Απόφαση ΟΕΝΓΕ για το νέο «αντιασφαλιστικό» νομοσχέδιο

Αθήνα 27 Ιανουαρίου 2020

Α.Π: 9998

Το νέο «αντιασφαλιστικό» νομοσχέδιο της κυβέρνησης της ΝΔ είναι προ των πυλών.

Το «νέο ασφαλιστικό» που διαφημίζει η κυβέρνηση της ΝΔ είναι συνέχεια των αντιλαϊκών ανατροπών που έχουν ψηφίσει όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ – ΠΑΣΟΚ.

Στόχος τους η ιδιωτικοποίηση της Κοινωνικής ασφάλισης και η ολοκληρωτική παράδοσή της στα νύχια των ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών. Για αυτό άλλωστε η σημερινή κυβέρνηση της Ν.Δ έχει ήδη επιδοθεί σε «αγώνα δρόμου» για την γενικευμένη εφαρμογή του συστήματος λογιστικών κωδικών ΚΕΝ – DRGs στα δημόσια νοσοκομεία που αποτελεί νομοθέτημα της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ: η κωδικοποίηση της κοστολόγησης σε χρήμα ιατρικών πράξεων και ιατρικής εργασίας στα δημόσια νοσοκομεία είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ιδιωτικοοικονομική τους λειτουργία σε «συνεργασία» με ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες.

Στόχος τους η απαλλαγή του κράτους και της εργοδοσίας από τις ασφαλιστικές εισφορές που καταβάλλουν στα ασφαλιστικά ταμεία για να τους «κοστίζουμε» ακόμα πιο φτηνά οι εργαζόμενοι.

Στόχος τους η υλοποίηση της μνημονιακής δέσμευσης των κυβερνήσεων ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ για μείωση της συνολικής συνταξιοδοτικής δαπάνης από 17,3% του ΑΕΠ το 2016 ,στο 12,5% το 2030!

Στόχος τους η πλήρης μετατροπή της ασφάλισης σε ατομική – ιδιωτική υπόθεση.

Στο νομοσχέδιο «Βρούτση» διατηρούνται όλοι οι κόφτες του νόμου – λαιμητόμου του Κατρούγκαλου και βγαίνουν από τη μέση όλα τα νομικά «εμπόδια» που υπάρχουν ώστε να μπορεί να εφαρμοστεί πιο αποτελεσματικά.

Διατηρούνται όλες οι περικοπές στις κύριες και επικουρικές συντάξεις, η κατάργηση της 13ης και 14ης, η αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης, στα 67 χρόνια για άνδρες και γυναίκες, στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Παραμένει σε ισχύ η διάσπαση της ενιαίας σύνταξης σε εθνική και ανταποδοτική. Το μόνο που θα «εγγυάται» το κράτος είναι η εθνική σύνταξη που περιορίζεται σε επίπεδα πτωχοκομείου. Και αυτό σε μια περίοδο που αρχίζουν να «εκδίδονται» οι μόνιμες συντάξεις των νοσοκομειακών γιατρών που προέκυψαν μετά τον νόμο Κατρούγκαλου: λιγότερα από 1000 ευρώ καθαρά το άθροισμα «Εθνικής» και «Υποχρεωτικής ανταποδοτικής» σε γιατρούς με πάνω από 30 χρόνια προϋπηρεσίας!

Συναδέλφισσες – συνάδελφοι,

Το ασφαλιστικό δεν αφορά μόνο τους συνταξιούχους ή όσους συναδέλφους είναι λίγα χρόνια πριν την σύνταξη. Μας αφορά όλους.

Γιατί η ασφάλεια δεν είναι μόνο η σύνταξη. Η ασφάλεια αφορά και την περίθαλψη, τις παροχές υγείας.

Στο σύστημα που οικοδομούν, η ασφάλιση αντί να είναι κοινωνικό δικαίωμα, μετατρέπεται σε «επένδυση», «ατομικό ρίσκο» και κυνήγι μέσω του τζόγου. Η υγεία αντί για κατοχυρωμένο κοινωνικό αγαθό γίνεται «ατομική – ιδιωτική υπόθεση». Αν και όσο έχεις, θα δίνεις και με βάση αυτό θα λαμβάνεις. Αν δεν έχεις θα σου εξασφαλίζεται ένα υποτυπώδες πλέγμα παροχών, κατώτατο, στα όρια της φτώχειας.

