Να σταματήσουν τα «εντέλλεσθε» ζητάει και ο Ιατρικός Σύλλογος Λασιθίου

ΟΕΝΓΕ: ΧΡΩΣΤΑΝΕ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΥΡΩ ΣΕ ΚΑΘΕ ΓΙΑΤΡΟ ΚΑΙ ΑΝΤΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΕΝΤΕΛΛΕΣΘΕ

Αθήνα 19 Απριλίου 2023

Α.Π:12973

ANTI NΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΕΣ ΕΦΗΜΕΡΙΕΣ 11 ΜΗΝΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΞΟΦΛΗΣΟΥΝ ΤΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΥΡΩ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΤΟΥ Γ.Ν. ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ, ΤΟΥΣ ΕΞΑΝΑΓΚΑΖΟΥΝ ΣΕ ΑΠΛΗΡΩΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.

Απλήρωτες εφημερίες πραγματοποιούν εδώ και καιρό γιατροί στο Γενικό Νοσοκομείο Αγίου Νικολάου (ΓΝΑΝ), ενώ συχνά αναγκάζονται σε υπερεφημέρευση λόγω υποστελέχωσης. Επιπλέον, προσωπικοί γιατροί στο Λασίθι δεν λαμβάνουν πρόσθετη αμοιβή για κάλυψη πληθυσμού άνω των 1500 ατόμων.

Η ΟΕΝΓΕ έχει καταγγείλει την απαράδεκτη καθυστέρηση στην καταβολή δεδουλευμένων πρόσθετων (ορισμένες φορές ακόμη και τακτικών) εφημερίων σε πολλές δημόσιες δομές υγείας της χώρας. Επίσης, από το Μάϊο του 2022 δεν καταβάλλεται σε Αναισθησιολόγους, Παθολόγους, Πνευμονολόγους και Εντατικολόγους, που υπηρετούν στα νοσοκομεία της χώρας, η αποζημίωση των 250 ευρώ ανά πρόσθετη εφημερία, η οποία νομοθετήθηκε με το νόμο 4850 του 2021 (και παραμένει σε ισχύ μέχρι 30 Ιουνίου 2023), ως μέσο μετριασμού των αντιδράσεων στην υπερεφημέρευση.

Μάλιστα, στο ΓΝΑΝ οι γιατροί αυτών των ειδικοτήτων δεν αποζημιώνονται καν το πλαφόν των εφημεριών. Το όριο εφημεριών (στη Β’ Ζώνη) αντιστοιχεί για Διευθυντές σε 4 ενεργές και για τους υπόλοιπους ειδικευμένους γιατρούς σε 5 ενεργές εφημερίες μηνιαίως, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται δύο αργίες (1 Σάββατο, 1 Κυριακή). Ενώ οι 4 Αναισθησιολόγοι, οι 4 Παθολόγοι και οι 4 Εντατικολόγοι στο ΓΝΑΝ υποχρεώνονται να κάνουν 7 έως 8 ενεργές εφημερίες, ώστε να καλύψουν όλο το μήνα, πληρώνονται μόνο τις 4 πρώτες (ημερολογιακά) οι Διευθυντές και τις 5 πρώτες οι Επιμελητές κάθε μήνα, ανεξαρτήτως αν σε αυτές συμπεριλαμβάνονται αργίες. Δηλαδή, δεν αμείβονται ούτε για τις πρόσθετες ούτε για το σύνολο των τακτικών εφημεριών. Το αποτέλεσμα είναι, ενώ κάνουν περίπου δύο ενεργές εφημερίες εβδομαδιαίως, να πληρώνονται λιγότερο από συναδέλφους που εφημερεύουν κατά μέσο όρο μία φορά τη βδομάδα.

Όχι μόνο δεν υπάρχει καμία απολύτως δέσμευση από το Υπουργείο Υγείας για το πως, πότε και αν θα πληρωθούν τα οφειλόμενα ποσά που ανέρχονται σε χιλιάδες ευρώ για κάθε γιατρό, αλλά στέλνουν τα εντέλλεσθε βροχή για απλήρωτη δουλειά επικαλούμενοι λόγους δημόσιας υγείας. Απύθμενο το θράσος τους. Από πότε ο εξαναγκασμός σε απλήρωτη εργασία και σε εξοντωτικά ωράρια και μάλιστα με την απειλή κυρώσεων προάγουν τη δημόσια υγεία; Αντίθετα. Την απειλούν και την υπονομεύουν.

