Το Νομαρχιακό Τμήμα της ΑΔΕΔΥ Λασιθίου, καλεί μαζί με τα Πρωτοβάθμια Σωματεία εργαζομένων του Δημοσίου, συλλογικούς και κοινωνικούς φορείς, αλλά και το λαό, να δώσουμε μαχητικό και μαζικό παρών στα Συλλαλητήρια στη μνήμη και την απαίτηση για δικαιοσύνη το Σάββατο 28 του Φλεβάρη 2026, στις 12:00, στις τρεις πλατείες των πόλεων του Λασιθίου (Άγιος Νικόλαος, Ιεράπετρα Σητεία).
Από την Εκτελεστική Γραμματεία του Νομαρχιακού Τμήματος της ΑΔΕΔΥ Λασιθίου
Ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ Μ. Γιαννάκος για άλλη μια φορά σε τηλεοπτική εμφάνιση πήρε θέση ενάντια στους υγειονομικούς και τις κινητοποιήσεις τους. Χωρίς ίχνος ντροπής, ποιος την έχασε άλλωστε για να τη βρει αυτός, καταδίκασε την κινητοποίηση του συλλόγου εργαζομένων του νοσοκομείου Νίκαιας και υπερασπίστηκε (πάλι) τον ανεκδιήγητο υπουργό εμπορίου της υγείας εκθειάζοντας (πάλι) το δήθεν έργο του.
Ο κατήφορος του κολαούζου του υπουργείου δεν έχει τέλος. Ότι ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ πλέον αναπαράγει το κυβερνητικό παραμύθι ότι το δημόσιο σύστημα υγείας είναι στα καλύτερα του, χωρίς βέβαια να πείθει κανέναν, το ξέραμε. Ότι έφτασε όμως στο σημείο να κατηγορεί τους εργαζόμενους του νοσοκομείου Νίκαιας, επειδή θέλησαν να αποκαλύψουν την αλήθεια για την κατάσταση που βιώνουν στο νοσοκομείο και να διαμαρτυρηθούν δίκαια για τα κενά και τις ελλείψεις, ξεπερνάει κάθε όριο. Πόσο μάλλον όταν οι συνάδελφοι μας δέχτηκαν την απρόκλητη επίθεση των αστυνομικών δυνάμεων με χημικά και ξύλο.
Ο υπουργός εμπορίου της υγείας δεν πάει στα νοσοκομεία για να λύσει προβλήματα αλλά για να κάνει σόου, με φωτογράφους και κάμερες. Αν ήθελε να λύσει τα προβλήματα θα το έκανε χωρίς φιέστες, βίντεο, ματ και φασαρίες. Είναι απαράδεκτη η στάση του προέδρου της ΠΟΕΔΗΝ που λειτουργεί ως γραφείο τύπου του υπουργείου υγείας, αναπαράγοντας τα ψέματα του, και ρίχνοντας το φταίξιμο στους εργαζόμενους και όχι στις αστυνομικές δυνάμεις.
Όσο και να θέλει η κυβέρνηση και οι φίλοι της να μην κουνιέται φύλλο στα δημόσια νοσοκομεία, να υποδέχονται οι υγειονομικοί τα κλιμάκια του υπουργείου με λουλούδια και χειροκροτήματα, τα σωματεία των νοσοκομείων θα συνεχίσουν να αντιπαλεύουν την εγκληματική πολιτική της ιδιωτικοποίησης και της εμπορευματοποίησης της υγείας που θυσιάζει τα δικαιώματα ασθενών και υγειονομικών στο βωμό του κέρδους. Δε θα καταφέρουν να φιμώσουν αυτούς που κρατάνε όρθιο το δημόσιο σύστημα υγείας , όση καταστολή και να χρησιμοποιήσουν, όση λάσπη και να ρίξουν με την προνομιακή προβολή που έχουν στα ΜΜΕ.
Θέμα: Να διασφαλιστεί η λειτουργία της ΜΕΘ του Γενικού Νοσοκομείου Αγίου Νικολάου Κρήτης, μετά την 1η/3/2026.
