Συναυλία «Μαζί για το ΕΣΥ» ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Χθες, 25 Σεπτέμβρη 2024, πραγματοποιήθηκε η συναυλία «Μαζί για το ΕΣΥ» που διοργάνωσε η Ένωση Γιατρών ΕΣΥ Νομού Ηρακλείου με τη συμμετοχή των Ενώσεων Λασιθίου, Ρεθύμνου και Χανίων.
Σήμερα, με χαρά και συγκίνηση, μπορούμε να μιλήσουμε για μία συναυλία με τεράστια επιτυχία!
Χιλιάδες κόσμου συγκεντρώθηκαν στο συναυλιακό χώρο του ΕΛΜΕΠΑ. Άνθρωποι όλων των ηλικιών που στήριξαν το σκοπό της συναυλίας, τραγούδησαν αγαπημένα τραγούδια, χόρεψαν στους ήχους της μουσικής.
Για όσους ήταν παρόντες, έγινε αισθητή η μοναδική ενέργεια που δημιούργησαν κοινό και μουσικοί, έγινε αισθητή η ένταση στα συναισθήματα, στα λόγια, στο τραγούδι, στις εικόνες.
Με παράλληλη παρουσίαση βίντεο που δημιουργήθηκαν αυθόρμητα από γιατρούς και ασθενείς για να εκφραστεί η αγωνία για την πορεία του δημόσιου συστήματος υγείας και η προσωπική εμπειρία τους, ο κόσμος ενημερώθηκε για την κατάσταση, πληροφορήθηκε την αγωνία των εργαζομένων στο χώρο της υγείας, αντιλήφθηκε την ανησυχία που όλη αυτή η επικίνδυνη κατάσταση γεννά.
Η διαμαρτυρία έγινε κέφι, φωνή και τραγούδι.
Με περίσσιο ταλέντο και δυναμική διάθεση οι καλλιτέχνες ξεσήκωσαν το κοινό, κράτησαν δυνατές τις φωνές και τα χέρια ψηλά έως αργά τη νύχτα.
Μπορούμε να μιλήσουμε για μεγάλη επιτυχια της χθεσινής βραδιάς και δικαίωση! Το σμίξιμο κόσμου και μουσικών ήταν μοναδικό, υπό το φως του σκοπού μας: Να διεκδικήσουμε το ΕΣΥ που δικαιούμαστε, να εμποδίσουμε την κατάρρευσή του.
Από την Κρήτη λοιπόν, στέλνουμε μήνυμα:
Με πάθος, φωνή και όραμα, τραγουδάμε ότι θα υπάρξει αγώνας, θα υπάρξουν νέες μάχες για να κρατηθεί το ΕΣΥ όρθιο, να διατηρηθούν οι εκ τη γεννέσι αρχές του για ΔΗΜΟΣΙΟ χαρακτήρα και ΙΣΟΤΙΜΗ πρό isσβαση στις υπηρεσίες υγείας.
Σας ευχαριστούμε πολύ όλους!

Ένωση Νοσοκομειακών Ιατρών Λασιθίου, εκλογές Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2024

Με απόφαση της εκλογοαπολογιστικής συνέλευσης της ΕΝΙΛ (Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024), προκηρύχθηκαν εκλογές για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου, Επιτροπής Ελέγχου και αντιπροσώπων στην ΟΕΝΓΕ, την Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου.

Οι εκλογές θα γίνουν στην αίθουσα διαλέξεων του ΓΝΑΝ (πρώτος όροφος), από τις 9.00 μέχρι τις 15.00, για τους γιατρούς του ΓΝΑΝ, του Γ.Ν. – Κ.Υ. Νεάπολης, του Γ.Ν. – Κ.Υ. Ιεράπετρας και του Κ.Υ. Τζερμιάδου. Οι γιατροί του Γ.Ν.- Κ.Υ. Σητείας, θα ψηφίσουν στο Νοσοκομείο Σητείας στο δεύτερο εκλογικό τμήμα που θα συσταθεί την ίδια ημέρα και ώρα. Όσοι συνάδελφοι από το Νοσοκομείο Σητείας κατοικούν στον Άγιο Νικόλαο και την Δευτέρα βρίσκονται σε ρεπό ή άδεια, μπορούν να ψηφίσουν στο Γενικό Νοσοκομείο Αγίου Νικολάου.

Οι γιατροί που  επιθυμούν να θέσουν υποψηφιότητα για θέση στο Διοικητικό Συμβούλιο ή/και στην ΟΕΝΓΕ ως αντιπρόσωποι, είτε στην Επιτροπή Ελέγχου, μπορούν να στείλουν mail στο:

enilblog@yahoo.com

όπου, εκτός από το ονοματεπώνυμο-θέση υπηρεσίας, θα αναφέρουν και πού θέλουν να είναι υποψήφιοι.

