Για τα δώρα και τα επιδόματα άδειας.

Υπενθύμιση σε όσους συναδέλφους δεν έχουν καταθέσει την δήλωση για τα επιδόματα άδειας και τα δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα, να το κάνουν ως τις 31.12.2018, γιατί αλλιώς δεν θα έχουν στην διεκδίκησή τους αναδρομικές αξιώσεις. Από την ΟΕΝΓΕ, (20.12.2018, Α.Π. 9257):

Σε συνέχεια του από 26/10/2018 εγγράφου της ΟΕΝΓΕ και του υπ. αριθ.: 439 εγγράφου της ΑΔΕΔΥ, υπενθυμίζουμε σε όλες/όλους τους συναδέλφους να καταθέσουν στα πρωτόκολλα των Νοσοκομείων την δήλωση σχετικά με 13ο – 14ο μισθό / επίδομα άδειας την οποία είχαμε έγκαιρα αναρτήσει, σε περίπτωση που κάποιος/α συνάδελφος δεν την έχει καταθέσει ακόμα (επισυνάπτεται η δήλωση).

H αίτηση για τη διακοπή της παραγραφής πρέπει να υποβληθεί το αργότερο έως την 31η Δεκεμβρίου για να μη χαθούν τυχόν αναδρομικές αξιώσεις.

Η ΟΕΝΓΕ το προσεχές διάστημα θα αποστείλει ενημερωτικό σημείωμα για τις περαιτέρω ενέργειες.

Πρόσκληση από το Δ.Σ. της «Λέσχης Φίλων Νοσοκομείου Νεάπολης»

Λάβαμε την παρακάτω πρόσκληση από τον Μανόλη Ζερβάκη, πρόεδρο της Λέσχης:

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΛΕΣΧΗΣ ΦΙΛΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ‘ΘΕΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ’ σας προσκαλεί στις εορταστικές εκδηλώσεις των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς 2018-2019 που διοργανώνει στο κινηματοθέατρο «ΔΡΗΡΟΣ» στη Νεάπολη.

Η παρουσία σας θα είναι τιμή για μας και θα μας δώσει ιδιαίτερη χαρά.

Neapoli2019jpg

Απόφαση Γ.Σ. ΟΕΝΓΕ

ΕΝΩΣΗ ΙΑΤΡΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΡΟΔΟΥ ΚΑΙ ΚΥ

Αθήνα 27 Νοεμβρίου 2018

Α.Π:9194

ΠΡΟΣ:

  • ΜΕΛΗ Γ.Σ ΟΕΝΓΕ
  • ΠΡΟΕΔΡΟΥΣ ΕΝΩΣΕΩΝ

ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΟΕΝΓΕ

Την Πέμπτη 22/11 συνεδρίασε το Γενικό Συμβούλιο της Ο.Ε.Ν.Γ.Ε.

Στη συνεδρίαση ήταν παρόντα τα 17 από τα 27 μέλη του Γενικού Συμβουλίου.

Τα θέματα που απασχόλησαν τη συνεδρίαση του Γενικού Συμβουλίου ήταν τα παρακάτω:

  1. Η νομοθετική ρύθμιση για την  καταβολή εφάπαξ χρηματικού ποσού στο ιατρικό προσωπικό
  2. Επικουρικοί
  3. Προσχέδιο κρατικού προϋπολογισμού για το 2019
  4. 4. Προκήρυξη 10ου τακτικού συνεδρίου Ο.Ε.Ν.Γ.Ε.
  5. Τρέχοντα

Πιο αναλυτικά:

Για την καταβολή εφάπαξ χρηματικού ποσού στο ιατρικό προσωπικό

Το χρηματικό ποσό που θα καταβληθεί στους γιατρούς του ΕΣΥ, τους γιατρούς Δημόσιας Υγείας, τους επικουρικούς και τους ειδικευόμενους αντιστοιχεί στη διαφορά μεταξύ των μηνιαίων αποδοχών που λάμβαναν πριν και μετά τις περικοπές που επιβλήθηκαν με  το Ν.4073/2012 και αφορά το  χρονικό διάστημα από 13.11.2014 έως και 31.12.2016. Ο Υπουργός Υγείας δήλωσε ότι η πρόθεση της κυβέρνησης είναι να καταβληθούν στις 27/12 με τη μισθοδοσία του μηνός Δεκεμβρίου. Ωστόσο μέχρι στιγμής δεν έχει καθοριστεί ούτε ο αριθμός των δικαιούχων ούτε το ποσό που αντιστοιχεί σε κάθε βαθμίδα. Τις επόμενες μέρες αντιπροσωπεία της Ο.Ε.Ν.Γ.Ε θα πραγματοποιήσει συνάντηση με το Γ.Λ.Κ. για να ενημερωθεί σχετικά, δεδομένου ότι η εφαρμοστική υπουργική απόφαση που προβλέπεται στη σχετική νομοθετική ρύθμιση δεν έχει ακόμα εκδοθεί. Η ΟΕΝΓΕ μετά την πραγματοποίηση της συνάντησης με τους αρμοδίους θα ενημερώσει σχετικά τα μέλη του Γενικού Συμβουλίου και τις Ενώσεις.

Η απόφαση της κυβέρνησης να χορηγήσει ένα μόνο μέρος των αναδρομικών που μας χρωστάνε, είναι αποτέλεσμα των παρεμβάσεων και των αγωνιστικών κινητοποιήσεων της Ομοσπονδίας και των Ενώσεων. Κανείς δε μας τα χάρισε. Όλο το προηγούμενο διάστημα στην προμετωπίδα των αιτημάτων της Ομοσπονδίας  ήταν η  πλήρης αποκατάσταση των μισθολογικών απωλειών που είχαμε την περίοδο της κρίσης και η επαναφορά των μισθών μας στα επίπεδα πριν από τις περικοπές που επιβλήθηκαν με το μνημονιακό νόμο 4073/2012.

Δε νομιμοποιήσαμε στη συνείδηση μας την απόφαση του ΣτΕ που δικαίωνε για τα αναδρομικά μόνο όσους είχαν προσφύγει δικαστικά. Η συμμετοχή χιλιάδων συναδέλφων στην άσκηση της τριτανακοπής έδειξε την αποφασιστικότητα τους να μην απεμπολήσουν το δικαίωμα τους για άμεση αποκατάσταση των  απωλειών, να διεκδικήσουν όλα όσα μας έχουν κλέψει. Έστειλε ηχηρό μήνυμα σε όλους όσους μας καλούν να υποταχθούμε στη λογική του «ρεαλιστικού και του εφικτού» ότι δε συμβιβαζόμαστε με την πραγματικότητα των περικοπών στους μισθούς, των χαρατσιών και της φοροληστείας. Ότι δε δεχόμαστε να ψαλιδίσουμε τις ανάγκες μας, δεν αρκούμαστε σε ότι περισσεύει από το «δημοσιονομικό χώρο», από το μπούκωμα δηλαδή με ζεστό κρατικό χρήμα των μεγαλοεπιχειρηματιών.