Να μην τους το επιτρέψουμε. Είναι επιτακτική ανάγκη να πάρουμε όλα τα αναγκαία μέτρα για να ματαιώσουμε τα σχέδια τους. Το τι υγεία θα έχουμε, το αν θα προλάβουμε να βγούμε στη σύνταξη πριν να πεθάνουμε δεν το διαπραγματευόμαστε. Δεν είμαστε διατεθειμένοι να «ρισκάρουμε» την υγεία μας, να «τζογάρουμε» τη ζωή μας, τη δική μας, των γονιών μας, των οικογενειών μας, στο χρηματιστήριο.

Αλγεινή εντύπωση έχει προκαλέσει στον ιατρικό κόσμο για ακόμα μια φορά το τελευταίο διάστημα η δουλική στάση του προεδρείου του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου (ΠΙΣ) που έσπευσε με ανακοίνωσή του να… πανηγυρίσει για το νέο ασφαλιστικό ν/σχ Βρούτση πριν καν αυτό ανακοινωθεί. Το προεδρείο του ΠΙΣ συνεχίζει τον κατήφορο που έχει επιλέξει ως «λαγός» και «δεκανίκι» της κυβέρνησης ενάντια στην μεγάλη πλειοψηφία των εργαζόμενων γιατρών, νοσοκομειακών – έμμισθων του ιδιωτικού τομέα – αυτοαπασχολούμενων.

Δίνουμε απεργιακή απάντηση από κοινού με άλλες Ομοσπονδίες του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, Εργατικά Κέντρα και Συνδικάτα, όταν το νέο αντιασφαλιστικό νομοσχέδιο έρθει στη Βουλή. Ενώνουμε τη φωνή μας με τις εκατοντάδες χιλιάδες Γάλλων συναδέλφων μας που δίνουν πολυήμερο απεργιακό αγώνα ενάντια στις αντιασφαλιστικές ανατροπές της κυβέρνησης Μακρόν.

Αγώνας ενωτικός μαζικός:

– Για την κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων των κυβερνήσεων και των τριών μνημονίων των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ.

– Για να επιστραφούν όλα τα κλεμμένα αποθεματικά των Ταμείων. Δεν τα θεωρούμε «περασμένα – ξεχασμένα»!

– Να πληρώσουν το κράτος και η εργοδοσία!

– Πλήρης αποκατάσταση όλων των απωλειών, μαζί και της 13ης και 14ης σύνταξης.

– Πλήρης αποκατάσταση του ιατρικού μισθολογίου, των συντάξεων και των εφ’ άπαξ στα επίπεδα πριν από όλες τις μνημονιακές περικοπές.

– Αποκλειστικά δημόσια, υποχρεωτική Κοινωνική Ασφάλιση για όλους.

– Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την υγεία. Αποκλειστικά δημόσια και απολύτως δωρεάν, υγεία για όλους.

– Μείωση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης. Ένταξη στα Βαρέα και Ανθυγιεινά.

ΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΡΕΘΥΜΝΟΥ ΕΚΠΕΜΠΕΙ SOS

rethymno-nosokomeio

Γνωστοποίηση –  Κάλεσμα 

Σας γνωστοποιούμε ότι μην έχοντας καμία εξέλιξη ή απάντηση στα αιτήματα μας, κλιμακώνουμε τις κινητοποιήσεις μας.  Δευτέρα 25 και Τρίτη 26 Νοεμβρίου πραγματοποιούμε αποχή από τα εξωτερικά ιατρεία και από τα τακτικά χειρουργεία. Όλα τα επείγοντα χειρουργεία θα πραγματοποιηθούν και τα επείγοντα περιστατικά θα εξυπηρετούνται κανονικά. Η αποχή αφορά μόνο τα τακτικά-προγραμματισμένα χειρουργεία  και τα ραντεβού στα εξωτερικά ιατρεία.

Σκοπός μας δεν είναι η ταλαιπωρία του κόσμου αλλά δεν έχουμε άλλο τρόπο να ακουστεί η φωνή μας και να δείξουμε ότι οι αντοχές μας στερεύουν και το προσωπικό δεν επαρκεί.

Την Τρίτη θα πραγματοποιηθεί στάση εργασίας από τις 9.00 έως 13.00. 

10.00 η ωρα το πρωί θα γίνει συγκέντρωση στο προαύλιο του νοσοκομείου με σκοπό την πραγματοποίηση πορείας προς το δημαρχείο.