Το δικαίωμα εγγραφής για όσους ψηφίζουν πρώτη φορά ορίζεται στα 5 ευρώ και η ετήσια συνδρομή μέλους, πάλι στα 5 ευρώ. Με άλλα λόγια, δεδομένου ότι κανένα μέλος της ΕΝΙΛ δεν κατέβαλε την συνδρομή του για το 2023, όλοι πρέπει να καταβάλουν 5+5 (10) ευρώ.

Ο απολογισμός δράσης του προηγούμενου Δ.Σ. είναι αναρτημένος στο blog της ΕΝΙΛ,
Ένωση Νοσοκομειακών Ιατρών Λασιθίου | (ΕΝΙΛ) (enil.blog)

Η συμμετοχή όλων μας είναι απαραίτητη λόγω των σημαντικών εξελίξεων στον χώρο της Υγείας και του ΕΣΥ ειδικότερα και στην ανάγκη ύπαρξης ισχυρής συνδικαλιστικής εκπροσώπησης για την ανάδειξη και προάσπιση των επαγγελματικών και επιστημονικών συμφερόντων μας.

Εκ του απερχόμενου Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης:

Κώστας Καραταράκης, Πρόεδρος

Αργύρης Αλεξανδρόπουλος, Γραμματέας

Κοινή ανακοίνωση για τα οικονομικά μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για το ΕΣΥ

Άγιος Νικόλαος, 18 Σεπτεμβρίου 2024

Η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός μιλώντας στη ΔΕΘ παρουσίασε κάποια οικονομικά μέτρα για τους εργαζόμενους στο ΕΣΥ. Για τα μέτρα αυτά θα θέλαμε να σχολιάσουμε τα παρακάτω:

Σχετικά με το  επίδομα άγονης περιοχής τα καθαρά ποσά της αύξησης,  αν βγάλουμε ασφαλιστικές εισφορές και φορολογία είναι γύρω στα 125 ευρώ το μήνα για τις περισσότερες ειδικότητες και γύρω στα 275 ευρώ το μήνα  για τους ιατρούς εσωτερικής παθολογίας, γενικής ιατρικής, παιδιατρικής, αναισθησιολογίας, νεφρολογίας, παθολογικής ανατομικής, ακτινολογίας, ιατρικής βιοπαθολογίας, ψυχιατρικής παιδιού και εφήβου, κυτταρολογίας, παθολογικής ογκολογίας και για τους ιατρούς των ΜΕΘ. Επίσης εξαιρέθηκαν οι ειδικευόμενοι ιατροί και οι επικουρικοί.

Βεβαίως στο στο ότι υπήρξε ένταξη όλων των νοσοκομείων  του νομού Λασιθίου στην ά ζώνη επιδόματος άγονης περιοχής, συνέβαλαν καθοριστικά οι αγώνες που έχουν αναπτυχθεί τα τελευταία δύο χρόνια,  στην περιοχή και στο νομό μας.

Όμως οι  καθαρές αυξήσεις στο επίδομα άγονης περιοχής  (125 ή 275 ευρώ το μήνα ανάλογα την ειδικότητα)  είναι πολύ μικρότερες από τα ποσά που παρουσιάζονται από την κυβέρνηση στην προσπάθεια να παραπλανηθεί η κοινή γνώμη.

Μάλιστα ο υπουργός υγείας έφτασε στο σημείο να δημοσιεύσει πίνακες αποδοχών ιατρών που δεν έχουν καμία σχέση με την  πραγματικότητα και διαψεύστηκαν άμεσα με τη δημοσίευση σχετικών εκκαθαριστικών μισθοδοσίας ιατρών από την ΟΕΝΓΕ.

Όσα ανακοίνωσε η κυβέρνηση απέχουν πολύ από τα αιτήματα και τις  προτάσεις μας μας σχετικά με τον τρόπο προσέλκυσης νέων ιατρών στο ΕΣΥ και ανάσχεσης του κύματος αποχωρήσεων.  Ζητήσαμε και ζητάμε οριζόντιες αυξήσεις αποδοχών ανεξάρτητα από ειδικότητα και περιοχή εργασίας, είτε με διπλασιασμό είτε με αναδρομική αναπλήρωση των απωλειών από την περίοδο των μνημονίων (2012) και μετά, μαζικές προσλήψεις και βελτίωση των συνθηκών εργασίας. Αντί αυτών η κυβέρνηση προχώρησε σε πολύ περιορισμένες και επιλεκτικές  αυξήσεις. Επίσης το μέτρο της αυτοτελούς φορολόγησης των εφημεριών έτσι όπως ανακοινώθηκε θα έχει ουσιαστική θετική επίπτωση στις αποδοχές από το 2027 και μετά, κάτι που σίγουρα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως άμεσο κίνητρο.