Για αυτό και δεν πρόκειται να μας «κλείσουν το στόμα» με μία εφάπαξ δόση. Αυτό θέλουν. Για αυτό με τη συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση η κυβέρνηση επιδιώκει να κλείσει το δρόμο για την επαναφορά του ιατρικού μισθολογίου στα επίπεδα πριν από τις περικοπές του 2012. Η αιτιολογική έκθεση αναφέρει χαρακτηριστικά ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση «δεν επηρεάζει το ύψος των τακτικών μηνιαίων αποδοχών όπως αυτές προσδιορίστηκαν από το Ν.4472/2017». Το νόμο δηλαδή που ψήφισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και που είχε σαν αποτέλεσμα νέες μειώσεις στους μισθούς μας με στόχο «τη διαφύλαξη της δημοσιονομικής κανονικότητας». Μας λένε δηλαδή ότι η δημοσιονομική κανονικότητα απειλείται από τις αυξήσεις στους μισθούς μας αλλά δεν απειλείται από τη μείωση της φορολογίας στα κέρδη των βιομήχανων, των εφοπλιστών και των τραπεζιτών.

Δεν κάνουμε βήμα πίσω. Συνεχίζουμε με κριτήριο τις δικές μας ανάγκες, την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων μας. Απαιτούμε την άμεση επαναφορά των μισθών μας στα επίπεδα του 2012 και τη χορήγηση του συνόλου των αναδρομικών.

Για τους επικουρικούς

Την ώρα που τα νοσοκομεία και τα Κ.Υ στενάζουν κάτω από το βάρος των τραγικών ελλείψεων σε γιατρούς, η κυβέρνηση απολύει 1.100 συναδέλφους (500 έως τις 31/12 και 600 έως τις 31/1). Και το κάνει ενώ γνωρίζει πολύ καλά ότι οι συγκεκριμένοι συνάδελφοι όχι μόνο καλύπτουν ζωτικές ανάγκες, ένα μόνο τμήμα των αναγκών που υπάρχουν αλλά και ότι αποτελούν αξιόλογο επιστημονικό δυναμικό που έχουν αποκτήσει πολύτιμη εμπειρία δουλεύοντας χρόνια ολόκληρα στο δημόσιο σύστημα υγείας. Γνωρίζει πολύ καλά ότι αν οι συνάδελφοι απολυθούν, απειλούνται με κλείσιμο τμήματα και κλινικές που στηρίζουν τη λειτουργία τους  στους συναδέλφους επικουρικούς. Για αυτό κατέθεσε νομοθετική ρύθμιση στη Βουλή με την οποία καταργεί την προϋπόθεση της μη συμπλήρωσης 10ετίας από την απόκτηση του τίτλου της ειδικότητας και δίνει τη δυνατότητα εγγραφής στους καταλόγους των επικουρικών πριν τη λήξη της θητείας τους. Από τη μία ομολογούν ότι είναι «αυξημένες οι ανάγκες του δημόσιου συστήματος υγείας» όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην αιτιολογική έκθεση και από την άλλη αντί για μαζικές προσλήψεις μόνιμων γιατρών, αντί να μονιμοποιήσουν τους συναδέλφους επικουρικούς, διαιωνίζουν το άθλιο καθεστώς της εργασιακής ομηρίας.

Δεν πρόκειται να επιτρέψουμε να απολυθεί κανένας συνάδελφος. Αξιολογούνται κάθε μέρα χρόνια ολόκληρα. Έχουν κριθεί οριστικά. Έχουν δικαίωμα όπως και οι άνεργοι συνάδελφοι στη μόνιμη και σταθερή δουλειά. Απαιτούμε να μπει τέλος εδώ τώρα στην εργασιακή ομηρία των συναδέλφων μας. Να μονιμοποιηθούν και να γίνουν μαζικές προσλήψεις μόνιμων γιατρών για να καλυφθούν τα χιλιάδες κενά που υπάρχουν.

Καλούμε τις Ενώσεις να προχωρήσουν άμεσα σε συσκέψεις. Από κοινού με τα σωματεία των εργαζομένων να οργανώσουν τον αγώνα για να μην απολυθεί κανένας επικουρικός, κανένας ελαστικά εργαζόμενος, για το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά όλων.

Το Γενικό Συμβούλιο της ΟΕΝΓΕ προκηρύσσει πανελλαδική στάση εργασίας για τη Δευτέρα 10/12 ώρα 12:00-3:00 μμ. και συγκέντρωση στο Υπουργείο Υγείας στις 13:00.

Για τον κρατικό προϋπολογισμό

Η επίθεση στα δικαιώματα του λαού στην Υγεία – την Πρόνοια – την Ασφάλιση, δεν έχει τέλος. Στα ήδη πετσοκομμένα κονδύλια για τη δημόσια Υγεία προβλέπεται νέο τσεκούρι.

– Για τα δημόσια νοσοκομεία, προϋπολογίζεται νέα μείωση της κρατικής χρηματοδότησης κατά 65 εκατ. ευρώ, που έρχεται να προστεθεί στις μειώσεις κατά 24,1% (363 εκατ. ευρώ) το 2018 και κατά 22,8% το 2015.

– Για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας η κρατική χρηματοδότηση αυξάνεται μόλις κατά 35 εκατ. ευρώ, «σταγόνα στον ωκεανό» των μεγάλων αναγκών και των τεράστιων ελλείψεων. Την ίδια ώρα, στα έσοδα για την ΠΦΥ περιλαμβάνονται για πρώτη φορά μεταβιβάσεις από τα ασφαλιστικά ταμεία (δηλαδή και πάλι τις εισφορές των εργαζομένων), ύψους 14 εκατ. ευρώ.

– Παραμένει μόλις στα 100 εκατ. ευρώ η χρηματοδότηση του ΕΟΠΥΥ, σε συνέχεια του «τσεκουρώματος» κατά 214 εκατ. ευρώ το 2018 κι άλλα 200 εκατ. το 2017.

Μετά από αυτά μόνο σαν κακόγουστο αστείο ακούγονται οι διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης ότι κόπτεται τάχα για την ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας. Ο πρώτος «μεταμνημονιακός προϋπολογισμός» διατηρεί παλιές περικοπές και φέρνει νέες. Σηματοδοτεί την επίθεση διαρκείας σε βάρος των εργαζόμενων, των συνταξιούχων, των ανέργων για τη θωράκιση των δυσθεώρητων πρωτογενών πλεονασμάτων, την ίδια στιγμή που προβλέπει μείωση των επιχειρηματικών κερδών από 29% στο 25%! Επιβεβαιώνεται έτσι για μία ακόμη φορά ότι η ανάπτυξη που ευαγγελίζονται και η ικανοποίηση των αναγκών μας δεν συναντιόνται πουθενά.