Η κινητοποίηση αυτή που αποφασίστηκε από τη γενική συνέλευση της Ένωσης των ιατρών έχει ως σκοπό:

  • Τη γνωστοποίηση στους πολίτες του Ρεθύμνου των προβλημάτων που σχετίζονται με την υποστελέχωση πολλών τμημάτων του νοσοκομείου και
  • Την πίεση προς το Υπουργείο Υγείας και την Υγειονομική περιφέρεια για ανεύρεση άμεσης λύσης στα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε.

Ζητάμε:

  • Την άμεση και κατά προτεραιότητα προκήρυξη των 15 μόνιμων οργανικών θέσεων γιατρών που είναι κομβικές για τη λειτουργία πολλών τμημάτων.

 

  • Την άμεση εφαρμογή μέτρων στήριξης του νοσοκομείου με προσωρινό προσωπικό. 
  • Την εξασφάλιση των κονδυλίων που είναι απαραίτητα για την πρόσληψη επικουρικού προσωπικού.

 

Καλούμε όλους τους πολίτες του Ρεθύμνου να σκεφτούν πως θα είναι το Ρέθυμνο χωρίς νοσοκομείο. Συμπαρασταθείτε ενεργά. Ελάτε την Τρίτη 26 Νοεμβρίου στις 10.00 στη συγκέντρωση στο νοσοκομείο και στην πορεία και παλέψτε μαζί μας για τη στήριξη του νοσοκομείου μας.

Το νοσοκομείο δεν αφορά μόνο τους εργαζόμενους αφορά κυρίως τον κόσμο του Ρεθύμνου.

Η γενική συνέλευση των γιατρών

 

Γνωστοποίηση προς τους πολίτες του Ρεθύμνου 

Το Νοσοκομείο Ρεθύμνου δουλεύει οριακά το τελευταίο εξάμηνο μετά την συνταξιοδότηση γιατρών του ΕΣΥ τον τελευταίο χρόνο και τη μη αναπλήρωση της θέσης τους, την παραίτηση ειδικευμένων γιατρών και την απογύμνωση από ειδικευόμενους. Η προκήρυξη των 12 μόνιμων θέσεων και των 3 άγονων του Ιουνίου  ήταν κομβικές για την επιβίωση του νοσοκομείου μας. Με την αναστολή της προκήρυξης, την απίστευτη καθυστέρηση των τελευταίων μηνών στους διορισμούς, τον περιορισμό του κονδυλίου για την πρόσληψη επικουρικού προσωπικού, τις πρόσφατες παραιτήσεις και την έλλειψη ειδικευόμενων, το Νοσοκομείο Ρεθύμνου έχει ήδη περιορίσει μεγάλο μέρος των πρωινών λειτουργιών του (εξωτερικά ιατρεία, τακτικά χειρουργεία) έχει αναστείλει εκπαίδευση και άδειες και φτάνει πλέον στα όρια της εφημεριακής κατάρρευσης.

Σας γνωστοποιούμε ότι για δεύτερη εβδομάδα πραγματοποιούμε αποχή από τα εξωτερικά ιατρεία και επιπλέον αποχή από τα τακτικά χειρουργεία. Η κινητοποίηση αυτή που αποφασίστηκε από τη γενική συνέλευση της Ένωσης των ιατρών και στηρίζεται και από το Σωματείο των εργαζομένων στο νοσοκομείο έχει ως σκοπό:

  • Τη γνωστοποίηση στους πολίτες του Ρεθύμνου των προβλημάτων που σχετίζονται με την υποστελέχωση πολλών τμημάτων του νοσοκομείου και
  • Την πίεση προς το Υπουργείο Υγείας και την Υγειονομική περιφέρεια για ανεύρεση άμεσης λύσης στα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε.

 

Ζητάμε:

  • Την άμεση και κατά προτεραιότητα προκήρυξη των 15 μόνιμων οργανικών θέσεων γιατρών που είναι κομβικές για τη λειτουργία πολλών τμημάτων.

 

  • Την άμεση εφαρμογή μέτρων στήριξης του νοσοκομείου με προσωρινό προσωπικό. 

 

  • Την εξασφάλιση των κονδυλίων που είναι απαραίτητα για την πρόσληψη επικουρικού προσωπικού.

Ελπίζουμε να σταθείτε δίπλα μας στις διεκδικήσεις μας που έχουν κύριο στόχο τη βελτίωση της παρεχόμενης υγείας προς τον κόσμο.