Η Μονάδα Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) του Γενικού Νοσοκομείου Αγίου Νικολάου Λασιθίου Κρήτης (ΓΝΑΝ), η οποία στο παρελθόν στελεχωνόταν με πέντε (5) γιατρούς, τα τελευταία δύο χρόνια, από τον Φεβρουάριο του 2024, έχει μείνει με μόλις τρεις (3) γιατρούς. Η συνέχιση της λειτουργίας της κατέστη δυνατή μόνο χάρη στην υπερεφημέρευση των υπηρετούντων γιατρών, στη μείωση των ενεργών κλινών από έξι (6) σε τέσσερις (4), καθώς και στις περιοδικές μετακινήσεις γιατρών από νοσοκομεία της Αθήνας.
Από την 1η Μαρτίου 2026, λόγω της επικείμενης συνταξιοδότησης του Διευθυντή της ΜΕΘ, ο οποίος ήδη υπηρετεί με παράταση, η Μονάδα θα μείνει με μόλις δύο (2) γιατρούς. Με αυτές τις συνθήκες, καθίσταται πρακτικά αδύνατη η ασφαλής και νόμιμη στελέχωσή της και ο κίνδυνος αναστολής της λειτουργίας της είναι πλέον άμεσος και απολύτως ορατός.
Η ΜΕΘ του Γενικού Νοσοκομείου Αγίου Νικολάου λειτουργεί αδιάλειπτα επί 26 χρόνια, από τις 16 Φεβρουαρίου 2000, και έχει νοσηλεύσει περισσότερους από 3.000 βαρέως πάσχοντες ασθενείς, προερχόμενους όχι μόνο από τον Νομό Λασιθίου, αλλά από όλη την Κρήτη. Σε περιόδους πληρότητας των ΜΕΘ του Νομού Ηρακλείου, η Μονάδα έχει επανειλημμένως αναλάβει τη νοσηλεία ασθενών από την ευρύτερη περιοχή, ενώ έχει δεχθεί διακομιδές βαρέως πασχόντων από τα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες.
Η ενδεχόμενη αναστολή λειτουργίας της ΜΕΘ του ΓΝΑΝ δεν θα αποτελέσει πλήγμα μόνο για το Νοσοκομείο Αγίου Νικολάου και τον Νομό Λασιθίου, αλλά συνολικά για τη δυνατότητα παροχής υπηρεσιών εντατικής θεραπείας στην Κρήτη και στον ευρύτερο νησιωτικό χώρο, με άμεσες συνέπειες για την ασφάλεια και την υγεία του λαού.
Με την κατάσταση της ΜΕΘ του Γενικού Νοσοκομείου Αγίου Νικολάου, αποκαλύπτεται, για ακόμα μια φορά, ότι η κυβερνητική πολιτική της εμπορευματοποίησης και της ιδιωτικοποίησης της Υγείας, που είναι συνειδητή επιλογή διαχρονικά όλων των κυβερνήσεων σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της ΕΕ και λογαριάζει την υγεία και τη ζωή των ασθενών σαν κόστος, οδηγεί στην υποβάθμιση κρίσιμων υπηρεσιών Υγείας.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, ποια μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση για:
– Να προχωρήσει άμεσα στην προκήρυξη και πλήρωση των τριών (3) κενών οργανικών θέσεων ιατρών της ΜΕΘ του Γενικού Νοσοκομείου Αγίου Νικολάου με μόνιμο, πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης προσωπικό, με γενναίες αυξήσεις στους μισθούς και και πρόβλεψη για τη στήριξη βασικών οικογενειακών και κοινωνικών αναγκών από το κράτος.
– Να στελεχωθεί πλήρως, με όλο το απαραίτητο μόνιμο, πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης προσωπικό η ΜΕΘ του ΓΝ Αγίου Νικολάου προκειμένου να καλυφθούν όλες οι σύγχρονες ανάγκες του πληθυσμού.
Στις 31 Οκτωβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε η δεύτερη σύσκεψη των σωματείων εργαζομένων των νοσοκομείων, της ΠΦΥ, του ΕΚΑΒ και των ενώσεων γιατρών του ΕΣΥ Κρήτης. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν τα σοβαρά προβλήματα που προκύπτουν από τη διαχρονική πολιτική υποχρηματοδότησης, υποστελέχωσης και εμπορευματοποίησης της δημόσιας υγείας σε όλους τους νομούς του νησιού. Συμφωνήθηκαν κοινές δράσεις, όπως είχαν ήδη προταθεί μέσα από τις συλλογικές διαδικασίες των σωματείων.