Αυτή είναι η ανταμοιβή των γιατρών της «πρώτης γραμμής», που έδωσαν τη μάχη κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Όχι μόνο εξαναγκάζονται να υπερβαίνουν τον ανώτερο ημερήσιο και εβδομαδιαίο χρόνο εργασίας, θυσιάζοντας ρεπό και άδειες, εξαιτίας των σοβαρών ελλείψεων προσωπικού, αλλά δεν πληρώνονται καν (ή πληρώνονται αρκετά καθυστερημένα) για τις επιπλέον ώρες εργασίας. Όταν επικρατούν τέτοιες εντατικές συνθήκες απλήρωτης δουλειάς, είναι παράλογο γιατροί να παραιτούνται ή να μην εκδηλώνουν ενδιαφέρον για θέσεις που προκηρύσσονται;

Επιπρόσθετα, οι προσωπικοί γιατροί της ΤΟΜΥ του Αγίου Νικολάου και του Γ.Ν-Κ.Υ Ιεράπετρας, ενώ καλύπτουν πάνω από 1500 εγγεγραμμένους πολίτες, δεν αποζημιώνονται επιπλέον των μηνιαίων αποδοχών τους «κατά κεφαλήν» (μέχρι 2000 άτομα), όπως προβλέπει ο νόμος 4931 για την ΠΦΥ του 2022. Το ίδιο συμβαίνει και σε άλλες περιοχές της χώρας.

Απαιτούμε από το Υπουργείο Υγείας και τις διοικήσεις ΥΠΕ και νοσοκομείων:

  • Άμεση αποζημίωση του συνόλου των δεδουλευμένων τακτικών και πρόσθετων εφημεριών.
  • Αποζημίωση των δύο αργιών μηνιαίως, που περιλαμβάνονται στο πλαφόν των τακτικών εφημεριών, στους γιατρούς του ΓΝΑΝ.
  • Καταβολή του (προβλεπόμενου από το νόμο) ποσού για κάθε πρόσθετη ενεργό εφημερία σε Αναισθησιολόγους, Παθολόγους, Πνευμονολόγους και Εντατικολόγους.
  • Πληρωμή της πρόσθετης αποζημίωσης προσωπικών γιατρών που καλύπτουν πάνω από 1500 πολίτες, όπως προβλέπεται από το νόμο. Ενίσχυση ΠΦΥ με μόνιμο προσωπικό.
  • Αφορολόγητες πρόσθετες εφημερίες. Αυτοτελής φορολόγηση τακτικών εφημεριών.
  • Πλήρη στελέχωση όλων των δημόσιων δομών υγείας με το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό, ώστε να μην χρειάζεται οι γιατροί να πραγματοποιούν πρόσθετες εφημερίες.

Πασχαλινά δώρα τα “εντέλλεστε” σε απλήρωτες εφημερίες σε 8 γιατρούς του ΓΝΑΝ

Αναδημοσίευση από το blog του «Συλλόγου Εργαζομένων του Γενικού Νοσοκομείου Αγίου Νικολάου». Το Δ.Σ. της ΕΝΙΛ ευχαριστεί τους συναδέλφους για την άμεση ανταπόκριση και την συμπαράσταση.

Πασχαλινά δώρα από την κυβέρνηση και από το διοικητή του νοσοκομείου Αγίου Νικολάου σε 8 ιατρούς  (4 αναισθησιολόγους και 4 παθολόγους) που είναι απλήρωτοι μεγάλο αριθμό εφημεριών (μαζί με τους ιατρούς της ΜΕΘ και του ΤΕΠ) από το Μάιο του 2022 μέχρι σήμερα: Αντί να τους πληρώσουν τα δεδουλευμένα που είναι περισσότερα από 5000 ευρώ για καθένα, τους στέλνουν «εντέλλεστε» να εφημερεύουν απλήρωτοι σε εφημερίες που μπορεί να μην τις πληρωθούν ποτέ η να τις πληρωθούν μετά από χρόνια, “εντέλλεστε”  που εκτός από απαράδεκτα είναι και παράνομα. 

Το «εντέλλεστε» σε απλήρωτους εργαζόμενους για απλήρωτη εργασία, θυμίζει περισσότερο τις φυτείες του νότου της Αμερικής του 19ου αιώνα, παρά Ευρωπαϊκή χώρα τον 21ο αιώνα. Τέτοιες πρακτικές δυσφημίζουν πραγματικά το νοσοκομείο Αγίου Νικόλαου και λειτουργούν ως αντικίνητρο για προσέλκυση νέων ιατρών. 