Η γενική συνέλευση των γιατρών 

ΕΙΝΑΠ: απαράδεκτο το πρόσφατο έγγραφο του Γενικού Λογιστηρίου

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ κ. ΒΑΣΙΛΗ ΚΙΚΙΛΙΑ
ΚΑΙ ΤΟΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ κ. ΒΑΣΙΛΗ ΚΟΝΤΟΖΑΜΑΝΗ
Κοινοποίηση : Διοικητές 1ης και 2ης Υ.Πε.
: Διοικητές Νοσοκομείων Αθήνας – Πειραιά
: ΠΙΣ
: ΙΣΑ
: ΙΣΠ
: ΟΕΝΓE
: ΜΜΕ
: 3μελείς, 5μελείς επιτροπές ΕΙΝΑΠ
Αθήνα 01/10/19
Το ΔΣ της ΕΙΝΑΠ θεωρεί απαράδεκτο το πρόσφατο έγγραφο του Γενικού Λογιστηρίου του
Κράτους, το οποίο μετά από χρόνια, αιφνίδια, θεωρεί πως οι επικουρικοί ειδικευμένοι γιατροί των ΜΕΘ και των ΤΕΠ δε θα εφημερεύουν σε καθεστώς Γ΄ Ζώνης εφημέρευσης όπως οι μόνιμοι ειδικευμένοι. Θεωρούμε πως κάτι τέτοιο:

1. Προκαλεί πρόσθετη δυσλειτουργία στα ΤΕΠ και τις ΜΕΘ και
2. Θίγει μισθολογικά τους συναδέλφους καθώς πολλές από τις δεδουλευμένες εφημερίες
τους δε θα πληρώνονται με το κονδύλι των τακτικών εφημεριών αλλά με αυτό των
πρόσθετων, πράγμα που σημαίνει μεγάλες καθυστερήσεις και σοβαρές περικοπές.
Απαιτούμε από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας να ρυθμίσει άμεσα το θέμα με
οποιονδήποτε τρόπο.

Για το Δ.Σ. της ΕΙΝΑΠ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ: ΜΑΤΙΝΑ ΠΑΓΩΝΗ

Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: ΗΛΙΑΣ ΣΙΩΡΑΣ

ΜΕΤΩΠΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΩΝ ΓΙΑΤΡΩΝ : ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ.ΤΗΣ ΕΙΝΑΠ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ 

ΜΕΤΩΠΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΩΝ ΓΙΑΤΡΩΝ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ.ΤΗΣ ΕΙΝΑΠ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ

Πραγματοποιήθηκε σήμερα 27/8/19 συνάντηση του Δ.Σ. της ΕΙΝΑΠ με τον υπουργό υγείας κ. Β. Κικίλια. Παρευρέθηκαν επίσης οι προτεινόμενοι νέοι διοικητές της 1ης και 2ης ΥΠΕ κ.κ. Στάθης και Ροΐλός. Η συνάντηση διήρκεσε 75 λεπτά. Η εισήγηση της Προέδρου αφορούσε τα εξής: 1. ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ: Ερωτήθηκε τι πρόκειται να γίνει με την προκήρυξη των 940 θέσεων γιατρών ΕΣΥ που πάγωσε λόγω των εκλογών, την προκήρυξη 2Κ του λοιπού υγειονομικού προσωπικού, τους διορισμούς από τις κρίσεις των 520 γιατρών ΤΕΠ καθώς και για την προκήρυξη 550 θέσεων γιατρών για τα κέντρα υγείας.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Ο υπουργός είπε ότι θα προχωρήσει άμεσα την προκήρυξη των 940 θέσεων. Για την 2Κ είπε ότι είναι σε συνεννόηση με το ΑΣΕΠ. Θα προχωρήσει η διαδικασία. Για τα υπόλοιπα δεν απάντησε.

2. ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ: Ζητήθηκε αύξηση του προϋπολογισμού για τα δημόσια νοσοκομεία λόγω και της αυξημένης προσέλευσης σε αυτά.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Τα οικονομικά είναι περιορισμένα και δεδομένα. Σε καμία περίπτωση , τόνισε, δε θα αφήσει τα νοσοκομεία ακάλυπτα. Πρόθεσή του είναι να ζητήσει νέα επιχορήγηση όπου χρειάζεται. 3.

ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΟΙ ΙΑΤΡΟΙ :Ερωτήθηκε τι προτίθεται να κάνει με τους 495 γιατρούς που η θητεία τους λήγει λόγω ΕΣΠΑ τον Νοέμβριο του 2019 και για τους άλλους 500 γιατρούς που η θητεία τους λήγει τον Δεκέμβριο. ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Είπε ότι θα ψάξει να βρει τρόπο να δει τι θα γίνει με τους συναδέλφους γιατί πρέπει να δει τι γίνεται με τα κονδύλια ΕΣΠΑ του υπουργείου.

4. ΜΕΘ: Τέθηκε το θέμα του ανοίγματος των 100 κλειστών κλινών ΜΕΘ και ζητήθηκε η πρόσληψη τουλάχιστον 300 νοσηλευτών για αυτές. ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Συμφώνησε για την αναγκαιότητα κλινών ΜΕΘ αλλά δεν πρόσθεσε, κάτι άλλο.
5. ΝΕΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ: Τέθηκε το θέμα της επαγγελματικής αποκατάστασης των νέων γιατρών. ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Είπε ότι μας ενδιαφέρουν οι νέες συμβάσεις γιατρών με τον ΕΟΠΥΥ και ότι πρέπει να συγκροτηθεί μια επιτροπή για να δοθούν τα κίνητρα για την πλήρωση των θέσεων στις άγονες νησιωτικές και ορεινές περιοχές.
6. ΕΦΗΜΕΡΙΑΚΟ: Τέθηκε το θέμα για την διευθέτηση της εφημέρευσης του λεκανοπεδίου. Προτάθηκε η δημιουργία επιτροπής. ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Θα το εξετάσει αφού ενημερωθεί πρώτα.
7. ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: Για το θέμα της ιατρικής εκπαίδευσης ζητήθηκε από την πρόεδρο, ειδική συνάντηση σε 2ο χρόνο για το θέμα, το οποίο ο υπουργός απεδέχθη. 8. ΙΑΤΡΙΚΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ: Τέθηκε από εμάς το θέμα της συμμόρφωσης του υπουργείου για το μισθολόγιο σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ από τον Μάρτιο του 2018. 9. ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Δεν δόθηκε.
10. ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ: Ζητήθηκε η ενίσχυση της ΠΦΥ και ειδικά των Κέντρων υγείας της αν. και δυτικής Αττικής και τέθηκε από εμάς το θέμα της δημιουργίας ΚΥ Αστικού Τύπου με 24ωρη λειτουργία ώστε να υπάρχει ανάχωμα στις εφημερίες των Νοσοκομείων. Συγκεκριμένη απάντηση δεν υπήρξε.
11. ΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ: Τέθηκαν επίσης διάφορα θέματα όπως η απομάκρυνση 2 διοικητών Νοσοκομείων, το θέμα της εγκυκλίου Χουλιαράκη , το θέμα της της διαθεσιμότητας για αξιόποινες πράξεις χωρίς τελεσιδικία, στα οποία ο υπουργός δεν έδωσε απάντηση. Για το θέμα που προέκυψε στο Θριάσιο με την αστυνομική αυθαιρεσία είπε ότι περιμένει το πόρισμα της ΕΔΕ που διέταξε η αστυνομία για να τοποθετηθεί επί του περιστατικού. Στο σημείο αυτό είπε ότι θα καταθέσει νομοθετική ρύθμιση προστασίας των γιατρών μετά από βιαιοπραγίες πολιτών ή συνοδών κατά των γιατρών. Για το θέμα της εγκυκλίου σχετικά με την είσπραξη νοσηλείων ‘’ξεκαθάρισε’’ ότι το θέμα αφορά τους πολίτες ξένων χωρών που ζητούν υπηρεσίες υγείας από το ΕΣΥ και σε καμία περίπτωση ανασφάλιστους Έλληνες ή αλλοδαπούς που έχουν ΑΜΚΑ ή άλλες κατηγορίες που δεν έχουν ΑΜΚΑ και εμπίπτουν στον ισχύοντα νόμο. Συμπερασματικά, πέραν της δέσμευσης για το ξεπάγωμα της προκήρυξης των 940 θέσεων γιατρών ΕΣΥ και της συνέχισης της προκήρυξης 2Κ που αφορά 1114 θέσεις λοιπού υγειονομικού προσωπικού, δεν δόθηκαν περαιτέρω συγκεκριμένες απαντήσεις που να καλύπτουν τα άλλα θέματα.