Η κυβέρνηση επιχειρεί να διαμορφώσει έναν νέο υγειονομικό χάρτη, που περιλαμβάνει: * Συγχωνεύσεις νοσοκομείων και κλινικών. * Περιορισμό δημόσιων και δωρεάν υπηρεσιών * Μειώσεις προσωπικού. * Δημιουργία “ευέλικτων” και “οικονομικώς αποδοτικών” μονάδων υγείας. Η «εναρμόνιση με τους δημοσιονομικούς στόχους» σημαίνει στην πράξη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης, λιγότερες δωρεάν παροχές και χαμηλότερη ποιότητα στις υπηρεσίες υγείας. Στόχος είναι τα νοσοκομεία να γίνουν αυτοχρηματοδοτούμενες μονάδες, με έσοδα που θα προέρχονται από την οικονομική “αφαίμαξη” των ασθενών. Παράλληλα, οι ιδιώτες και οι ασφαλιστικές εταιρείες θα εντάσσονται στα δημόσια νοσοκομεία, εκμεταλλευόμενοι τις δημόσιες υποδομές και τα χρήματα των πολιτών, ενώ η κρατική χρηματοδότηση θα μειώνεται συνεχώς και θα κατευθύνεται για άλλους σκοπούς Δεν θα το επιτρέψουμε!
Η πολιτική αυτή έχει οδηγήσει τα νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας σε διάλυση, την ψυχική υγεία σε περιθωριοποίηση και την υγεία του λαού σε συνεχή υπονόμευση.
Η ευθύνη είναι σαφής: η πολιτική που υπηρετεί το κέρδος. Αυτή η πολιτική θεωρεί «κόστος» ακόμα και τα πιο στοιχειώδη μέτρα πρόληψης και προστασίας της υγείας. Αντί να σκύψουν πάνω στα προβλήματα, το Υπουργείο Υγείας, οι Διοικήσεις των ΥΠΕ και των νοσοκομείων στοχοποιούν τους εργαζόμενους και τους εκπροσώπους τους, επειδή αναδεικνύουν ελλείψεις και διεκδικούν λύσεις. Το σύνθημά μας «Η Υγεία είναι Κοινωνικό Αγαθό – Όχι Εμπόρευμα» Κλιμάκωση των αγωνιστικών δράσεων Τα σωματεία εργαζομένων των νοσοκομείων, της ΠΦΥ, του ΕΚΑΒ και οι Ενώσεις Γιατρών ΕΣΥ Κρήτης, μέσα από τις παγκρήτιες συσκέψεις της 18/9 και 31/10, αποφασίσαμε την κλιμάκωση του αγώνα μας με τα εξής βήματα:
– Συμμετοχή στις κλαδικές απεργίες ΠΟΕΔΗΝ (6 Νοέμβρη) και ΟΕΝΓΕ (6 & 7 Νοέμβρη) – Κοινή συνέντευξη Τύπου των σωματείων – Κοινή Παγκρήτια Αγωνιστική Ημέρα Δράσης στις 27 Νοέμβρη 2025, σε συνεργασία με άλλα σωματεία, κοινωνικούς φορείς και επιτροπές αγώνα. Θα αξιοποιηθούν ποικίλες μορφές δράσης: συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, συλλαλητήρια, συναυλίες και άλλα δρώμενα. – Συσκέψεις φορέων για την προετοιμασία και τη μαζική συμμετοχή στις κινητοποιήσεις. Όλοι και όλες μαζί, για Δημόσια και Δωρεάν Υγεία για όλο τον λαό!
Tα υγειονομικά σωματεία σε όλη την Κρήτη βρίσκονται σε αγωνιστικούς ρυθμούς, εν όψει της 48ωρης απεργίας στις 6 και 7 Νοέμβρη.
Με κάθε τρόπο προετοιμάζονται οι μεγάλες απεργιακές μάχες, ενώ παράλληλα οργανώνονται και οι υπόλοιποι αγωνιστικοί σταθμοί του επόμενου διαστήματος σε τοπικό επίπεδο, καθώς η πανυγειονομική απεργία είναι η απαρχή των κινητοποιήσεων.