Αυτή είναι η αναβάθμιση του ΕΣΥ που προπαγανδίζει η κυβέρνηση; 

Έτσι θα βρουν αναισθησιολόγους για τα νοσοκομεία; 

Με αυτό τον τρόπο θα φύγουν και αυτοί που ήδη υπηρετούν στο ΕΣΥ για να βρουν  εργασία από την οποία να πληρώνονται, όπως πρέπει να πληρώνεται ο κάθε εργαζόμενος. 

Άραγε οι κυβερνώντες και οι διοικούντες πόσο καιρό θα εργάζονταν χωρίς να πληρώνονται; 

Τι έχει να πει ο υπουργός και βουλευτής Λασιθίου Γ.Πλακιωτακης για αυτά τα απαράδεκτα «εντέλλεστε» στους απλήρωτους ιατρούς της πρώτης γραμμής; 

Καλούμε το διοικητή του Νοσοκομείου Αγίου Νικολάου να ανακαλέσει άμεσα τα απαράδεκτα και παράνομα “εντέλλεστε” και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας να προχωρήσει άμεσα στην αποπληρωμή των δεδουλευμένων των γιατρών του Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου.

Εκ του ΔΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΟΕΝΓΕ ΓΙΑ ΑΠΕΡΓΙΑΚΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ 15 & 16 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΟΕΝΓΕ ΓΙΑ ΑΠΕΡΓΙΑΚΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ 15 & 16 ΜΑΡΤΙΟΥ

Αθήνα 13 Μαρτίου 2023

Α.Π:12859

Παίρνουμε τη σκυτάλη από τις μεγαλειώδεις απεργιακές κινητοποιήσεις στις 8/3 και τα συγκλονιστικά συλλαλητήρια στις 12/3. Κλιμακώνουμε με νέα 24ωρη απεργία την Πέμπτη 16/3.

Είναι ο μόνος δρόμος για να μη συγκαλυφθεί, να μην ξεχαστεί το έγκλημα στα Τέμπη.

Βάζουμε στο στόχαστρο τους πραγματικούς ενόχους: Το κράτος των λίγων, την πολιτική της εμπορευματοποίησης και των ιδιωτικοποιήσεων που υπηρετούν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις. Την πολιτική που λογαριάζει την υγεία, την ασφάλεια και τη ζωή μας, τα δικαιώματα και τις ανάγκες μας, σαν κόστος από τη μία και σαν πεδίο κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων από την άλλη.

Αυτοί είναι οι ηθικοί αυτουργοί για το έγκλημα στα Τέμπη! Για τα δεκάδες εγκλήματα που διαπράττονται καθημερινά σε βάρος μας.

Αυτοί είναι οι πραγματικοί υπεύθυνοι για τους χιλιάδες νεκρούς και την κατάρρευση του δημόσιου συστήματος υγείας την περίοδο της πανδημίας. Για το γεγονός ότι τα νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας έχουν ρημάξει από προσωπικό και υποδομές, για την εντατικοποίηση των υγειονομικών, τις μακροχρόνιες αναμονές των ασθενών, την οικονομική αφαίμαξη του λαού για να βρει την υγειά του. Την ίδια στιγμή η πανδημία μετατράπηκε σε χρυσή ευκαιρία, σε «αγελάδα» μετρητών και κερδών για τους επιχειρηματικούς ομίλους της υγείας.

Είναι αδίστακτοι!

Την ίδια ώρα που το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη επιβεβαίωσε με τον πιο τραγικό τρόπο τις οδυνηρές συνέπειες των ιδιωτικοποιήσεων, της επιχειρηματικότητας και της ανταγωνιστικότητας, η κυβέρνηση φέρνει για συζήτηση και ψήφιση, την Τετάρτη 15/3 στην Ολομέλεια της Βουλής, νομοσχέδιο που ιδιωτικοποιεί το μοναδικό Παιδοογκολογικό κέντρο σε όλη την Ελλάδα!

Παράλληλα η κυβέρνηση προωθεί την απελευθέρωση και του νερού κατά τα πρότυπα των σιδηροδρόμων, την παραπέρα ιδιωτικοποίηση και την ολοκληρωτική παράδοση της ύδρευσης και της αποχέτευσης στα χέρια των μεγαλοεργολάβων και των επιχειρηματικών κολοσσών.