Γι ΄αυτό εκτιμούμε ότι με τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση είναι πρακτικά αδύνατο να προκύψει σημαντική αύξηση της εισροής νέων ιατρών στο ΕΣΥ και να ανακοπεί το κύμα αποχωρήσεων. Άλλωστε αυτό θα φανεί και τους επόμενους μήνες  από την εξέλιξη  των προκηρύξεων που αναμένεται να γίνουν.

Επισημαίνουμε ότι το τελευταίο έτος  προκηρύχτηκαν για το νοσοκομείο Αγ. Νικολάου 13 μόνιμες θέσεις ιατρών ΕΣΥ και τελικά προσλήφθηκαν μόνο 2 ιατροί (παθολόγος, οφθαλμίατρος) και 1 ιατρός από παλαιότερη προκήρυξη (ψυχίατρος)  ενώ ταυτόχρονα το τελευταίο έτος για διάφορους λόγους από το ΓΝΑΝ έχουν αποχωρήσει  6 μόνιμοι ιατροί και αναμένεται να αποχωρήσει άλλος ένας με νέα πρόσληψη σε άλλο νοσοκομείο.

Συνολικά τα τελευταία 2 χρόνια προκηρύχτηκαν σε τρεις φάσεις 52 μόνιμες θέσεις ιατρών στα Νοσοκομεία του νομού Λασιθίου, από τις οποίες καλύφθηκαν μόνο οι 11 (6 στο νοσοκομείο Σητείας 3 στο νοσοκομείο Αγ. Νικολάου και 2 στο νοσοκομείο Ιεράπετρας), ενώ οι 41  βγήκαν άγονες.

Να προσθέσουμε ότι την ώρα που η κυβέρνηση εξαγγελει οικονομικά μέτρα ως κίνητρα,  στο νοσοκομείο Αγίου Νικολάου ιατροί  συγκεκριμένων ειδικοτήτων είναι απλήρωτοι για πρόσθετες εφημερίες 5 μηνών.

Πρέπει επίσης να αναφέρουμε ότι τα όποια μέτρα ανακοίνωσε η κυβέρνηση για το ΕΣΥ αφορούν μόνο στους ιατρούς και όχι στις υπόλοιπες κατηγορίες εργαζομένων στα νοσοκομεία. Η αύξηση των αποδοχών των εργαζομένων του δημοσίου, που θα γίνει από τον Απρίλιο του 2025 και μετά, είναι μόλις 12 ευρώ καθαρά το μήνα, γύρω στο 1%, δηλαδή πολύ πιο κάτω από τον τρέχων  πληθωρισμό (3%).

Δηλαδή δεν υπήρξε καμία ουσιαστική αύξηση στο βασικό μισθό του νοσηλευτικού, διοικητικού, τεχνικού και υποστηρικτικού προσωπικού του ΕΣΥ, ενώ δεν αυξήθηκαν ούτε καν οι αποδοχές και το ωρομίσθιο για νυχτερινά, αργίες και υπερωρίες που εδώ και 15 χρόνια είναι καθηλωμένες σε εξευτελιστικά επίπεδα.

Λόγω των χαμηλών αποδοχών και των δύσκολων συνθηκών εργασίας αποχωρήσεις και εκροή προσωπικού εκτός ΕΣΥ υπάρχουν σε όλες τις κατηγορίες εργαζομένων και όχι μόνο στους ιατρούς, κάτι που επιδεινώνει την ήδη υφιστάμενη υποστελέχωση των δομών.

Ως εργαζόμενοι του δημόσιου συστήματος, που ξέρουμε από πρώτο χέρι τα βάσανα των ασθενών μας εξαιτίας της νεοφιλελεύθερης πολιτικής της ιδιωτικοποίησης και της εμπορευματοποίησης της υγείας θα κλιμακώσουμε το επόμενο διάστημα με ακόμα μεγαλύτερη αποφασιστικότητα και ορμή τον αγώνα μας για ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς μας, για μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων,  για μόνιμη και σταθερή δουλειά, για κατάργηση των κάθε είδους πληρωμών, για δωρεάν σύγχρονες υπηρεσίες υγείας για όλους!


Δ.Σ. ΕΝΩΣΗΣ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΩΝ ΙΑΤΡΩΝ ΛΑΣΙΘΙΟΥ

Δ.Σ. ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

ΕΡΓΑΤΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΚΈΝΤΡΟ ΛΑΣΙΘΙΟΥ:«Τραγουδάμε για την υγεία και για το νοσοκομείο μας»