Σε αυτό το πνεύμα τα σωματεία εργαζομένων νοσοκομείων, ΠΦΥ, ΕΚΑΒ και οι Ενώσεις Γιατρών ΕΣΥ Κρήτης, στην παγκρήτια σύσκεψη, που πραγματοποίησαν στις 18/9 και 31/10, αποφάσισαν μεταξύ άλλων τις εξής αγωνιστικές παρεμβάσεις:
Συμμετοχή στις κλαδικές απεργίες των εργαζομένων στα δημόσια νοσοκομεία (6 Νοέμβρη) και ΟΕΝΓΕ (6 και 7 Νοέμβρη) με συγκεντρώσεις στις πύλες των νοσοκομείων και κλιμάκωση με κοινή ημέρα δράσης στις 27 Νοέμβρη των σωματείων υγείας Κρήτης σε συνεργασία με άλλα σωματεία, κοινωνικούς φορείς και επιτροπές αγώνα, αξιοποιώντας διάφορες μορφές (συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, συλλαλητήρια, συναυλίες, κ.ά. δρώμενα).
Συνδικαλιστές από τις Ενώσεις Γιατρών ΕΣΥ στην Κρήτη μεταφέρουν το αγωνιστικό κλίμα και τα μεγάλα προβλήματα σε όλη την κλίμακα των υγειονομικών μονάδων του νησιού:
Η Πέλα Νεονάκη, πρόεδρος Ένωσης Γιατρών ΕΣΥ Ρεθύμνου, σημειώνει:
«Η πραγματικότητα στο Νοσοκομείο και την ΠΦΥ στο Ρέθυμνο είναι δυσβάσταχτη για το ιατρικό, νοσηλευτικό και λοιπό προσωπικό που εργάζεται σε μόνιμη εντατικοποίηση, με εκατοντάδες χρωστούμενα ρεπό και άδειες. Το Νοσοκομείο λειτουργεί με μειωμένο κατά πάνω από 30% προσωπικό (βάσει του απαρχαιωμένου οργανισμού του 2012), ενώ οι ανάγκες διαρκώς αυξάνονται. Προσφάτως μάλιστα το Υπουργείο Υγείας επέλεξε να χαρίσει 109 ασθενείς-«πελάτες» από τη λίστα αναμονής των χειρουργείων ως «δώρο» στις Ιδιωτικές Κλινικές της Κρήτης, όπου θα χειρουργηθούν με χρήματα του ταμείου Ανάκαμψης. Ενώ όσοι ασθενείς αρνήθηκαν και επιμένουν να τους χειρουργήσει ο γιατρός που τους παρακολουθεί στο δημόσιο νοσοκομείο, εκβιαστικά διαγράφονται από την λίστα αναμονής, κλείνουν εκ νέου ραντεβού και μπαίνουν στο τέλος της λίστας. Ούτε λόγος να ενισχύσει τη χειρουργική κλινική με το απαιτούμενο μόνιμο προσωπικό για να ανοίξουν οι δύο από τις τρεις χειρουργικές αίθουσες που παραμένουν κλειστές και να μειωθεί η αναμονή των χειρουργείων. Αυτή τη μίζερη κανονικότητα δεν την αποδεχόμαστε. Δεν αποδεχόμαστε να γίνουμε έμποροι της Υγείας (σαν τον ανεκδιήγητο Υπουργό-Έμπορο Υγείας) και να βλέπουμε τους ασθενείς μας ως πελάτες για να αυξήσουμε το εισόδημά μας, ενώ οι μισθοί μας παραμένουν καθηλωμένοι 15 χρόνια. Δεν αποδεχόμαστε τα Νοσοκομεία/Επιχειρήσεις-αυτοχρηματοδοτούμενες μονάδες που θα λειτουργούν με εκ νέου επιβάρυνση των ασθενών, που με φόρους και ασφαλιστικές εισφορές τα έχουν ήδη χρυσοπληρώσει, και θα κρίνονται βάσει της «πληρότητας και αποδοτικότητάς» τους για να προχωρούν οι συγχωνεύσεις ή η κατάργησή τους.
Οι κινητοποιήσεις των Υγειονομικών σε όλη τη χώρα, παρά τα μέτρα καταστολής και την προσπάθεια φίμωσής τους, δυναμώνουν και κλιμακώνονται. Δεν κάνουμε ούτε βήμα πίσω».