Τώρα πρέπει να δυναμώσει ο αγώνας για τη ζωή που μας αξίζει!

Οι ζωές μας δεν είναι κόστος! Οι ζωές μας μετράνε! Έχουν αξία!

Συνεχίζουμε ακόμα πιο πολλοί. Ακόμα πιο αποφασισμένοι.

Συμμετέχουμε μαζικά:

  • Στην παναττική στάση εργασίας 12:00-3:00 και στη συγκέντρωση στη Βουλή στις 12:30 μ.μ. την Τετάρτη 15/3, μέρα συζήτησης και ψήφισης στη Βουλή του νομοσχεδίου που ιδιωτικοποιεί τη μοναδική Παιδοογκολογική μονάδα σε όλη την Ελλάδα.
  • Στην 24ωρη πανεργατική απεργία την Πέμπτη 16/3 και στις απεργιακές συγκεντρώσεις σε όλη τη χώρα.

Σύλλογος Συνταξιούχων ΙΚΑ Λασιθίου

ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΙΣ ΑΠΕΡΓΙΑΚΕΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ ΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ, ΣΥΛΛΟΓΩΝ, ΟΜΑΔΩΝ, ΣΥΝΔΙΚΑΤΩΝ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 8 ΜΑΡΤΗ

Στον Άγιο Νικόλαο στις 6:30 μμ στην κεντρική Πλατεία Αγίου Νικολάου.

Στην Σητεία στις 6μμ στην κεντρική πλατεία Σητείας.

Μόνο θλίψη και οργή προκαλεί σε όλους εμάς το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη. Θλίψη για όλους αυτούς που χάθηκαν, οι περισσότεροι εκ των οποίων νέοι άνθρωποι, φοιτητές και μικρά παιδιά. Οργή γιατί το τραγικό αυτό περιστατικό δεν είναι ένα ακόμη δυστύχημα, αλλά ένα ακόμη έγκλημα.

Εκφράζουμε την αμέριστη συμπαράσταση μας στις οικογένειες των θυμάτων και απαιτούμαι τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για να μην επαναληφθούν στο μέλλον τέτοια τραγικά δυστυχήματα.

Το πολύνεκρο δυστύχημα ήταν ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα που έχει τη σφραγίδα όλων όσων κυβέρνησαν στη χώρα μας μέχρι σήμερα και ιδιωτικοποίησαν τις σιδηροδρομικές μεταφορές. Είναι εγκληματικές οι ευθύνες, όλων των κυβερνήσεων που άφησαν το σιδηρόδρομο με τεράστιες ελλείψεις και κενά στο ζήτημα της ασφάλειας των δρομολογίων και των ανθρώπινων ζωών και δεν παραγράφονται με την παραίτηση ενός υπουργού, ούτε μπορούν να κρυφτούν πίσω από τις δηλώσεις του πρωθυπουργού για ανθρώπινα λάθη.

Είναι οι ίδιες πολιτικές που τσακίζουν τους μισθούς μας και τις συντάξεις μας, που αφήνουν εκτεθειμένους τους εργαζομένους στους χώρους δουλειάς, στα εργοστάσια, στα εμπορομάγαζα, στις αποθήκες, χωρίς μέτρα προστασίας, να σακατεύονται ή και να μην γυρνάνε σπίτι!

Η Ένωση Συνταξιούχων είναι στο πλευρό των εργαζομένων στο σιδηρόδρομο που εδώ και χρόνια έγκαιρα επισήμαναν και κατήγγειλαν επανειλημμένα τα προβλήματα και τους κινδύνους .

Όλα θυσιάζονται στο βωμό των κερδών. Αποτελεί τραγική ειρωνεία στον 21 πρώτο αιώνα με την εξέλιξη της επιστήμης και της τεχνολογίας η κίνηση στους σιδηροδρόμους να διεξάγεται χειροκίνητα, να μην υπάρχουν οι αναγκαίες υποδομές που θα διασφαλίζουν την ασφαλή μετακίνηση του λαού.

Δεν είναι η ώρα της σιωπής, είναι η ώρα της φωνής και του αγώνα!

Τα κροκοδείλια δάκρυα των κυβερνώντων, όπως και των προηγούμενων σε αντίστοιχες περιπτώσεις, περισσεύουν.

Είναι καιρός να πάρουμε εμείς, οι απλοί άνθρωποι, την κατάσταση στα χέρια μας και με τον αγώνα μας να προστατεύσουμε τη ζωή μας, να εξασφαλίσουμε το μέλλον που έχουν ανάγκη οι οικογένειές μας.