10ο Τακτικό Συνέδριο ΟΕΝΓΕ

Το Γ.Σ της Ο.Ε.Ν.Γ.Ε αποφάσισε το Συνέδριο να διεξαχθεί τον Απρίλιο του 2019.

Πιθανές ημερομηνίες: 5-6-7 ή 12-13-14 ανάλογα με τη διαθεσιμότητα των ξενοδοχείων.

Θα εκδοθεί σχετική ανακοίνωση.

Για τα υπόλοιπα ζητήματα που απασχόλησαν τη συνεδρίαση του Γενικού Συμβουλίου θα εκδοθούν αναλυτικές ανακοινώσεις.

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Ε.Γ ΟΕΝΓΕ ΓΙΑ 5 ΟΚΤΩΒΡΗ

Ο.Ε.Ν.Γ.Ε. Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας

O.E.N.G.E. Federation of Hospital Doctors of Greece

Αθήνα 8 Οκτωβρίου 2018

Α.Π: 9116

 ΠΡΟΣ:

  • ΜΕΛΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΟΕΝΓΕ
  • ΠΡΟΕΔΡΟΥΣ ΕΝΩΣΕΩΝ
  • ΜΜΕ

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΟΕΝΓΕ ΓΙΑ 5 ΟΚΤΩΒΡΗ

 

Tην Παρασκευή 5 Οκτωβρίου συζητήθηκε στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας η προσφυγή της Ο.Ε.Ν.Γ.Ε και των Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών κατά της 431/2018 απόφασης,που εξαιρούσε τους γιατρούς του ΕΣΥ από τη χορήγηση αναδρομικών,παρόλο που έχουν κριθεί παράνομες και αντισυνταγματικές οι περικοπές που επιβλήθηκαν στους μισθούς μας το 2012.Η ακροαματική διαδικασία έγινε και αναμένεται η απόφαση. Δόθηκε προθεσμία ως το τέλος του μηνός για να υπογράψουν τα σχετικά πληρεξούσια και οι συνάδελφοι που τυχόν απουσίαζαν όταν επισκέφθηκαν τα νοσοκομεία οι αρμόδιοι συμβολαιογράφοι.

Η τοποθέτηση του Υπουργείου Οικονομικών κατά τη διάρκεια της συζήτησης ήταν αποκαλυπτική για τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης αναφορικά με τη χορήγηση  των αναδρομικών. Τοποθετήθηκε αρνητικά και ζήτησε την απόρριψη των τριτανακοπών.

Εξίσου αποκαλυπτική ήταν και η συνάντηση της Ε.Γ της Ο.Ε.Ν.Γ.Ε και εκπροσώπων Ενώσεων νοσοκομειακών γιατρών με τον υπουργό υγείας Ανδρέα Ξανθό. Ξεσκεπάστηκε για μία ακόμη φορά η κοροϊδία των κυβερνητικών εξαγγελιών για αποκατάσταση των μισθολογικών αδικιών ενάντια στους γιατρούς του ΕΣΥ και ο εμπαιγμός σε βάρος μας.

Ο υπουργός υγείας Ανδρέας Ξανθός είπε ότι «πρόθεση του Υπουργείου Υγείας είναι να δοθούν αναδρομικά σε όλους τους γιατρούς που αμείβονται με το ειδικό ιατρικό μισθολόγιο» και ότι στο επόμενο 15ήμερο θα συγκεκριμενοποιηθεί το ύψος του ποσού που μπορεί να καταβληθεί. Ξεκαθάρισε ωστόσο ότι σε καμία περίπτωση δε θα είναι το σύνολο των αναδρομικών που δικαιούμαστε.

Ο υπουργός υγείας φρόντισε για μία ακόμα φορά να μας υπενθυμίσει ότι η επίμαχη απόφαση του ΣτΕ δε δημιουργεί  νομική υποχρέωση στην πολιτεία να καταβάλλει αναδρομικά τη στιγμή που η ίδια η κυβέρνηση επιδιώκει, όπως άλλωστε φάνηκε και από τη συζήτηση κατά τη διάρκεια της τριτανακοπής, να μη δικαιωθούμε. Ο υπουργός μάλιστα προσπάθησε να δικαιολογήσει την παρέμβαση της νομικής συμβούλου του υπουργού Οικονομικών στο ΣτΕ το πρωί της ίδιας μέρας λέγοντας πως δήθεν «οι υπουργοί δεν ελέγχουν τους νομικούς συμβούλους των υπουργείων».

Όταν μάλιστα τονίσαμε ότι η απόφαση του ΣτΕ δεσμεύει την κυβέρνηση να επαναφέρει τους μισθούς μας στα επίπεδα πριν από τις περικοπές του 2012, αναδρομικά από 27/2/2018,κα ιάρα ότι μας οφείλουν ήδη αναδρομικά 7 μηνών,εμφανίστηκε προκλητικός λέγοντας «ότι δεν έχει ανοίξει τέτοια συζήτηση γιατί προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η αύξηση του αναξιοπρεπέστατου κατώτατου μισθού και μη εφαρμογή της νέας περικοπής των συντάξεων». Έτσι με απαράδεκτο τρόπο η κυβέρνηση προσπαθεί να βάλει τους νοσοκομειακούς γιατρούς «απέναντι» στους ακόμα πιο χαμηλόμισθους εργαζόμενους και στους συνταξιούχους.Όταν  η ίδια η κυβέρνηση έχει απορρίψει το αίτημα 530 σωματείων και ομοσπονδιών για επαναφορά του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ. Όταν μόλις πρόσφατα η κυβέρνηση νεκρανάστησε το μνημονιακό νόμο έκτρωμα,που είχε ψηφίσει η ΝΔ και είχε καταψηφίσει ο ΣΥΡΙΖΑ ως αντιπολίτευση,ο οποίος προβλέπει ότι ο κατώτατος μισθός δε θα καθορίζεται από τις συλλογικές διαπραγματεύσεις αλλά με υπουργική απόφαση μετά από συνεννόηση με την εργοδοσία και με κριτήριο την ενίσχυση των κερδών των μεγαλοεπιχειρηματιών.Ότανη ίδια κυβέρνηση ψήφισε το Ν. Κατρούγκαλου που μετέτρεψε τις συντάξεις σε προνοιακά επιδόματα.