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Λασιθίου εκφράζοντας την αμέριστη συμπαράσταση του στον αγώνα που διεξάγουν οι φορείς και πολίτες του Νομού Λασιθίου για την δεινή θέση που έχει περιέλθει η δημόσια υγεία και τα νοσοκομεία  στο Λασίθι , καλεί τους  εργαζόμενους, άνεργους, συνταξιούχους να δώσουν ηχηρό παρών στην συναυλία που διοργανώνεται από την «Ανοιχτή Επιτροπή Αγώνα για το Νοσοκομείο Αγίου Νικολάου και την Δημόσια Δωρεάν Υγεία»! Η  συναυλία  με τίτλο «Τραγουδάμε για την υγεία και το νοσοκομείο μας» θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 21 Σεπτέμβρη στις 8.00 μμ  στο θεατράκι της πλαζ ΕΟΤ. Η  συναυλία στην οποία μετέχουν   τοπικοί καλλιτέχνες και σχήματα από το Μουσικό Γυμνάσιο Λασιθίου, έχει σκοπό να κρατηθεί μέσω της τέχνης και της συμμετοχής των συμπολιτών, αμείωτη, ζωντανή και δυνατή  η θέληση της τοπικής κοινωνίας για δημόσια, υψηλής ποιότητας δωρεάν υγεία και για  την στήριξη του Νοσοκομείου της πόλης του Αγίου Νικολάου.

Το ΔΣ.

ΝΤ ΑΔΕΔΥ Λασιθίου: Στήριξη στη Συναυλία της Ανοιχτής Επιτροπής Αγώνα για το Νοσοκομείο Αγίου Νικολάου και τη Δημόσια Δωρεάν Υγεία που θα διεξαχθεί στον Άγιο Νικόλαο στις 21 Σεπτεμβρίου 2024.

«Τραγουδάμε για την υγεία και για το νοσοκομείο μας»

Ανακοίνωση

Άγιος Νικόλαος 17 Σεπτεμβρίου 2024

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Νοσοκομειακών Ιατρών Λασιθίου, ομόφωνα αποφάσισε την στήριξη της συναυλίας με τίτλο «Τραγουδάμε για την υγεία και το νοσοκομείο μας» που οργανώνει η «Ανοιχτή Επιτροπή Αγώνα για το Νοσοκομείο Αγίου Νικολάου και την Δημόσια Δωρεάν Υγεία», το Σάββατο 21 Σεπτέμβρη στις 8.00 στο θεατράκι της πλαζ ΕΟΤ. Στην συναυλία θα συμμετάσχουν τοπικοί καλλιτέχνες και σχήματα από το Μουσικό Γυμνάσιο Λασιθίου. Σκοπός της εκδήλωσης είναι να κρατηθεί μέσω της τέχνης ζωντανή και ισχυρή η βούληση της τοπικής κοινωνίας για δημόσια, υψηλής ποιότητας δωρεάν υγεία και για για την στήριξη του Νοσοκομείου της πόλης του Αγίου Νικολάου.

ΤΟ Δ.Σ., καλεί τα μέλη της Ένωσης αλλά και τους πολίτες να παρευρεθούν.

Εκ του Δ.Σ.

Καραταράκης Κώστας, Πρόεδρος

Αλεξανδρόπουλος Αργύρης, Γραμματέας.

Κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ (5075/Β/5-9-2024) για τον καθορισμό των άγονων και προβληματικών περιοχών καθώς και των αντίστοιχων οικονομικών κινήτρων.

Κοινό δελτίο τύπου σωματείων εργαζομένων νοσοκομείων, ΠΦΥ, ΕΚΑΒ και Ενώσεων Γιατρών ΕΣΥ Κρήτης

Τα σωματεία εργαζομένων νοσοκομείων, πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας (ΠΦΥ) και ΕΚΑΒ και οι Ενώσεις Γιατρών ΕΣΥ Κρήτης συντονίζουμε την αγωνιστική μας δράση ενάντια στην υποβάθμιση των δημόσιων δομών υγείας της περιοχής μας, η οποία προκαλεί την αγανάκτηση τη δική μας και του λαού, όπως αυτή έχει εκφραστεί ήδη στα μαζικά συλλαλητήρια, που έγιναν σε Ηράκλειο, Ρέθυμνο, Λασίθι, Χανιά τα τελευταία δύο χρόνια. Το τελευταίο διάστημα είναι φανερό ότι το Υπουργείο και οι διοικήσεις ΥΠΕ και νοσοκομείων ενοχλούνται από τις διαμαρτυρίες των υγειονομικών και καταβάλλουν κάθε προσπάθεια για να τους τρομοκρατήσουν (συμφωνητικό εχεμύθειας 7ης ΥΠΕ για συμβασιούχους, μη παραχώρηση αμφιθεάτρου ΠΑΓΝΗ για τη σύσκεψη σωματείων).