Κανείς να μην επιτρέψει να μπαίνουν οι ζωές των παιδιών μας στο ίδιο ζύγι με τα επιχειρηματικά συμφέροντα. Κανείς να μην επιτρέψει να ξεπλύνουν με το αίμα του λαού τις ευθύνες τους όλες οι κυβερνήσεις που μετέτρεψαν τις μαζικές μεταφορές από αγαθό σε εμπόρευμα και την προστασία της ανθρώπινης ζωής τη μετράνε και την υπολογίζουν με το πόσο τούς κοστίζει.

Να μην περάσει η συγκάλυψη του εγκλήματος των Τεμπών!

  • Απαιτούμε εδώ και τώρα να διερευνηθούν άμεσα τα αίτια που οδήγησαν σε αυτήν την τραγωδία και να αποδοθούν άμεσα ευθύνες. Να μη συγκαλυφθεί τίποτα!
  • Παλεύουμε για ασφαλείς, δημόσιες και φτηνές σιδηροδρομικές μεταφορές, ενάντια στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων που θεωρεί την ανθρώπινη ζωή κόστος.

Καλούμε σε συγκέντρωση όλους του συνταξιούχους και τους εργαζόμενους. Συμμετέχουμε μαζικά και μαχητικά στις συγκεντρώσεις σε όλες τις πόλεις του νομού μας.

Συμμετοχή στην απεργία της 08 Μάρτη

Το Δ.Σ. της ΕΝΙΛ, ομόφωνα αποφάσισε την συμμετοχή της Ένωσης στην πανδημοσιοϋπαλληλική απεργία την Τετάρτη 08 Μαρτίου, (Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας), που προκήρυξε η ΑΔΕΔΥΥ και συμμετέχει και η ΟΕΝΓΕ.

Ενάντια στις πολιτικές των ιδιωτικοποιήσεων. Οι ζωές μας μετράνε.

Για την ΕΝΙΛ:

Μαρία Ροβίθη (αντιπρόεδρος), Κώστας Καραταράκης (γραμματέας).

Δελτίο τύπου για το παγκρήτιο συλλαλητήριο για την Υγεία

Μαζική παγκρήτια κινητοποίηση πραγματοποιήθηκε στις 22 Φλεβάρη για την υπεράσπιση του δικαιώματος σε δωρεάν υγεία. Ήταν το μεγαλύτερο παγκρήτιο συλλαλητήριο για την υγεία που έχει γίνει στο Ηράκλειο με μεγάλη συμμετοχή. Για πρώτη φορά έγινε τόσο ευρεία επιτυχημένη συνεργασία 14 και πλέον διαφορετικών φορέων (Ενώσεις ιατρών ΕΣΥ, Σωματεία εργαζομένων δημόσιων νοσοκομείων και φοιτητικοί σύλλογοι Ιατρικής και ΣΕΥΠ Κρήτης) στην οργάνωση μιας αγωνιστικής συγκέντρωσης, κάτι που αφήνει θετική παρακαταθήκη για την οργάνωση μελλοντικών κινητοποιήσεων.

Τη στήριξή τους δήλωσαν πάνω από 140 σύλλογοι και φορείς -μεταξύ των οποίων σύλλογοι πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας (ΠΦΥ), εκπαιδευτικών, αρχαιολόγων, ιδιωτικών υπαλλήλων, οικοδόμων, εργαζομένων ΟΤΑ, συνταξιούχων, αγροτών, φοιτητών, εργατικά κέντρα κοκ.-, με εκπροσώπους αρκετών από αυτούς να δίνουν το παρών. Στην κινητοποίηση παρευρέθηκαν και χαιρέτισαν και η πρόεδρος και ο γραμματέας της ΟΕΝΓΕ. Η πορεία, που ακολούθησε μετά τη συγκέντρωση, κατέληξε στο Αρχαιολογικό Μουσείο, όπου τα σωματεία υγειονομικών και οι ΦΣ δήλωσαν τη συμπαράστασή τους στον αγώνα των αρχαιολόγων και των εργαζομένων στο μουσείο.