Σε ότι αφορά τις προσλήψεις μόνιμου προσωπικού έγινε σαφές ότι η κάλυψη των αναγκών του δημόσιου συστήματος υγείας με μόνιμους γιατρούςδε χωράει στα κυβερνητικά παραμύθια «της επιστροφής στην κανονικότητα» και «της εξόδου από τα μνημόνια». Όπως ο ίδιος ο υπουργός με κυνικό τρόπο ομολόγησε δεν υπάρχει πρόβλεψη για κάλυψη των χιλιάδων κενών οργανικών θέσεων. Για μία ακόμη φορά απέρριψε το αίτημα μας για προκήρυξη ισάριθμων θέσεων μόνιμων γιατρών στις αντίστοιχες ειδικότητες, τμήματα και κλινικές που υπηρετούν οι συνάδελφοι επικουρικοί και που αποδεδειγμένα καλύπτουν μόνιμες ανάγκες, γιατί όπως είπε υπερβαίνουν κατά πολύ τον αριθμό που αναλογεί στην υγεία από τις 8.000 που εξαγγέλλονται για το σύνολο του Δημοσίουτο επόμενο έτος (2019), στην περιλάλητη «μεταμνημονιακή περίοδο». Ξεκαθάρισε επίσης  ότι οι υπηρετούντες σήμερα επικουρικοί γιατροί θα απολυθούν μόλις λήξει η σύμβαση τους. Για πρώτηφορά είχαμε ξεκάθαρη δήλωση πως δεν θα δοθεί καμία παράταση σε κανέναν.Δηλαδή χιλιάδες συνάδελφοι μας θα πεταχτούν στον Καιάδα της ανεργίας και τα κενά θα συνεχίζουν να καλύπτονται με ανακύκλωση της ανεργίας και αναλώσιμους γιατρούς.

Στη συνάντηση από την ΟΕΝΓΕ και τους εκπροσώπους των Ενώσεων τέθηκαν επίσης τα παρακάτω ζητήματα:

1.Το πρόβλημα των απλήρωτων εφημεριών σε διάφορα νοσοκομεία λόγω της άρνησης των επιτρόπων να εγκρίνουν τα εντάλματα πληρωμής βασιζόμενοι στο νόμο έκτρωμα για το ωράριο. Καταγγείλαμε για μία ακόμη φορά το γεγονός ότι διοικήσεις Νοσοκομείων και Κέντρων Υγείας εκβιάζουν τους γιατρούς να υπογράψουν υπεύθυνες δηλώσεις ότι οικειοθελώς πραγματοποιούν τα εξοντωτικά προγράμματα εφημεριών, σε διαφορετική περίπτωση δε θα τις πληρωθούν.

Ο υπουργός υγείας αυτοδιαψεύστηκε ισχυριζόμενος ότι για πρώτη φορά έχει διασφαλιστεί η κανονικότητα στις πληρωμές,όταν αναγκάστηκε να παραδεχτεί,«υποτροπιάζει η μη έγκαιρη καταβολή των εφημεριών». Υποσχέθηκε  ότι θα υπάρξουν οι αναγκαίες νομοθετικές πρωτοβουλίες ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα που έχει προκύψει στην περίπτωση που το αρμόδιο Ι’ Τμήμα του Ε.Σ δεν λύσει το θέμα τις επόμενες μέρες. Προσπάθησε μάλιστα να διασκεδάσει τις εντυπώσεις λέγοντας ότι: «δεν είναι επιλογή μας να βάλουμε τους γιατρούς να συναινέσουν για να πληρωθούν αλλά ότι είναι μια τυπική διαδικασία για να ξεπεραστούν οι αρνήσεις των επιτρόπων» όταν ο νόμος για το ωράριο που οι ίδιοι έχουν ψηφίσει καθιερώνει το «optout».

Μετά από τις καταγγελίες μας αναδιπλώθηκε και αναγκάστηκε να πει πως δε θα πρέπει να ζητείται από τους γιατρούς να υπογράφουν υπεύθυνες δηλώσεις  πως με τη δική τους θέληση υπερεφημέρευσαν «πέραν του 48ώρου εβδομαδιαίως». Αυτό δίνει την δυνατότητα στις Ενώσεις να παρέμβουν από σήμερα ακόμα πιο αποφασιστικά για να καταργηθεί στην πράξη αυτή η απαράδεκτη πρακτική διοικήσεων νοσοκομείων και ΥΠΕ. Τέλος δεσμεύθηκε κάτω από τις πιέσεις μας πως άμεσα η όποια ρύθμιση γίνει για την αποπληρωμή των δεδουλευμένων εφημεριών των γιατρών του Παίδων «Αγλαΐα Κυριακού», θα συμπεριλάβει και τους γιατρούς Κ.Υ της Αττικής.

2.Ζητήσαμε για μία ακόμη φορά να υπάρξει άμεσα νομοθετική ρύθμιση ώστε να έχουν το δικαίωμα μετάθεσης μόνιμοι γιατροί του ΕΣΥ που υπηρετούν σε νησιά του Αιγαίου(Μυτιλήνη, Ρόδος) και σε παραμεθόριες περιοχές που δε συμπεριλαμβάνονται στις «Α’ άγονες περιοχές» που έχουν καθοριστεί με παλιότερο νόμο.Επίσης να εφαρμόζονται από τις διοικήσεις ισότιμα και όχι επιλεκτικά οι υπάρχουσες διατάξεις για τις μετακινήσεις.

3.Απαιτήσαμε να μην προχωρήσουν τα σχέδια συρρίκνωσης-υποβάθμισης της Ορθοπαιδικής Κλινικής του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου των Ιωαννίνων και καταθέσαμε σχετικό υπόμνημα. Καταγγείλαμε το γεγονός ότι η Διοίκηση του Νοσοκομείου απείλησε με πειθαρχική δίωξη τον Διευθυντή της Κλινικής και Διευθυντή Ιατρικής Υπηρεσίας μόνο και μόνο επειδή εξέφρασε διαφορετική γνώμη.Επίσης, επισημάναμε την απαράδεκτη πρακτική της 6ης ΥΠΕ να αναθέτει στην Μεσσηνία την επιστημονική διεύθυνση δύο τμημάτων ταυτόχρονα στο ίδιο φυσικό πρόσωπο.

4.Απαιτήσαμε άλλη μια φορά να ανακληθούν άμεσα οι διώξεις από τη διοίκηση του ΕΟΠΥΥ σε βάρος συναδέλφων για εγκρίσεις υγειονομικών παροχών που έγιναν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους ως ελεγκτές του ΕΟΠΥΥ και την οριστική παύση άσκησης ελεγκτικού έργου από γιατρούς του ΕΣΥ, για λογαριασμό του ΕΟΠΥΥ. Ο υπουργός είπε πως «όντως αυτό το καθεστώς ανάθεσης ελεγκτικού έργου ΕΟΠΥΥ στους γιατρούς ΕΣΥ πρέπει να λήξει» χωρίς όμως να αναφέρει σχετικό χρονοδιάγραμμα.