Τραγικές ελλείψεις σε προσωπικό, υποδομές και εξοπλισμό μαστίζουν τα νοσοκομεία, την ΠΦΥ και το ΕΚΑΒ συνεπεία της διαχρονικής κρατικής υποχρηματοδότησής τους. Πάνω από 2000 θέσεις είναι κενές στα νοσοκομεία της Κρήτης, αφού οι ελάχιστες προσλήψεις δεν αναπληρώνουν τις αποχωρήσεις. Δεκάδες υποστελεχωμένα τμήματα υπολειτουργούν και αδυνατούν να εφημερεύσουν καθημερινά με ασφάλεια (π.χ. Αναισθησιολογικά Βενιζελείου και Λασιθίου, Ακτινολογικά Χανίων, Βενιζελείου, Λασιθίου, Παθολογικές Ρεθύμνου, Σητείας, Ιεράπετρας, Αιματολογική Κλινική Βενιζελείου, Μονάδα Τεχνητού Νεφρού ΓΝΑΝ, Παιδιατρική Σητείας). Η δημόσια ψυχιατρική περίθαλψη παιδιών στην Κρήτη είναι ελλιπέστατη, η πρωτοβάθμια παρέχεται κυρίως από ιδιώτες γιατρούς, ενώ η τριτοβάθμια δεν μπορεί να καλυφθεί από την Παιδοψυχιατρική Κλινική του ΠΑΓΝΗ, όπου υπηρετεί πλέον μόνο ένας ειδικευμένος γιατρός. Οι ελλείψεις σε αναισθησιολόγους και νοσηλευτές κρατούν κλειστές χειρουργικές αίθουσες, ενώ στις λίστες χειρουργείου των νοσοκομείων της Κρήτης περιμένουν πάνω από 9500 ασθενείς. Εξαιτίας της έλλειψης εφημερεύοντος αναισθησιολόγου, καρδιολόγου, ακτινολόγου, χειρουργού στο ΓΝΑΝ αρκετές μέρες κάθε μήνα, επείγοντα περιστατικά διακομίζονται στο Ηράκλειο, με συνέπεια επικίνδυνη καθυστέρηση στην αντιμετώπισή τους.


Ανάλογες καθυστερήσεις προκαλούν και οι χρόνιες σοβαρές ελλείψεις του ΕΚΑΒ σε πλήρωμα και ασθενοφόρα. Διακομιδές ασθενών σε κρίσιμη κατάσταση γίνονται συχνά επισφαλώς από στρατιωτικούς, ανειδίκευτους άμισθους σπουδαστές ΙΕΚ ΕΚΑΒ και από γιατρούς άσχετων ειδικοτήτων (π.χ. στο ΓΝ Ρεθύμνου). Παράλληλα, η ΠΦΥ εξακολουθεί να είναι αποψιλωμένη από προσωπικό και υποδομές, ενώ αγροτικοί και γενικοί γιατροί καλύπτουν εφημερίες και στα ΤΕΠ των νοσοκομείων.
Διοικήσεις ΥΠΕ και νοσοκομείων προσπαθούν να μειώσουν το κόστος λειτουργίας των δημόσιων δομών υγείας με εμβαλωματικές λύσεις, πιέζοντας το υπάρχον ελλιπές εξαντλημένο προσωπικό σε υπερεφημέρευση, διπλοβάρδιες, περικοπή ρεπό και αδειών, μετακινήσεις (π.χ. παθολόγων ΠΑΓΝΗ και Βενιζελείου στο Γ.Ν. Ρεθύμνου, ακτινολόγων ΠΑΓΝΗ στο Βενιζέλειο), αλλά και σε εφημερίες («τομέα») γιατρών σε τμήματα άσχετα με την ειδικότητά τους (π.χ. νοσηλεία παιδοψυχιατρικών περιστατικών από ψυχιάτρους ενηλίκων). Η επιδείνωση αυτή των συνθηκών εργασίας επιφέρει δεκάδες παραιτήσεις και άγονες προκηρύξεις, τις οποίες το Υπουργείο επιδιώκει να μπαλώσει με τον εξαναγκασμό ιδιωτών γιατρών σε μερική απασχόληση στα δημόσια νοσοκομεία.
Ως διέξοδος στην απαξίωση της δημόσιας περίθαλψης προβάλλεται ο ιδιωτικός τομέας και η ιδιωτικοοικονομική λειτουργία των δημόσιων νοσοκομείων, μετακυλίοντας την ευθύνη του κράτους για τη χρηματοδότηση της υγείας στους ασθενείς. Τα απογευματινά επί πληρωμή χειρουργεία παρουσιάζονται ως λύση στις λίστες αναμονής αντί για ανάπτυξη στελεχωμένων χειρουργικών κλινών. Η περαιτέρω παράταση του εργάσιμου χρόνου των εξουθενωμένων γιατρών ΕΣΥ, με τη δυνατότητα παράλληλης απασχόλησης στα ιδιωτικά ή απογευματινά ιατρεία/χειρουργεία, παρουσιάζεται ως κίνητρο αντί για αυξήσεις των μισθών και προσλήψεις. Η παράδοση των γνωματεύσεων του μαγνητικού τομογράφου του ΓΝ Χανίων σε ιδιώτες παρουσιάζεται ως λύση στην υποστελέχωση του ακτινολογικού. Η πρόσφατη «ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης» δίνει περισσότερο χώρο σε ιδιώτες και ΜΚΟ, με την κατάργηση ψυχιατρικών νοσοκομείων (Αθηνών-Δαφνί, Θεσσαλονίκης) και προγραμμάτων απεξάρτησης (π.χ. ΚΕΘΕΑ) και τη συγχώνευση δημόσιων με ιδιωτικές δομές ψυχικής υγείας. Αντί για μονιμοποίηση των συμβασιούχων στην καθαριότητα και σίτιση, οι υπηρεσίες αυτές παραχωρούνται σταδιακά σε εργολάβους. Αντί για ενίσχυση του ΕΚΑΒ, οι «δευτερογενείς» διακομιδές έχουν παραδοθεί σε ιδιώτες. Παράλληλα, οι αυξήσεις τιμών σε εκατοντάδες φάρμακα παρουσιάζονται ως λύση στις ελλείψεις.