Ευχαριστούμε όσους προσέφεραν για την πραγματοποίηση του συλλαλητηρίου (μουσικούς, ΚΤΕΛ). Χαιρετίζουμε τους υγειονομικούς, τους εργαζόμενους δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, τους άνεργους, τους φοιτητές, τους συνταξιούχους, που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα των υγειονομικών σωματείων και ήρθαν από όλη την Κρήτη για να δώσουν τη μάχη για τη στήριξη των δημόσιων δομών υγείας της περιοχής μας ενάντια στην υποβάθμιση και την ιδιωτικοποίησή τους. Στη συγκέντρωση εκφράστηκε η αγανάκτηση για τη συρρίκνωση των δωρεάν παροχών υγείας και για την αύξηση των πληρωμών των ασθενών. Με τη δυναμική του παρουσία ο λαός της Κρήτης απέρριψε τα κυβερνητικά σχέδια για το «νέο» ΕΣΥ, που περιλαμβάνουν συγχωνεύσεις και μετατροπή νοσοκομείων σε ΝΠΙΔ. Έδειξε την αντίθεσή του στις πολιτικές υποχρηματοδότησης της υγείας, που αφήνουν υποστελεχωμένα τα δημόσια νοσοκομεία και την ΠΦΥ, ενισχύοντας τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους της υγείας.

Η δύναμη του συλλογικού αγώνα μας γεμίζει κουράγιο, μας ενθαρρύνει να παλέψουμε ενωμένοι ενάντια στην εμπορευματοποίηση της υγείας, της παιδείας, του πολιτισμού. Καλούμε το λαό να συνεχίσει το συλλογικό αγώνα για τη διεκδίκηση ενός αποκλειστικά δημόσιου δωρεάν συστήματος υγείας που θα παρέχει υπηρεσίες στο επίπεδο των εξελίξεων της επιστήμης και στο ύψος των σύγχρονων αναγκών. Όλοι οι φορείς που συμμετείχαμε στην οργάνωση δίνουμε επόμενο αγωνιστικό ραντεβού στις 9 Μαρτίου στην κινητοποίηση για την υγεία στα Χανιά.

Οργανωτική Επιτροπή Παγκρήτιου Συλλαλητηρίου

Ενώσεις Γιατρών ΕΣΥ Ρεθύμνου, Ηρακλείου, Λασιθίου, Χανίων

Σωματεία Εργαζομένων ΠΑΓΝΗ, Βενιζελείου, ΓΝ Ρεθύμνου, ΓΝ Αγίου Νικολάου, ΓΝ Σητείας, ΓΝ Νεάπολης, ΓΝ Ιεράπετρας, ΓΝ Χανίων

Φοιτητικοί Σύλλογοι Ιατρικής και ΣΕΥΠ Κρήτης

Παγκρήτιο Συλλαλητήριο υγειονομικών με δυναμική παρουσία

Το ρεπορτάζ από το ΚΡΗΤΗ TV για το παγκρήτιο συλλαλητήριο για την υγεία την Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου στο Ηράκλειο.

Για τη συμμετοχή στο συλλαλητήριο Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου

Την Τετάρτη 22/2 θα γίνει στις 5.00 μμ στην πλατεία Ελευθερίας στο Ηράκλειο το Παγκρητιο Συλλαλητήριο για την Υγεία που οργανώνεται από τις ενώσεις ιατρών και τους συλλόγους εργαζομένων όλων των νοσοκομείων της Κρήτης.

Για τη συμμετοχή στο συλλαλητήριο θα μπουν λεωφορεία από όλες τις πόλεις.

Θα μπει λεωφορείο και από τον Άγιο Νικόλαο για δωρεάν μεταφορά, που θα φύγει στις 15.30 από το ΚΤΕΛ Αγίου Νικολάου .

Είναι σημαντικό να υπάρξει μεγάλη συμμετοχή και από την περιοχή μας.

Τηλέφωνα για κρατήσεις θέσεων στο λεωφορείο από Άγιο Νικόλαο 6972341889 – 6948513749

Ένωση Νοσοκομειακών Ιατρών Λασιθίου

Σύλλογος Εργαζομένων Νοσοκομείου Αγίου Νικολάου

Κάλεσμα Ενώσεων Γιατρών ΕΣΥ Κρήτης, Σωματείων Εργαζομένων δημόσιων νοσοκομείων Κρήτης, Φοιτητικών Συλλόγων Ιατρικής και ΣΕΥΠ Ηρακλείου σε ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΥΓΕΙΑ στις 22 ΦΛΕΒΑΡΗ

Οι Ενώσεις Γιατρών ΕΣΥ Κρήτης, τα Σωματεία Εργαζομένων των δημόσιων νοσοκομείων Ηρακλείου, Ρεθύμνου, Χανίων και Λασιθίου και οι Φοιτητικοί Σύλλογοι Ιατρικής και ΣΕΥΠ Ηρακλείου συνδιοργανώνουμε απογευματινό παγκρήτιο συλλαλητήριο και συναυλία για την υγεία στις 22 Φλεβάρη στις 17:00 στην πλατεία Ελευθερίας στο Ηράκλειο.