5.Αναφορικά με την εγκύκλιο Χουλιαράκη και τον καταλογισμό αστικής αποζημίωσης στους γιατρούς του ΕΣΥ στην περίπτωση καταδίκης για βαριά αμέλεια αναγνώρισε ότι είναι αναγκαίο να υπάρξει διαδικασία θεσμικής θωράκισης η οποία όμως όπως είπε «θέλει ακόμα δουλειά». Τα ίδια ακριβώς δηλαδή που είχαμε ακούσει και τον περασμένο Μάϊο.

Από τους εκπροσώπους των Ενώσεων αναδείχτηκαν τα ιδιαίτερα ζητήματα που αντιμετωπίζουν χωρίς ωστόσο να υπάρξει από την ηγεσία του υπουργείου υγείας καμία ουσιαστική δέσμευση.

Συνάδελφοι, δυστυχώς από τη συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου υγείας  επιβεβαιώθηκαν μέχρι κεραίας οι εκτιμήσεις της ΟΕΝΓΕ ότι οι κυβερνητικές εξαγγελίες για χορήγηση αναδρομικών στους γιατρούς του ΕΣΥ δεν είναι τίποτα άλλο από ανέξοδες προεκλογικές διακηρύξεις και ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να δώσει μόνο ένα μικρό μέρος «από τα κλεμμένα» που δεν καλύπτουν στο ελάχιστο τις μεγάλες μισθολογικές απώλειες που είχαμε τα χρόνια της κρίσης.Μάλιστα για πρώτη φορά ακούσαμε ξεκάθαρα και επίσημα πως ΔΕΝ πρόκειται (τουλάχιστον επί του παρόντος) να αναπροσαρμοσθεί ο μισθός μας στα επίπεδα πριν από τις περικοπές που επιβλήθηκαν το 2012.

Συνάδελφοι, η μόνιμη επωδός της κυβέρνησης για τις αντοχές της οικονομίας  όταν διεκδικούν οι εργαζόμενοι  είναι άλλη μια απάτη σε βάρος μας. Η «οικονομία δεν αντέχει» την άμεση επαναφορά των μισθών μας στα επίπεδα του 2012 και την χορήγηση του συνόλου των αναδρομικών που μας οφείλουν αλλά «αντέχει» τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών των μεγαλοεπιχειρηματιών, τα δισεκατομμύρια στους επενδυτές, το 2% του ΑΕΠ για τις δολοφονικές μηχανές του ΝΑΤΟ.

Δε συμβιβαζόμαστε με ψίχουλα και ψέματα. Γυρίζουμε την πλάτη στην κοροϊδία της κυβέρνησης.Βάζουμε μπροστά τις δικές μας ανάγκες. Μόνο με τους αγώνες μας μπορούμε να επιβάλλουμε το δίκιο μας.

Θα υπάρξει και νέα ενημέρωση προς τις Ενώσεις τόσο για τα δικαστικά θέματα όσο και για τις αποφάσεις της Ομοσπονδίας για τις αγωνιστικές μας κινητοποιήσεις από εδώ και πέρα.

YPOGRAFES

Ανακοίνωση ΟΕΝΓΕ – ενημέρωση για την τριτανακοπή

Αθήνα 3 Σεπτεμβρίου 2018

Α.Π: 9061

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Ε.Γ ΟΕΝΓΕ

Συνάδελφοι,

Όπως γνωρίζετε η Ομοσπονδία στη συνεδρίαση του Γενικού Συμβουλίου στις 29/03 κατέληξε να ασκηθεί τριτανακοπή κατά της 431/2018 απόφασης της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας. Υπενθυμίζουμε ότι το ΣτΕ έκρινε ότι οι μειώσεις που επιβλήθηκαν στους μισθούς μας με το Ν.4093/2012 είναι αντισυνταγματικές αλλά δεν έχουν αναδρομική ισχύ για όσους συναδέλφους δεν είχαν προσφύγει στο δικαστήριο.

Μέσω της Ομοσπονδίας και των Ενώσεων χιλιάδες συνάδελφοι προσβάλανε την απόφαση με τριτανακοπή. Η τριτανακοπή ορίστηκε να συζητηθεί, όπως ήδη έχετε ενημερωθεί, στις 5 Οκτωβρίου 2018, με μείζονα σύνθεση λόγω της σπουδαιότητας της.

Με ευθύνη των Ενώσεων πρέπει να σταλούν στην Ομοσπονδία το αργότερο έως τις 21 Σεπτεμβρίου τα παρακάτω στοιχεία:

1. Τα συμβολαιογραφικά πληρεξούσια

Τα πληρεξούσια πρέπει να είναι ομαδικά δηλαδή ανά νοσοκομείο, Κ.Υ. κλπ. όπως ακριβώς είναι καταχωρημένα στις καταστάσεις που θα λάβετε και μάλιστα με τον ίδιο αύξοντα αριθμό.

Για λόγους υπερασπιστικής γραμμής οι προσφεύγοντες έχουν χωριστεί σε 2 κατηγορίες: τους τριτανακόπτοντες και σε αυτούς που θα ασκήσουν παρέμβαση κατά τη διάρκεια της συζήτησης υπέρ των τριτανακοπτόντων.

Άρα στις Ενώσεις θα σταλούν οι καταστάσεις με το κείμενο του συμβολαιογραφικού πληρεξουσίου που αντιστοιχεί σε κάθε κατηγορία.

2. Βεβαίωση από  τα γραφεία προσωπικού

Στην βεβαίωση να αναγράφεται ότι: Οι αναφερόμενοι είναι ιατροί κλάδου Ε.Σ.Υ στο Ν.Π.Δ.Δ.… (επωνυμία του Νοσοκομείου, Κ.Υ.) κατά το χρονικό διάστημα από το 2012 έως και σήμερα. Υπηρετούν σε τμήματα της ειδικότητας τους.

Σε συνεννόηση με τα γραφεία προσωπικού να δοθεί μία βεβαίωση που θα περιλαμβάνει το σύνολο των συναδέλφων με τη σειρά και την αρίθμηση που υπάρχει στις σχετικές καταστάσεις που θα λάβει η κάθε Ένωση.

3. Σε ορισμένες περιπτώσεις τα στοιχεία είναι ελλιπή και θα πρέπει οι Ενώσεις να φροντίσουν να συμπληρωθούν.

Οι Ενώσεις πρέπει να ενεργοποιηθούν άμεσα και να επιμεληθούν με ιδιαίτερη προσοχή τα στοιχεία που έχουν ζητηθεί.

Υπάρχει ένας μικρός αριθμός συναδέλφων που έστειλαν τα στοιχεία τους μεμονωμένα και όχι μέσω των Ενώσεων τους. Θα πρέπει και εκείνοι να στείλουν στην Ομοσπονδία το συμβολαιογραφικό πληρεξούσιο και  βεβαίωση από το γραφείο προσωπικού.