Αναστολή υπηρεσιακών μεταβολών

Με υπουργική απόφαση αναστέλλονται οι υπηρεσιακές μεταβολές του προσωπικού των φορέων που υπάγονται στο Υπουργείο Υγείας, με τις παρακάτω εξαιρέσεις:

kikiliaw.jpg

Απόφαση Δ.Σ. Ιατρικού Συλλόγου Λασιθίου για τα κρούσματα βίας ενάντια σε εργαζόμενους στα νοσοκομεία (Δελτίο Τύπου 27 Ιουνίου 2019).

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΒΙΑΙΟΠΡΑΓΙΕΣ ΚΑΤΑ ΓΙΑΤΡΩΝ

Τα κρούσματα βίας κατά εργαζομένων Ιατρών στα Νοσοκομεία γίνονται ολοένα και περισσότερα. Στη μακρά λίστα καταγεγραμμένων περιστατικών που συνέβησαν πρόσφατα (Καβάλα, Κέρκυρα, Πύργος) έχει να προστεθεί και το περιστατικό που συνέβη στο Νοσοκομείο- Κ.Υ. Ιεράπετρας εναντίον συναδέλφου, όταν ασθενής του επιτέθηκε κατά την ώρα άσκησης των καθηκόντων του.

Ο Ιατρικός Σύλλογος Λασιθίου διαμηνύει προς κάθε κατεύθυνση ότι δεν θα επιτρέψει σε κανένα την ανεπάρκεια του συστήματος Υγείας να την πληρώσουν οι εναπομείναντες συνάδελφοι που καταθέτουν την ψυχή τους για να παραμείνουν τα Νοσοκομεία ανοικτά.

Καλούμε την Πολιτεία, να ενισχύσει με προσωπικό τα Νοσοκομεία για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασθενών.

Καλούμε την Πολιτεία, να ενισχύσει το προσωπικό ασφαλείας των Νοσοκομείων και Κέντρων Υγείας.

Καλούμε την Πολιτεία, για την νομική υποστήριξη των ιατρών θυμάτων βίας μέσω των Διοικήσεων και Νομικών Συμβούλων των Νοσοκομείων.

Καλούμε τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο, να υποστηρίξει νομικά τους γιατρούς- θύματα προπηλακισμών και βίας από τον Νομικό Σύμβουλό του.

Καλούμε τις Διοικήσεις των Νοσοκομείων, για την αυστηρή τήρηση του ωραρίου επισκεπτηρίου στα Νοσοκομεία την ενημέρωση και εκπαίδευση του προσωπικού για την αντιμετώπιση και διαχείριση επιθετικών συμπεριφορών ασθενών και συνοδών.

Σε ένδειξη διαμαρτυρίας καλούμε τους συναδέλφους Νοσοκομειακούς ιατρούς σε συμβολική 4ωρη στάση εργασίας σε συνεργασία με την Ένωση Νοσοκομειακών Ιατρών Λασιθίου (ΕΝΙΛ) την Τετάρτη 3 Ιουλίου, από τις 11.00 μέχρι το πέρας του ωραρίου.

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος Κων. Νικολαράκης

Ο Γεν. Γραμματέας Θεόδωρος Κατάσος

 

 

Για τις εφημερίες του β’ τριμήνου 2019

Σύμφωνα με το ygeianet.gr και το συνάδελφο Δ. Βαρνάβα,

«Μετά από επικοινωνία με τις Οικονομικές Υπηρεσίες του υπουργείου Υγείας και το ΓΛΚ ενημερωθήκαμε πως οι εφημερίες του Β΄ τριμήνου 2019 έχουν υπογραφτεί και τις επόμενες μέρες θα εκταμιευτούν στα Νοσοκομεία.»

Αναμένουμε.

Πίνακας κατανομής των 902 θέσεων ειδικευμένων ιατρών του κλάδου Ε.Σ.Υ. των Νοσοκομείων και Γενικών Νοσοκομείων-Κέντρων Υγείας ανά Υγειονομική Περιφέρεια

Ο πλήρης πίνακας σε pdf, εδώ.

Ειδικά για τα νοσοκομεία του Λασιθίου:

prokhryjh uesevn eidikeymenvn iatrvn kladoy esy.pdf

Σημειώνουμε την δραματική υποστελέχωση της Παθολογικής Κλινικής του ΓΝΑΝ εδικά για τον Ιούνιο και θεωρούμε άκρως επείγουσα την διαδικασία προκήρυξης θέσεων Επιμελητών Παθολόγων.