Ερχόμαστε αντιμέτωποι με τη ραγδαία υποβάθμιση των δημόσιων δομών υγείας και το ‘’ξήλωμα’’ του ΕΣΥ, που επιχειρείται από την κυβέρνηση της ΝΔ με τον καταστροφικό νόμο Γκάγκα για τη δευτεροβάθμια περίθαλψη. Οι συνέπειες της διαχρονικής κρατικής υποχρηματοδότησης της υγείας αποκαλύφθηκαν με τραγικό τρόπο κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η πρόσβαση των non-COVID ασθενών σε υπηρεσίες υγείας περιορίστηκε, οι αναμονές στα τακτικά ιατρεία και χειρουργεία των νοσοκομείων εκτοξεύτηκαν (με τις λίστες χειρουργείου της Κρήτης να περιλαμβάνουν πλέον πάνω από 12500 ασθενείς) και οι συνθήκες δουλειάς των υγειονομικών επιδεινώθηκαν με τον εξαναγκασμό τους σε πρόσθετες βάρδιες και εφημερίες, σε μετακινήσεις, σε αναστολή αδειών (με αποτέλεσμα σήμερα να χρωστούνται χιλιάδες ημέρες αδειών).

Η εντατικοποίηση, η συσσωρευμένη κόπωση και οι καθηλωμένοι μισθοί οδηγούν σε κύμα παραιτήσεων γιατρών, αλλά και νοσηλευτών. Οι παραιτήσεις της διευθύντριας της Παθολογικής Κλινικής Ρεθύμνου, του διευθυντή ΤΕΠ του ΓΝ Χανίων, της διευθύντριας του ιατροπαιδαγωγικού κέντρου Ηρακλείου και ενός ειδικευμένου παιδοψυχιάτρου του ΠΑΓΝΗ, της διευθύντριας του κέντρου αίματος του Βενιζελείου, δύο (εκ των τριών) ακτινολόγων του ΓΝ Ιεράπετρας, δύο ακτινολόγων του Γ.Ν. Αγίου Νικολάου, του μοναδικού παιδονευρολόγου του Βενιζελείου κοκ. οδηγούν στα πρόθυρα κλεισίματος τμήματα βασικά ή και μοναδικά σε όλη την Κρήτη. Σε αυτές τις συνθήκες κυβερνητικό κλιμάκιο με επικεφαλής τον πρωθυπουργό περιόδευσε πρόσφατα στην Κρήτη και -παράλληλα- η αναπλ. Υπουργός Υγείας Μ. Γκάγκα είχε το θράσος να επισκεφτεί τα νοσοκομεία της Κρήτης, όμως οι κινητοποιήσεις των υγειονομικών και του λαού του νησιού έκαναν σαφές πως η πολιτική εμπορευματοποίησης βασικών κοινωνικών αγαθών είναι απορριπτέα!

Αντί για μόνιμες προσλήψεις, κενά μπαλώνονται με συμβασιούχους και μετακινήσεις (π.χ. παθολόγων, αναισθησιολόγων). Μάλιστα, ο πρόσφατος νόμος -ταφόπλακα για το ΕΣΥ- προβλέπει μπαλώματα και με ιδιώτες γιατρούς μερικής απασχόλησης και ανειδίκευτους απόφοιτους ιατρικής, εξαναγκάζοντας μάλιστα τους αποφοίτους σε μετανάστευση, αφού συντρίβεται κάθε προοπτική για μόνιμη δουλειά με ανθρώπινα ωράρια και καταργείται η ισότιμη ενιαία ένταξη στην ειδικότητα. Οι ασθενείς ωθούνται σε ακόμη περισσότερες πληρωμές σε ιδιωτικούς ομίλους της υγείας ή στα απογευματινά ιατρεία και χειρουργεία των νοσοκομείων, αφού οι δωρεάν παροχές υγείας ολοένα συρρικνώνονται.