Το μέλλον στον τομέα της υγείας προβλέπεται ακόμη πιο δυσοίωνο, όσο προχωρά η υλοποίηση των κυβερνητικών σχεδίων για το «νέο ΕΣΥ». Στα πλαίσια της εξοικονόμησης πόρων, η αξιολόγηση νοσοκομείων με κριτήριο το κόστος λειτουργίας τους και εργαλείο τα DRGs θα αξιοποιηθεί για τη διαμόρφωση του νέου «χάρτη υγείας», ο οποίος θα φέρει συγχωνεύσεις κοντινών νοσοκομείων (π.χ. Λασιθίου) με πρόσχημα τη μειωμένη πληρότητα. Η ΠΦΥ επιχειρείται -με τον προσωπικό γιατρό- να μετατραπεί σε «φραγμό» προς τα δημόσια νοσοκομεία. H μετατροπή των δημόσιων νοσοκομείων σε ΝΠΙΔ, η επέκταση των συμπράξεων δημόσιου-ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) υγείας, γενικά η εμβάθυνση της εμπορευματοποίησης της υγείας θα περιορίσει περαιτέρω την πρόσβαση χιλιάδων ασθενών σε δωρεάν περίθαλψη και θα υποβαθμίσει την ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών στις δημόσιες δομές υγείας, με συνέπεια την έκθεση των ασθενών σε σοβαρούς κινδύνους είτε από την καθυστέρηση στη διάγνωση και θεραπεία τους είτε από τις επισφαλείς συνθήκες νοσηλείας τους. Εξαιτίας των αναμονών στα δημόσια νοσοκομεία, οι ασθενείς θα αναγκάζονται σε αυξανόμενες δαπάνες είτε στο επεκτεινόμενο ιδιωτικό τομέα είτε στην απογευματινή λειτουργία των δημόσιων νοσοκομείων, προκειμένου να υποβληθούν έγκαιρα σε μια ιατρική εξέταση, επέμβαση, μαγνητική, κοκ., ενώ αυξημένη θα είναι η επιβάρυνση και από τη συμμετοχή στα ανατιμημένα φάρμακα.
Οι μαχόμενοι υγειονομικοί της Κρήτης εναντιωνόμαστε στην πολιτική που εμπορευματοποιεί το κοινωνικό αγαθό της υγείας. Συντονίζουμε τον αγώνα μας ενάντια στην αποσάθρωση του δημόσιου χαρακτήρα των δομών υγείας, ενάντια στις πληρωμές των ασθενών για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Δεν ανεχόμαστε να δουλεύουμε σε εξουθενωτικές συνθήκες και να θέτουμε σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές, προκειμένου να εξοικονομήσει το κράτος κονδύλια και να ενισχυθεί η κερδοφορία μεγάλων ιδιωτικών ομίλων του κλάδου. Απευθυνόμαστε σε όλο το λαό της Κρήτης, σε όλους τους εργαζόμενους, υγειονομικούς, συνταξιούχους, άνεργους, φοιτητές. Σύνθημά μας είναι:
Η υγεία είναι κοινωνικό αγαθό, όχι εμπόρευμα.
Καλούμε λαό και υγειονομικούς να δώσουμε συλλογικά τον αγώνα για ένα ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ σύγχρονο σύστημα υγείας, που να ικανοποιεί καθολικά τις ανάγκες, αξιοποιώντας τις εξελίξεις της επιστήμης.
Διεκδικούμε:


• Να μην συγχωνευτεί-καταργηθεί κανένα τμήμα, νοσοκομείο, κέντρο υγείας. Όχι στο νέο «χάρτη υγείας».
• Πλήρη στελέχωση όλων των δημόσιων νοσοκομείων, της ΠΦΥ και του ΕΚΑΒ με το αναγκαίο ΜΟΝΙΜΟ προσωπικό πλήρους αποκλειστικής απασχόλησης. Επικαιροποίηση οργανισμών νοσοκομείων με αύξηση οργανικών θέσεων και δημιουργία οργανισμών κέντρων υγείας. Ταυτόχρονη ανοικτή προκήρυξη ΟΛΩΝ των κενών θέσεων με κίνητρα και επιτάχυνση της διαδικασίας πρόσληψης.
• Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων.
• Όχι στις μετακινήσεις. Όχι στη μερική απασχόληση ιδιωτών γιατρών στο ΕΣΥ.
• Προσλήψεις προσωπικού για το άνοιγμα των κλειστών και την ανάπτυξη νέων χειρουργικών αιθουσών.
• Όχι στα απογευματινά επί πληρωμή χειρουργεία. Δωρεάν ολοήμερη λειτουργία δημόσιων δομών υγείας.
• Αυξήσεις μισθών υγειονομικών σε επίπεδα που να καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες. Επαναφορά 13ου-14ου μισθού. Αύξηση αποζημίωσης εφημεριών με αυτοτελή φορολόγηση τακτικών και αφορολόγητες πρόσθετες
• Αύξηση χρηματοδότησης της υγείας αποκλειστικά από το κρατικό προϋπολογισμό.
• Κατάργηση πληρωμών ασθενών για περίθαλψη. Κατάργηση κάθε συμμετοχής-πληρωμής σε φάρμακα, πλήρης αποζημίωση όλων των φαρμάκων από τον ΕΟΠΥΥ με χρηματοδότηση 100% από τον κρατικό προϋπολογισμό.
• Όχι στη μετατροπή νοσοκομείων σε ΝΠΙΔ. Όχι στις ΣΔΙΤ. Όχι στο «νέο ΕΣΥ «. Όχι σε παραχώρηση καθαριότητας-σίτισης σε εργολάβους. Όχι σε παράδοση διαγνώσεων εργαστηρίων δημόσιων νοσοκομείων σε ιδιώτες. Όχι σε μεταφορά ασθενών από δημόσιες σε ιδιωτικές κλινικές.
• Όχι στην κατάργηση και τη συγχώνευση δομών ψυχικής υγείας
• Όχι στην κατάργηση της αποκλειστικής απασχόλησης των γιατρών του ΕΣΥ.
• Ένταξη στα ΒΑΕ όλων των υγειονομικών.

Ανακοίνωση του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Λασιθίου για την απαράδεκτη κατάσταση της δημόσιας υγείας στον Νομό Λασιθίου

ΕΡΓΑΤΟΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΛΑΣΙΘΙΟΥ 

Λασίθι Νοσοκομεία ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ

Το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Λασιθίου για μια ακόμα φορά επισημαίνει την απαράδεκτη κατάσταση που έχει περιέλθει η δημόσια υγεία στον Νομό Λασιθίου. Δυστυχώς όλο και περισσότερο διακρίνεται η προσπάθεια υποβάθμισης του πολυτιμότερου αγαθού, της δημόσιας υγείας , η οποία με μαθηματική ακρίβεια οδηγεί τους μισθωτούς, τους άνεργους, τους συνταξιούχους  και τους κατοίκους του Νομού μας σε απόγνωση ,αφού είναι ξεκάθαρο ότι στα σχέδια της κυβέρνησης είναι η ιδιωτικοποίηση του ΕΣΥ, ειδικά σε μια εποχή που  μισθοί  και συντάξεις  είναι καθηλωμένοι  και η ακρίβεια καλπάζει. Η προώθηση της ιδιωτικοποίησης   του αγαθού της Υγείας  θα σημάνει τον αποκλεισμό μεγάλων τμημάτων του πληθυσμού  από τις παροχές υγείας με ότι αυτό συνεπάγεται .

Η πρόταση  στο  μονοθεματικό Δημοτικό Συμβούλιο του Αγίου Νικολάου  από τον Αντιπρόεδρο της Βουλής που έγινε αποδεκτή από τον Υπουργό υγείας για «διενέργεια μελέτης για την κατάσταση της δημόσια υγείας στο Λασίθι» , κάθε άλλο παρά δείχνει διάθεση για την καλυτέρευση της κατάστασης.  Απλά παραπέμπει το πρόβλημα στις  καλένδες .

Μόνη ουσιαστική λύση για να μη καταρρεύσει η δωρεάν δημόσια υγεία  είναι  η υλοποίηση των αιτημάτων που διατυπώθηκαν στις μεγάλες συγκεντρώσεις στις πόλεις του νομού Λασιθίου και στο Παλλασιθιώτικο συλλαλητήριο, στο Σεληνάρι: που είναι τα παρακάτω:

1) Βελτίωση των μισθολογικών και εργασιακών συνθηκών των ιατρών και των υπόλοιπων εργαζομένων στα νοσοκομεία (αυξήσεις μισθών, φορολογικές ελαφρύνσεις, κατάργηση των «εντέλλεσθε» και των εξαντλητικών συνθηκών εργασίας

2) Υπεράσπιση της δημόσιας και δωρεάν υγείας, με την αύξηση των δαπανών για την υγεία και μαζικές προσλήψεις στο ΕΣΥ.