Το  blog είναι ανοικτό στις παρατηρήσεις-προτάσεις των συναδέλφων και μελών της ΕΝΙΛ.

Καραταράκης Κων.νος

Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Υγείας για τις εξετάσεις των ειδικευομένων

Το δελτίο Τύπου του Υπουργείου με την προσωρινή υπαναχώρηση που κάνει στο θέμα της βαθμολογίας των εξετάσεων για τη λήψη της ειδικότητας, κινείται γενικά σε σωστή κατεύθυνση. Για την απόκτηση του τίτλου της ειδικότητας, η λογική λέει ότι ισχύει η αρχή «pass or fail», με άλλα λόγια, ή είναι κάποιος επαρκής ή δεν είναι. Καλός, άριστος ή λίαν καλός παθολόγος, χειρουργός, κλπ, κλπ, είναι έννοιες στερούμενες νοήματος.

Γραφείο Τύπου Υπουργείου Υγείας

Δελτίο Τύπου

Αθήνα, 29 Μαρτίου 2019

Το Υπουργείο Υγείας έχει δρομολογήσει, μετά από εισηγήσεις της Επιτροπής Εκπαίδευσης και της Ολομέλειας του ΚΕΣΥ, μια σοβαρή αναβάθμιση στην ιατρική εκπαίδευση, ιδιαίτερα των ειδικευόμενων γιατρών. Συγκροτήθηκαν 14μελείς επιστημονικές ομάδες εργασίας ανά ειδικότητα και εξειδίκευση που έχουν εκπονήσει ενιαίο πρόγραμμα εκπαίδευσης για κάθε ειδικότητα, ειδικό βιβλίο (logbook) για την καταγραφή των δεξιοτήτων που πρέπει να αποκτά κάθε γιατρός στη διάρκεια της εκπαίδευσης του (αριθμός χειρουργείων, κλινικών ή εργαστηριακών πράξεων κλπ). Οι ομάδες αυτές έχουν επίσης αξιολογήσει την επάρκεια και τη δυνατότητα των Κέντρων Εκπαίδευσης και των εκπαιδευτών σε όλα τα νοσοκομεία της χώρας να χορηγούν ειδικότητα, για πόσο χρόνο και για ποιο αριθμό ειδικευομένων, έχουν προτείνει τις προϋποθέσεις αξιόπιστης εκπαίδευσης των νέων γιατρών. Ταυτόχρονα έχει τροποποιηθεί η διάρκεια και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης σε αρκετές ειδικότητες, όπως η παιδιατρική και η γενική-οικογενειακή ιατρική που έγιναν 5ετούς διάρκειας, ενώ για 1η φορά καθιερώθηκαν σύγχρονες εξειδικεύσεις όπως η Επείγουσα Ιατρική, η Κλινική Φαρμακολογία, η Ιατρική Γενετική, η Νοσοκομειακή Οδοντιατρική κλπ. Η συνολική αυτή παρέμβαση συνοδεύεται και με μια σημαντική αλλαγή στη διαδικασία των εξετάσεων για την απόκτηση του τίτλου ειδικότητας. Καθιερώνονται πανελλαδικού χαρακτήρα εξετάσεις (γραπτές και προφορικές) που διενεργούνται 4 φορές το χρόνο σε 2 εξεταστικά κέντρα (Αθήνα-Θεσσαλονίκη), από τριμελείς επιτροπές που έχουν μονοετή θητεία (1 πανεπιστημιακός γιατρός και 2 Διευθυντές ΕΣΥ ), ενώ έχει προβλεφθεί ειδική αποζημίωση για την μετακίνηση των εξεταζομένων που ζουν και εκπαιδεύονται σε νοσοκομεία της περιφέρειας. Με τον τρόπο αυτό μετασχηματίζεται ριζικά το σημερινό σύστημα εξετάσεων και ενισχύεται η διαφάνεια, η ομογενοποίηση των θεμάτων και η αντικειμενική αξιολόγηση των ειδικευόμενων γιατρών, χωρίς τις γνωστές εξαρτήσεις και τους μηχανισμούς εξουσίας που δημιουργούσε το προηγούμενο μοντέλο.