Συνάδελφοι,

Είναι κατανοητό ότι την ημέρα συζήτησης της τριτανακοπής θα πρέπει να δώσουμε μαζικά το «παρών» στο ΣτΕ. Στη συνεδρίαση του Γενικού Συμβουλίου στις 20/09 θα αποφασίσουμε με ποιες άλλες ενέργειες, δράσεις, αγωνιστικές πρωτοβουλίες θα πλαισιωθεί η παρουσία μας την ημέρα της συζήτησης στο ΣτΕ.

Η εμπειρία δείχνει ότι καμία απόφαση δικαστηρίου που θα μας δικαιώνει δεν αρκεί για να ανακτήσουμε τις απώλειες που είχαμε τα προηγούμενα χρόνια. Δε μας αρκούν τα ψίχουλα που μας τάζει η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ αντί για την άμεση επαναφορά των μισθών μας στα επίπεδα πριν από τις περικοπές του 2012.

Χειροκροτητές της φαρσοκωμωδίας της κυβέρνησης με τίτλο «επιστροφή στην κανονικότητα», «τέλος των μνημονίων» δε θα γίνουμε.

Η ανάπτυξη τους σημαίνει ματωμένα πλεονάσματα μέχρι το 2060. Να μετράμε συνεχώς απώλειες οι εργαζόμενοι για τα κέρδη των λίγων.

Συνεχίζουμε, δυναμώνουμε τους διεκδικητικούς μας αγώνες για υπογραφή νέας κλαδικής συμφωνίας για την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων μας.

Έχουμε τη δύναμη με τους αγώνες μας να επιβάλλουμε το δίκιο μας.

*Σημαντική επισήμανση:

Τα στοιχεία που σας ζητάμε να αποστείλετε στην ΟΕΝΓΕ έως 21 Σεπτεμβρίου το αργότερο παρακαλούμε να αποσταλούν μόνο με κούριερ στα γραφεία της Ομοσπονδίας (Λαμίας 2 Αμπελόκηποι ΤΚ: 115-23 Αθήνα) και ΟΧΙ με φαξ ή με μαιλ.

Όσοι συνάδελφοι πρόεδροι Ενώσεων παρευρεθούν στο Γενικό Συμβούλιο της ΟΕΝΓΕ στις 20 Σεπτεμβρίου μπορούν να τα παραδώσουν οι ίδιοι στην γραμματεία της Ομοσπονδίας την ίδια μέρα.

Δελτίο τύπου της ΟΕΝΓΕ για το πρόβλημα των συναδέλφων επικουρικών

ΕΝΩΣΗ ΙΑΤΡΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΡΟΔΟΥ ΚΑΙ ΚΥ

Αθήνα 25 Ιουνίου 2018

Α.Π:8901

ΠΡΟΣ:

ΜΕΛΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΟΕΝΓΕ

ΠΡΟΕΔΡΟΥΣ ΕΝΩΣΕΩΝ

ΜΜΕ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Την Παρασκευή 22/06/2018, μετά τη δημοσιοποίηση των αποφάσεων του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Ι Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, πραγματοποιήθηκε στάση εργασίας και συγκέντρωση στο Υπουργείο Υγείας. Στο πλαίσιο της κινητοποίησης αντιπροσωπεία της Ο.Ε.Ν.Γ.Ε συναντήθηκε με τον Αναπληρωτή Υπουργό Υγείας.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Υγείας στην αγωνιώδη προσπάθεια του να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα και να απεμπολήσει τις ευθύνες της κυβέρνησης για το γεγονός ότι, για δεύτερη φορά μέσα σε 6 μήνες, οι συνάδελφοι επικουρικοί βρίσκονται στα πρόθυρα της απόλυσης, επανέλαβε το γνωστό αφήγημα ότι ευθύνονται οι επίτροποι και οι δικαστές. Οποιοσδήποτε άλλος δηλαδή εκτός από την κυβέρνηση που όμως, όπως ο ίδιος αναγκάστηκε να ομολογήσει, γνώριζε το περιεχόμενο της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου από τον Δεκέμβριο.

Αναφορικά με την επικείμενη νομοθετική ρύθμιση ο Αναπληρωτής Υπουργός Υγείας είπε ότι θα προβλέπει την παράταση των συμβάσεων του επικουρικού προσωπικού έως το Μάιο του 2019 ενώ επανέλαβε τις προηγούμενες εξαγγελίες του Υπουργείου Υγείας:

-Για την προκήρυξη 1000 μόνιμων θέσεων (πλην γιατρών) για τις οποίες θα υπάρχει αυξημένη μοριοδότηση των επικουρικών εργαζόμενων που έχει παραταθεί η θητεία τους. «Ξέχασε» όμως να μας πει ότι, η ίδια ακριβώς διαδικασία ακολουθήθηκε και στους συμβασιούχους στους δήμους, που είχε ως αποτέλεσμα η πλειοψηφία, παρά τη μοριοδότηση, να μείνει εκτός και να πεταχτούν μετά από χρόνια δουλειάς στον Καιάδα της ανεργίας.

-Για την προκήρυξη 730 θέσεων μόνιμων γιατρών τις οποίες θα μπορούν να διεκδικήσουν οι υπηρετούντες επικουρικοί. Ωστόσο, όπως ο ίδιος ο Υπουργός Υγείας σε προηγούμενη συνάντηση έχει παραδεχτεί, αυτές οι θέσεις δεν ταυτίζονται με τις θέσεις των υπηρετούντων επικουρικών στο ΕΣΥ, με αποτέλεσμα πολλοί από αυτούς τους συναδέλφους να μην μπορούν να διεκδικήσουν κάποια μόνιμη θέση, ενώ οι ανάγκες για προσλήψεις μόνιμου προσωπικού είναι πολλαπλάσιες για να καλυφθούν τα χιλιάδες κενά που υπάρχουν.

Τέλος, ανέφερε ότι όταν κοινοποιηθεί η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου στις Διοικήσεις των Νοσοκομείων θα ασκηθούν ένδικα μέσα κατά της εν λόγω απόφασης.

Παρά τους φραστικούς λεονταρισμούς ο Αναπληρωτής Υπουργός δεν έδωσε καμία απάντηση στο εύλογο ερώτημα με ποιό τρόπο θα εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη πληρωμή των συναδέλφων παρακάμπτοντας την κείμενη νομοθεσία. Όταν μάλιστα επισημάναμε ότι ήδη υπάρχουν συνάδελφοι επικουρικοί οι οποίοι είναι απλήρωτοι εδώ και μήνες, δε δίστασε να μας χλευάσει, λέγοντας με προκλητικό ύφος «αφήστε το δράμα»! Απύθμενο το θράσος τους!

Στο δια ταύτα, ο Αναπληρωτής Υπουργός Υγείας απέρριψε για μία ακόμη φορά το αίτημα για μονιμοποίηση των επικουρικών και για μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού ώστε να μπει τέλος στη εργασιακή ομηρία των συναδέλφων, να εξασφαλιστεί το δικαίωμα τους στη μόνιμη και σταθερή δουλειά και να καλυφθούν τα χιλιάδες κενά που υπάρχουν.