Ο Κώστας Καραταράκης, πρόεδρος της Ένωση Γιατρών ΕΣΥ Ν. Λασιθίου, τονίζει:
«Η κατάσταση της δημόσιας υγείας στο Λασίθι βρίσκεται σε οριακό σημείο, με κύρια χαρακτηριστικά την υποστελέχωση, την εντατικοποίηση της εργασίας των υγειονομικών και την προώθηση της ιδιωτικοποίησης. Από τα τρία νοσοκομεία του νομού, τα δύο (Ιεράπετρα και Σητεία) λειτουργούν για το μεγαλύτερο μέρος του μήνα σε επίπεδο Κέντρου Υγείας, ενώ και η κατάσταση στο λεγόμενο «κεντρικό νοσοκομείο» δεν είναι καλύτερη. Οι ελλείψεις σε βασικές ειδικότητες (αναισθησιολόγοι, ακτινολόγοι, χειρουργοί, γαστρεντερολόγος κ.ά.) καθιστούν τις εφημερίες επισφαλείς και δυσχερείς, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των ασθενών. Την ίδια ώρα επανέρχονται σενάρια συγχώνευσης κλινικών, κατάργησης δομών και μετακινήσεων προσωπικού, τα οποία, σε συνδυασμό με το κακό οδικό δίκτυο και τη γεωγραφία της περιοχής, απειλούν να οδηγήσουν τις υπηρεσίες σε λειτουργική κατάρρευση. Αντίστοιχα, στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας η πρόσβαση των πολιτών -ιδίως στις απομακρυσμένες περιοχές- είναι εξαιρετικά περιορισμένη. Δεν υπάρχει ψυχιατρική κλινική, ούτε παιδοψυχιατρική κάλυψη ή δημόσιο Κέντρο Αποκατάστασης, ενώ και οι υπηρεσίες απεξάρτησης λειτουργούν οριακά. Η ΕΝΙΛ συμμετέχει στην κλαδική απεργία που έχουν προκηρύξει η ΟΕΝΓΕ και η ΠΟΕΔΗΝ στις 6 και 7 Νοεμβρίου και θα είναι παρούσα σε όλες τις επόμενες κινητοποιήσεις, με στόχο μια δημόσια, δωρεάν και υψηλού επιπέδου υγεία, αντάξια των επιστημονικών και τεχνολογικών δυνατοτήτων της εποχής μας».
Η Ράνια Μπέτση, γραμματέας της Ένωσης Γιατρών ΕΣΥ Ν. Ηρακλείου, αναφέρει: «Καλούμε τους γιατρούς των δημόσιων δομών υγείας της Κρήτης να συμμετέχουν μαζικά στη 48ωρη απεργία της ΟΕΝΓΕ στις 6 και 7 Νοέμβρη. Είναι επιβεβλημένο να καταδικάσουμε με τη συμμετοχή μας τη διαχρονική πολιτική κρατικής υποχρηματοδότησης και εμπορευματοποίησης της υγείας, την οποία έχει απογειώσει η σημερινή κυβέρνηση.
Απέναντι σε αυτή την πολιτική, που αντιμετωπίζει την υγεία ως εμπόρευμα και τους ασθενείς ως πελάτες, οφείλουμε να ορθώσουμε το ανάστημά μας. Να διεκδικήσουμε αύξηση χρηματοδότησης της υγείας αποκλειστικά από τον κρατικό προϋπολογισμό, πλήρη στελέχωση των νοσοκομείων και της ΠΦΥ με μόνιμο προσωπικό πλήρους αποκλειστικής απασχόλησης, μονιμοποίηση των συμβασιούχων, ανθρώπινα ωράρια, ένταξη στα ΒΑΕ, αυξήσεις μισθών, κατάργηση πληρωμών των ασθενών για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Να εναντιωθούμε στις συγχωνεύσεις και στην ιδιωτικοοικονομική λειτουργία των δημόσιων νοσοκομείων.
Να παλέψουμε για ένα ενιαίο αποκλειστικά δημόσιο δωρεάν σύστημα υγείας, που να ικανοποιεί καθολικά τις ανάγκες, αξιοποιώντας πλήρως τις επιστημονικές εξελίξεις».