Παρά όλη αυτή την προφανή αναδιοργάνωση και αναβάθμιση τηςεκπαίδευσης στη διάρκεια της ειδικότητας, η κριτική από τους συνδικαλιστικούς φορείς των γιατρών έχει επικεντρωθεί στη διάταξη του ν.4600/2019 που προβλέπει βαθμό επιτυχίας (άριστα-λίαν καλώς-καλώς) ο οποίος θα αναγράφεται στον τίτλο της ειδικότητας. Προφανώς υπάρχουν επιχειρήματα υπέρ και κατά αυτής της ρύθμισης τα οποία το Υπουργείο Υγείας ακούει και σταθμίζει. Προφανώς επίσης δεν θεωρούμε ότι οι εξετάσεις και ο βαθμός τους είναι το μείζον πρόβλημα της ιατρικής εκπαίδευσης, αλλά αντίθετα είναι η καλή στελέχωση και λειτουργία των δημόσιωννοσοκομείων και η καθολική τήρηση του εκπαιδευτικού προγράμματος κάθε ειδικότητας. Για την αποφυγή λοιπόν οποιωνδήποτε παρερμηνειών για τις προθέσεις και τους στόχους του Υπουργείου Υγείας, δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι στις προσεχείς πανελλαδικές εξετάσεις που προγραμματίζεται να ξεκινήσουν από το 2οεξάμηνο του 2019 δεν θα υπάρξει βαθμός στον τίτλο της ειδικότητας. Το υπουργείο Υγείας θα επανεξετάσει νομοθετικά το περιεχόμενο της συγκεκριμένης ρύθμισης η οποία σε κάθε περίπτωση δεν θα αφορά τους ειδικευόμενους γιατρούς που εκπαιδεύονται σήμερα με το προηγούμενο πλαίσιο (που ξεκίνησαν δηλαδή την ειδικότητα πριν από την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης Γ5α/Γ.Π.οικ.64843/2018 για τις ειδικότητες) .

Άκαρπη η συνάντηση της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. με τον κ. Τσακαλώτο για τον 13ο – 14ο μισθό και για τα Β.Α.Ε.

Δελτίο Τύπου της ΑΔΕΔΥ (05 Μαρτίου 2019)

Άκαρπη απέβη η σημερινή (05/03/19) συνάντηση της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. με τον Υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο για τον 13ο – 14ο μισθό, για τα Β.Α.Ε. και για το ανθυγιεινό επίδομα.

Συγκεκριμένα στις απαντήσεις του ο Υπουργός είπε:

  1. Δεν πρόκειται να χορηγηθεί ο 13ος και 14ος μισθός με πολιτική απόφαση της κυβέρνησης.
  2. Εφόσον η απόφαση του ΣτΕ κρίνει αντισυνταγματικές τις περικοπές (όπως η απόφαση του ΣΤ΄ τμήματος), τότε θα μελετήσει το όλο θέμα και το διαχώρισε ως εξής:

α) Για τα αναδρομικά, το έχει συζητήσει με την Τρόικα και εφόσον η επαναχορήγησή τους δεν δημιουργεί πρόβλημα στους δημοσιονομικούς στόχους, θα καταβληθούν σε δόσεις.

β) Για την επανανομοθέτηση και τη χορήγησή τους εφεξής είπε ότι θα χρειαστούν δομικές αλλαγές, γιατί επηρεάζουν τον προϋπολογισμό (υπονοώντας ότι θα λάβει αντίστοιχα ισοδύναμα μέτρα περικοπών).

  1. Για το θέμα των Β.Α.Ε. δήλωσε ότι το κόστος χορήγησης του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας θα είναι δημοσιονομικά ουδέτερο, δηλαδή δε θα μειωθεί, ούτε θα αυξηθεί το προβλεπόμενο ποσό στον προϋπολογισμό. Αρνήθηκε να λύσει το θέμα ΤΩΡΑ, με βάση τις προτάσεις μας, παραπέμποντάς το για επίλυση μετά τις εκλογές, για ευνόητους λόγους.

Αρνητικός ήταν και στο αίτημα για μείωση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης σε ευαίσθητους τομείς (π.χ. νοσηλεύτριες) από τα 67 στα 62 αντιπροτείνοντας τα πέντε τελευταία χρόνια του εργασιακού τους βίου να υπηρετούν διοικητικές θέσεις.

Ύστερα από τα παραπάνω η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. δηλώνει ότι ο αγώνας για τον 13ο και 14ο μισθό, όπως και για τα Β.Α.Ε. θα συνεχιστεί, μέχρι την οριστική ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων μας.

Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