Ως εδώ με την κοροϊδία και τον εμπαιγμό. Συνεχίζουμε μέχρι την τελική δικαίωση.

Απαιτούμε:

-Καμία απόλυση επικουρικού

-Κατάργηση της εργασιακής ομηρίας

-Μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού

-Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους

ΟΕΝΓΕ: Στάση εργασίας Παρασκευή 22 Ιουνίου, 11.00 με 15.00

ΕΝΩΣΗ ΙΑΤΡΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΡΟΔΟΥ ΚΑΙ ΚΥ

Αθήνα 21 Ιουνίου 2018

Α.Π: 8898

 ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 22/6, 11.00 με 15.00 ΚΑΙ

ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΙΣ 11.30

 Εκδόθηκε το πλήρες κείμενο της απόφασης του Κλιμακίου προληπτικού Ελέγχου δαπανών  του Ι τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου που συνεδρίασε στις 12/12/2017.

 Η απόφαση είναι κόλαφος αφού για τους συναδέλφους επικουρικούς είναι σαφής και δεν αφήνει κανένα περιθώριο για παρερμηνείες, όπως άλλωστε έγκαιρα προειδοποιούσαμε ως ΟΕΝΓΕ από τον περασμένο Δεκέμβριο.

Το Ελεγκτικό Συνέδριο αφού επικαλείται το σύνολο των αντεργατικών διατάξεων που και η σημερινή κυβέρνηση και όλες οι προηγούμενες έχουν ψηφίσει: Σύνταγμα, οδηγίες της Ε.Ε., νόμους, προεδρικά διατάγματα καταλήγει ότι: «Οι συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου που έχουν συναφθεί μετά από παράταση προηγούμενων όμοιων καθ΄ υπέρβαση του ανώτατου επιτρεπόμενου ορίου των 24 μηνών είναι αυτοδίκαια άκυρες».

 Αυτό σημαίνει ότι οι συνάδελφοι επικουρικοί, των οποίων η θητεία είχε παραταθεί τον Αύγουστο του 2017, έως τις 31/12/2018, αλλά και όσοι είχαν ενταχθεί σε ΕΣΠΑ και η θητεία τους είχε παραταθεί έως 31/1/2019, βρίσκονται στα πρόθυρα της απόλυσης τις επόμενες μέρες. Το ίδιο και οι επικουρικοί νοσηλευτές – τεχνολόγοι – διοικητικοί κλπ που επίσης έχουν παράταση θητείας ως 31/12/2018.

 Η κυβέρνηση έχει στο ακέραιο την ευθύνη για το γεγονός ότι πετιούνται στον Καιάδα της ανεργίας χιλιάδες συνάδελφοι που έχουν δουλέψει χρόνια στο δημόσιο σύστημα Υγείας. Έχει ευθύνη που απειλούνται με κλείσιμο, επειδή δε θα μπορούν να λειτουργήσουν εξαιτίας των απολύσεων των συναδέλφων, ολόκληρα τμήματα και κλινικές μέσα στο καλοκαίρι. Έχει ευθύνη γιατί αντί για μαζικές προσλήψεις μόνιμων γιατρών, μόνιμου προσωπικού όλων των ειδικοτήτων για να καλυφθούν τα χιλιάδες κενά που υπάρχουν, διαιωνίζει το άθλιο καθεστώς των ελαστικών εργασιακών σχέσεων. Έχει ευθύνη γιατί γνώριζε εδώ και έξι μήνες την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και καλλιεργούσε κλίμα επανάπαυσης και ψεύτικες προσδοκίες. Το Υπουργείο Υγείας με δελτίο τύπου στις 31/1/2018, την ημέρα της Πανελλαδικής Απεργίας που είχε προκηρύξει η Ο.Ε.Ν.Γ.Ε ενάντια στις απολύσεις των συναδέλφων διαβεβαίωνε ότι: « δεν πρόκειται να απολυθεί κανένας  επικουρικός γιατρός ή λοιπό επικουρικό προσωπικό που περιλαμβάνεται στη ρύθμιση για την παράταση των συμβάσεων έως 31/12/2018» και μας κατηγορούσε ότι κινδυνολογούμε. Έλεγε χαρακτηριστικά «η κινδυνολογία για επικείμενες  απολύσεις επικουρικών δεν έχει καμία βάση».

 Και ενώ η κοροϊδία της κυβέρνησης και του Υπουργείου Υγείας αποκαλύπτεται σε όλο της το μέγεθος, ενώ  οι  διοικήσεις νοσοκομείων καλούν τους συναδέλφους επικουρικούς για να τους ενημερώσουν ότι «οι συμβάσεις τους θα καταγγελθούν», ενώ απολύονται συνάδελφοι, ενώ κάποιοι από αυτούς δουλεύουν απλήρωτοι εδώ και μήνες και κινδυνεύουν όχι μόνο να χάσουν τη δουλειά τους αλλά και να μην πληρωθούν ούτε τα δεδουλευμένα τους, τα γνωστά κυβερνητικά παπαγαλάκια προσπαθούν ακόμα και τώρα να καλλιεργήσουν κλίμα εφησυχασμού ανάμεσα στους συναδέλφους.

 Καμία αναμονή! Καμία αυταπάτη!

 Απαιτούμε η κυβέρνηση να δώσει οριστική λύση εδώ και τώρα.

 Καμία απόλυση επικουρικού, καμία απόλυση συμβασιούχου.

 Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους.

 Μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης.

 Η Ε.Γ της Ο.Ε.Ν.Γ.Ε προκηρύσσει  πανελλαδική στάση εργασίας, ώρα 11:00 – 15:00  την Παρασκευή 22/06 και συγκέντρωση  στο Υπουργείο Υγείας στις 11:30.

 Καλούμε τις Ενώσεις να προχωρήσουν σε παραστάσεις διαμαρτυρίας στις διοικήσεις των νοσοκομείων και στις Υ.Π.Ε.

Στάση εργασίας την Πέμπτη 14 Ιουνίου

Συμμετοχή στη στάση εργασία την Πέμπτη 14 Ιουνίου 2018

Το Δ.Σ. της ΕΝΙΛ, καλεί τα μέλη της, σε συμμετοχή στη στάση εργασίας που προκηρύσσει η ΑΔΕΔΥ, την Πέμπτη 14/06/18, 12.00μ.μ. έως 15.00μ.μ. στα πλαίσια της της ψήφισης του Πολυνομοσχεδίου.

Για το Δ.Σ.

Βασιλαράς Ηλίας (πρόεδρος).

Καραταράκης Κώστας (γραμματέας).