3) Προστασία όλων των νοσοκομείων του νομού, στελέχωση τους σύμφωνα με τους οργανισμούς λειτουργίας τους, με μαζικές προσλήψεις προσωπικού και μονιμοποίηση των συμβασιούχων.

4) Παροχή κινήτρων στις άγονες και προβληματικές περιοχές.

5)Υλοποίηση του Κέντρου Αποκατάστασης στη Νεάπολη.

6) Να μη  καταργηθεί το ΚΕΘΕΑ που θα σημάνει  τη διάλυση και ιδιωτικοποίηση των δομών ψυχικής υγείας και απεξάρτησης.

          Το  ΔΣ

Το Νομαρχιακό Τμήμα της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. του νομού Λασιθίου εκφράζει την αγωνία του για την συνεχώς επιδεινούμενη κατάσταση στα Νοσοκομεία του νομού

Ανακοίνωση

Το Νομαρχιακό Τμήμα της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. του νομού Λασιθίου εκφράζει την αγωνία του για την συνεχώς επιδεινούμενη κατάσταση στα Νοσοκομεία, στα Κέντρα Υγείας και στις δημόσιες δομές υγείας του Νομού Λασιθίου. Οι ελλείψεις σε προσωπικό μεγεθύνονται, σημαντικές κλινικές και τμήματα έχουν κλείσει, εφημερίες σε κρίσιμες ειδικότητες των νοσοκομείων μένουν κενές. Είναι κοινή διαπίστωση ότι τα Νοσοκομεία του νομού υπολειτουργούν, κάτι που παραδέχθηκε και ο υπουργός υγείας στην πρόσφατη παρέμβαση του στη μονοθεματική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Αγ. Νικολάου.

Απέναντι σε αυτή την επικίνδυνη κατάσταση, η εισήγηση του Αντιπροέδρου της Βουλής, κ. Γ. Πλακιωτάκη, για διενέργεια μελέτης και η απάντηση του Υπουργού Υγείας, κ. Α. Γεωργιάδη, «φέρτε τη μελέτη όταν την κάνετε και τις προτάσεις να τις εξετάσουμε», μόνο σαν «κοροϊδία» μπορούν να χαρακτηριστούν.

Μόνη ουσιαστική λύση από το αδιέξοδο αποτελεί η υλοποίηση των αιτημάτων που διατυπώθηκαν στις μεγάλες συγκεντρώσεις στις πόλεις του νομού Λασιθίου και στο Παλλασιθιώτικο συλλαλητήριο, στο Σεληνάρι, που είναι τα παρακάτω:

> Βελτίωση των μισθολογικών και εργασιακών συνθηκών των ιατρών και των υπόλοιπων εργαζομένων στα νοσοκομεία (αυξήσεις μισθών, φορολογικές ελαφρύνσεις, κατάργηση των «εντέλλεσθε» και των εξαντλητικών συνθηκών εργασίας) έτσι ώστε να σταματήσει το κύμα παραιτήσεων και να υπάρξει κλίμα προσέλκυσης νέων ιατρών και εργαζομένων στο ΕΣΥ, ώστε να μην αποβαίνουν άγονες οι περισσότερες προκηρύξεις.

> Υπεράσπιση της δημόσιας και δωρεάν υγείας, με την αύξηση των δαπανών για την υγεία και μαζικές προσλήψεις στο ΕΣΥ.

> Κατάργηση των νόμων που διαλύουν και ιδιωτικοποιούν το ΕΣΥ και αποτροπή κάθε κίνησης αλλαγής του χάρτη υγείας με υποβαθμίσεις νοσοκομείων και νέες συγχωνεύσεις.

> Προστασία όλων των νοσοκομείων του νομού, στελέχωση τους σύμφωνα με τους οργανισμούς λειτουργίας τους, με μαζικές προσλήψεις προσωπικού και μονιμοποίηση των συμβασιούχων.

> Διοικητική αυτοτέλεια και κατάργηση της ενοποίησης των νοσοκομείων του νομού και επαναφορά τους στο πριν το 2012 καθεστώς διοίκησης.

> Παροχή κινήτρων στις άγονες και προβληματικές περιοχές.

> Υλοποίηση του Κέντρου Αποκατάστασης στη Νεάπολη.

> Απόσυρση του σχεδίου νόμου για τη διάλυση και ιδιωτικοποίηση των δομών ψυχικής υγείας και απεξάρτησης και του ΚΕΘΕΑ.

Για την Εκτελεστική Γραμματεία 

του Νομαρχιακού Τμήματος Α.Δ.Ε.Δ.Υ. Λασιθίου

Ο Πρόεδρος       Ο Γραμματέας

Αλεξάκης Αλέξανδρος             Αριστοτέλης Κουπατσιάρης