Η κατάσταση ολοένα θα χειροτερεύει όσο προχωράει η εφαρμογή των κυβερνητικών σχεδίων για το «νέο ΕΣΥ», που περιλαμβάνουν την επέκταση της ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας των νοσοκομείων με ελαχιστοποίηση της κρατικής χρηματοδότησής τους και άντληση εσόδων από τους ίδιους τους ασθενείς άμεσα ή έμμεσα (μέσω ασφαλιστικών ταμείων). Προβλέπεται αξιολόγηση μονάδων υγείας (από τον ΟΔΙΠΥ), διαμόρφωση νέου χάρτη υγείας με συγχωνεύσεις νοσοκομείων (π.χ. Λασιθίου), μετατροπή νοσοκομείων σε ΝΠΙΔ, παράδοση υπηρεσιών υγείας σε εργολάβους και ΜΚΟ. Τα σχέδια αυτά επιχειρούν να τα επιβάλλουν με την ένταση του αυταρχισμού διοικήσεων νοσοκομείων.

Οι εργαζόμενοι στις δημόσιες δομές υγείας και οι φοιτητές στις σχολές υγείας της Κρήτης αντιδρούμε στη διάλυση και την ιδιωτικοποίηση του δημόσιου συστήματος υγείας. Καλούμε όλους τους εργαζόμενους δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, άνεργους, συνταξιούχους, να συμμετέχουν μαζικά στο συλλογικό αγώνα για ένα αποκλειστικά δημόσιο δωρεάν σύστημα υγείας που θα ικανοποιεί καθολικά τις ανάγκες αξιοποιώντας τα επιτεύγματα της επιστήμης.

Η υγεία είναι κοινωνικό αγαθό, όχι εμπόρευμα.

Διεκδικούμε:

  • Πλήρη στελέχωση όλων των δημόσιων νοσοκομείων και των δομών της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας με το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό. Άμεση  προκήρυξη του συνόλου των κενών θέσεων.
  • Να μην κλείσει και να μην αλλάξει χαρακτήρα κανένα νοσοκομείο. Όχι στη μετατροπή νοσοκομείων σε ΝΠΙΔ. Όχι στο «νέο ΕΣΥ «.
  • Καμία κατάργηση –συγχώνευση τμήματος, κλινικής ή οποιασδήποτε άλλης υπηρεσίας υγείας. 
  • Κατάργηση πληρωμών ασθενών για εξετάσεις, φάρμακα, χειρουργεία και άλλες θεραπείες.
  • Επικαιροποίηση απαρχαιωμένων οργανισμών νοσοκομείων με βάση τις σύγχρονες ανάγκες
  • Κατάργηση ελαστικών σχέσεων εργασίας. Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων
  • Γιατροί ΕΣΥ πλήρους αποκλειστικής απασχόλησης
  • Όχι σε μετακινήσεις γιατρών και άλλων υγειονομικών μεταξύ μονάδων υγείας
  • Αυξήσεις μισθών σε επίπεδα ανάλογα με την αύξηση του πληθωρισμού. Επαναφορά 13ου -14ου μισθού.
  • Ένταξη στα ΒΑΕ όλων των υγειονομικών
  • Όχι στον αυταρχισμό διοικήσεων
  • Καμία υποβάθμιση της αξίας των πτυχίων ιατρικής με την εισαγωγή κριτηρίων αξιολόγησης-φίλτρων. Το πτυχίο να είναι η μοναδική προϋπόθεση για άσκηση επαγγέλματος.

Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στους αγώνες των εκπαιδευτικών, των καλλιτεχνών, των αρχαιολόγων και των εργαζομένων στα μουσεία.

OXI στην εμπορευματοποίηση της υγείας, της παιδείας, του πολιτισμού

Καλούμε σε μαζική συμμετοχή στο συλλαλητήριο για την υγεία στις 22 Φλεβάρη στις 5 μμ. στο Ηράκλειο.

Ένωση Γιατρών ΕΣΥ Ρεθύμνου

Ένωση Γιατρών ΕΣΥ Ηρακλείου           

Ένωση Νοσοκομειακών Ιατρών Λασιθίου

Ένωση Γιατρών ΕΣΥ Χανίων

Σωματείο Εργαζομένων ΠΑΓΝΗ   

Ένωση Εργαζομένων Βενιζελείου

Σύλλογος Εργαζομένων Γενικού Νοσοκομείου Αγίου Νικολάου

Σύλλογος Εργαζομένων Νοσοκομείου Σητείας Σύλλογος Εργαζομένων Νοσοκομείου Νεάπολης