Η ΟΕΝΓΕ συμπαραστέκεται στους δύο συναδέλφους που δικάζονται

 

11d965_efc57333d1a1450bbf1125b9f294d919mv21

Αθήνα 11 Ιουνίου 2018

Α.Π: 8884

Η ΟΕΝΓΕ συμπαραστέκεται στους δύο συναδέλφους που δικάζονται αυτές τις μέρες στο Εφετείο Χανίων και καλύπτει την 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση που έχει προκηρύξει για την Τετάρτη 13/6/18 η Ένωση Γιατρών ΕΣΥ Ν. Χανίων.

Η Ένωση Νοσοκομειακών Ιατρών Αχαΐας για την ηλεκτρονική συνταγογράφηση στο Τ.Ε.Π

11d965_66899913136a46b29fe91fa5c07f9e1b~mv2

06.06.2018

Πρόσφατα πληροφορηθήκαμε –χωρίς να έχει προηγηθεί καμία επίσημη διαδικασία- ότι το τμήμα Πληροφορικής του ΠΓΝΠ έχει αναλάβει την «εκπαίδευση» των γιατρών του Νοσοκομείου για ηλεκτρονική συνταγογράφηση στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών. Δεν αφορά στις παρακλινικές εξετάσεις και τη φαρμακευτική αγωγή που συστήνονται στον ασθενή σε εξωτερική – τακτική βάση, αλλά αυτές που κρίνει ο γιατρός ότι πρέπει να διενεργηθούν στο ΤΕΠ.

Για παράδειγμα, για έναν ασθενή που προσφεύγει στο Τμήμα Επειγόντων στη διάρκεια μεγάλης εφημερίας, ζητείται από το Τμήμα Πληροφορικής ο γιατρός να συνταγογραφεί ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ μέσω της δύσχρηστης πλατφόρμας ΗΔΙΚΑ – με χρέωση στους δικούς του κωδικούς – όλες τις απαραίτητες εξετάσεις (γενική αίματος , ούρων, ακτινογραφίες κτλ). Πέραν των παραγγελιών μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος Medi Labi με τα γνωστά barcodes .  To Τμ.Πληροφορικής ενημερώνει ότι μόνο ο επιμελητής εφημερίας μπορεί να συνταγογραφεί και να παραγγέλνει εξετάσεις και όχι οι ειδικευόμενοι που εφημερεύουν.

 Θεωρούμε απαράδεκτη και εκτός τόπου και χρόνου την ενέργεια αυτή του τμ. Πληροφορικής και της Διοίκησης του Νοσοκομείου.

 Πρώτον,  δεν υπάρχει ο απαραίτητος εξοπλισμός (π.χ. στο Νευρολογικό/Νευροχειρουργικό ΤΕΠ δεν υπάρχει καν υπολογιστής εδώ και καιρό, στο Χειρουργικό είναι απαρχαιωμένος, στην Αναζωογόνηση δεν υπάρχει εκτυπωτής).

Δεύτερον, δεν υπάρχει η πολυτέλεια του χρόνου. Δεν περισσεύει ούτε δευτερόλεπτο για άχρηστες γραφειοκρατικές διαδικασίες που δεν έχουν καμία σχέση με την υγεία του ασθενούς και την παρεχόμενη ιατρική περίθαλψη. Ο ολοένα και αυξανόμενος όγκος δουλειάς από τη μία και η περαιτέρω υποστελέχωση από την άλλη(ελλείψεις τραυματιοφορέων, νοσηλευτικού προσωπικού), δεν επιτρέπουν στους γιατρούς των Επειγόντων να ψάχνουν για εκτυπωτές και υπολογιστές με καλή σύνδεση στο Internet. Το ιατρικό προσωπικό, στη γενική εφημερία του νοσοκομείου ή θα ασχολείται με τους ασθενείς που προσφεύγουν στο ΤΕΠ και τα προβλήματά τους ή θα συνταγογραφεί μπροστά από έναν υπολογιστή.

Τρίτον, αποτελεί κατάπτυστη υποτίμηση της εργασιακής και επιστημονικής μας αξιοπρέπειας. Ποια επιστημονική λογική επιτάσσει στο γιατρό να μετατρέπεται σε διοικητικό υπάλληλο λόγω των οικονομικών διαφορών μεταξύ ΕΟΠΥΥ και Δημοσίου; Και μάλιστα εις βάρος της υγείας των αθενών;

Διαβεβαιώνουμε τη Διοίκηση του Νοσοκομείου ότι ως νοσοκομειακοί γιατροί δεν πρόκειται να συναινέσουμε σε καμιά τέτοιου είδους απαράδεκτη διαδικασία. Ούτε στο ΠΓΝΠ ούτε σε κανένα άλλο νοσοκομείο της περιοχής μας.

Καλούμε τη Διοίκηση του ΕΟΠΥΥ – που στέλνουν διαρκώς έγγραφα προς συμμόρφωση στις Διοικήσεις των Δημόσιων Νοσοκομείων-  να παραβρεθεί στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών σε ημέρα γενικής εφημερίας έστω για λίγο και να μας εξηγήσει πώς μπορεί να γίνει πράξη το σχέδιό της.

Καλούμε την 6η ΥΠΕ και το Υπουργείο Υγείας να παρέμβουν και να υπερασπιστούν το ιατρικό έργο και την υγεία των ασθενών,  επιστρέφοντας ως ανεφάρμοστη την απαίτηση του ΕΟΠΥΥ.

Υπενθυμίζουμε στους συναδέλφους ότι δεν προκύπτει ΠΟΥΘΕΝΑ από τον δημοσιο-υπαλληλικό κώδικα, τον κώδικα ιατρικής δεοντολογίας και τη σχετική νομοθεσία η υποχρέωσή μας για ηλεκτρονική συνταγογράφηση εσωτερικών παραπεμπτικών για παρακλινικές εξετάσεις. Επιφυλασσόμαστε παντός νομίμου διακαιώματος.

Σχόλιο: Η συγκεκριμένη διαδικασία γίνεται εδώ και χρόνια στο Γ.Ν. Λασιθίου, με τραγελαφικές πολλές φορές συνέπειες: Πχ. το σύστημα να αρνείται εισιτήριο σε ασθενή, επειδή δεν είναι καταχωρημένος ο ταχυδρομικός κώδικας της κατοικίας του, τα barcodes να μην θέλουν να εμφανιστούν (το ερώτημα, «θα το βγάλει το barcode ή δεν θα το βγάλει;», να έχει αντικαταστήσει το ερώτημα «γιατί είναι ταχυπνοϊκός ο ασθενής;») ή ακόμα περισσότερο, να εξαρτάται η όλη ομαλή λειτουργία του ΤΕΠ από την καλή κατάσταση του εκτυπωτή και της σύνδεσης στο δίκτυο, με τον υπάλληλο τεχνικό, να βρίσκεται στην πράξη σε μόνιμη εφημερία ετοιμότητας, 24/7/31.