Στο Λασίθι από κοινού το Εργατικό Κέντρο Λασιθίου και το Νομαρχιακό Τμήμα της ΑΔΕΔΥ Λασιθίου καλούν σε συμμετοχή στην ΑΠΕΡΓΙΑ και συμμετοχή στα ΣΥΛΑΛΛΗΤΗΡΙΑ-ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ που θα πραγματοποιηθούν την ημέρα της απεργίας στις πλατείες των πόλεων του Λασιθίου (Άγιος Νικόλαος, Ιεράπετρα, Σητεία) στις 10:30π.μ.
Από την Εκτελεστική Γραμματεία του Ν.Τ. ΑΔΕΔΥ Λασιθίου.
Το ΔΣ της ΕΝΙΘ καταγγέλλει το απαράδεκτο περιστατικό τραμπουκισμού των δύο συναδέλφων από αστυνομικούς. Στη δε περίπτωση του συναδέλφου ψυχιάτρου, τόσο η διοίκηση του πρώην ΨΝΘ όσο και η Ιατρική Υπηρεσία γνώριζαν για τις κατηγορίες που αντιμετώπιζε όμως ποτέ δεν μπήκαν στον κόπο να τον ενημερώσουν…)
Κράτος και κυβέρνηση της ΝΔ με αυτόν τον τρόπο στοχοποιούν τους μαχόμενους υγειονομικούς καλλιεργώντας ταυτόχρονα αντανακλαστικά κοινωνικού αυτοματισμού αλλά και χαιδεύοντας «τα αυτιά» των κρατικών δυνάμεων καταστολής. Δε διστάζουν μάλιστα να δίνουν στους τελευταίους και αυξημένες αρμοδιότητες όπως η αξιολόγηση της ψυχικής κατάστασης των ατόμων που συνοδεύουν!
· Προσπαθούν να φορτώσουν στις πλάτες των υγειονομικών τα «σπασμένα» της ψευδεπίγραφης ψυχιατρικής μεταρρύθμισης που «κλίνουν» σε όλες τις πτώσεις τόσο αυτή όσο και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, ακολουθώντας ευλαβικά λοιπόν τις αντιδραστικές κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Γιατί η τραγική υποστελέχωση των δημόσιων δομών ψυχικής υγείας, οι επικίνδυνες και ακατάλληλες υποδομές εξέτασης και νοσηλείας, η περιπλάνηση ψυχικά πασχόντων από τη μια άκρη της Ελλάδας στην άλλη, η εκρηκτική άνοδος στις ακούσιες νοσηλείες, η αναμονή ως και 6 μήνες για ένα ραντεβού σε Κέντρο Ψυχικής Υγείας είναι συνέπεια όχι των «κακών και τεμπέληδων υγειονομικών» αλλά της παραπέρα εμπορευματοποίησης του ψυχικού πόνου, του πετσοκόμματος των κρατικών δαπανών στην Υγεία για τις ανάγκες της πολεμικής οικονομίας.
· Ταυτόχρονα, επιδιώκουν με κάθε τρόπο να επικρατήσει σιγή ιχθύος μέσα στα νοσοκομεία που κυριολεκτικά «βράζουν» αξιοποιώντας το μαστίγιο και την καταστολή. Επιδιώκει με κάθε τρόπο, οι υγειονομικοί να είναι με το κεφάλι σκυμμένο, να μην αντιδρούν ούτε για τις άθλιες κι επικίνδυνες συνθήκες εργασίας ούτε για το ρόλο που επιβάλλει το ιδιωτικοποιημένο σύστημα Υγείας να παίξουν οι δομές ψυχικής υγείας. Ρόλο οπωσδήποτε όχι θεραπευτικό και ψυχοκοινωνικής υποστήριξης και ένταξης, αλλά ρόλο κατασταλτικό για κάθε παρεκκλίνουσα συμπεριφορά- ρόλο τσουβαλιάσματος όσων έχουν καταδικαστεί στο κοινωνικό περιθώριο.
Ως εδώ! Η τρομοκρατία και η ποινικοποίηση του επιστημονικού μας έργου δε θα περάσει!
Απαιτούμε:
Εδώ και τώρα να αποσυρθούν οι ανυπόστατες κατηγορίες για δήθεν παράβαση καθήκοντος σε βάρος των συναδέλφων που έχουν κληθεί σε απολογία. Κάτω τα χέρια σας από τους υγειονομικούς! Εδώ και τώρα να ανακληθεί η απαράδεκτη εγκύκλιος του υφυπουργού ψυχικής υγείας, της Γ.Α.Δ.Α. και του υπουργείου προστασίας του πολίτη. Εδώ και τώρα να αναπτυχθούν οι αναγκαίες κρατικές δομές που θα παρέχουν σύγχρονες, αποκλειστικά δημόσιες και δωρεάν υπηρεσίες πρόληψης, θεραπείας και αποκατάστασης για να μπει τέλος στην οδύσσεια των ασθενών και των οικογενειών τους. Εδώ και τώρα να αναπτυχθεί ο αναγκαίος αριθμός κρατικών κινητών μονάδων ψυχικής υγείας ώστε να απεμπλακεί πλήρως η αστυνομία από τη μεταφορά ασθενών για εξέταση μετά από εισαγγελική παραγγελία.
Το επόμενο διάστημα θα ανακοινωθούν συγκεκριμένες παρεμβάσεις της ΕΝΙΘ.
Ο Σύλλογος Εργαζομένων Γ.Ν.-Κ.Υ. Σητείας στο πλαίσιο της συμμετοχής του στην 24ωρη Πανελλαδική Απεργία που έχει προκηρύξει η ΑΔΕΔΥ την Πέμπτη 28/8/25, με αφορμή την εισαγωγή για ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής του νομοσχεδίου για το νέο αντεργατικό Πειθαρχικό Δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων, διοργανώνει και καλεί τους εργαζόμενους σε Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας στην κεντρική είσοδο του Νοσοκομείου στις 12:00.
Το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών για την Αναμόρφωση του Πειθαρχικού Δικαίου των δημόσιων υπαλλήλων αποτελεί ξεκάθαρα ένα αυταρχικό και αντεργατικό πλαίσιο, που δεν αποσκοπεί στην «εξυγίανση» της Δημόσιας Διοίκησης, αλλά στην ενίσχυση του φόβου και της τρομοκρατίας στους χώρους εργασίας καθώς:
Ποινικοποιεί τη συνδικαλιστική, κοινωνική και πολιτική δράση. Απειλεί με αργίες, απολύσεις και εξοντωτικά πρόστιμα Μετατρέπει την άρνηση συμμετοχής στην διαδικασία αξιολόγησης σε ιδιώνυμο πειθαρχικό αδίκημα Προστίθενται νέα αδικήματα για τα οποία μπορεί να επιβληθεί η ποινή της οριστικής παύσης-απόλυσης και διατηρείται η «ανάξια» ή «αναξιοπρεπής» συμπεριφορά εντός ή εκτός υπηρεσίας και η «παράβαση υποχρέωσης εχεμύθειας» ως λόγοι οριστικής παύσης-απόλυσης. Καταργεί τη συμμετοχή των αιρετών εκπροσώπων των εργαζομένων στα Πειθαρχικά Συμβούλια και παράλληλα καταργείται η δυνατότητα άσκησης ένστασης κατά των αποφάσεων των Πειθαρχικών Συμβουλίων. Η κυβέρνηση δεν στοχεύει στους «επίορκους», αλλά σε όσους υψώνουν φωνή, διεκδικούν και αγωνίζονται. Δεν είναι τυχαίο ότι την ώρα που επιχειρεί να φιμώσει τους εργαζόμενους με το νέο Πειθαρχικό Δίκαιο προχωρά σε ΚΥΑ, που επιτρέπει στους ιδιώτες γιατρούς να δραστηριοποιούνται μέσα στα Δημόσια Νοσοκομεία. Από τη μία προσπαθεί να καταργήσει τα δικαιώματα και τη φωνή των εργαζομένων και από την άλλη δίνει τη χαριστική βολή στο ΕΣΥ, μετατρέποντας τους ασθενείς σε πελάτες, καλώντας τους να πληρώσουν υπηρεσίες που θα έπρεπε να είναι δημόσιες και δωρεάν μέσα στα Δημόσια Νοσοκομεία.
Δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι δε θα επιτρέψουμε τη φίμωση των εργαζομένων και την ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης. Το απεργιακό και συνδικαλιστικό δικαίωμα είναι κεκτημένο και αδιαπραγμάτευτο.
Διεκδικούμε:
Άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου.
Ελεύθερη και ανεμπόδιστη συνδικαλιστική δράση.
Δημόσιες και Δωρεάν Υπηρεσίες Υγείας μέσα στα Δημόσια Νοσοκομεία.