ΕΙΝΑΠ για τις διακομιδές των νεογνών

menn

Οποιαδήποτε διακομιδή ασθενούς, με οποιοδήποτε μέσο, αποτελεί μια σημαντική και ευαίσθητη διαδικασία, η οποία απαιτεί υψηλού βαθμού επιχειρησιακή ικανότητα, σε συνδυασμό με άμεση και ολοκληρωτική εφαρμογή του γνωσιακού background των οργανωτών και εκτελεστών της. Η παραπάνω αρχή, ισχύει ακόμα περισσότερο στην διακομιδή των νεογνών, όπου η φροντίδα τους, αποτελεί απαράβατο και ιερό κανόνα σε όλες τις πολιτισμένες κοινωνίας σε κάθε ιστορική περίοδο. Άκρως ενδιαφέρουσα η ανακοίνωση του ΔΣ της ΕΙΝΑΠ για το ζήτημα της διακομιδής νεογνών στα νοσοκομεία, (πρόβλημα το οποίο απασχολεί και το ΓΝΑΝ, με πρόσφατο το παρά λίγο τραγικό συμβάν του τραυματισμού της συναδέλφου αναισθησιολόγου, σε ανάλογη επιχείρηση).

Αθήνα, 06/06/18

Το ΔΣ της ΕΙΝΑΠ, και μετά από καταγγελία που δεχτήκαμε από αντιπροσωπεία των νοσοκομείων Παίδων Αγλαΐα Κυριακού, Νίκαια, Αλεξάνδρα, Αττικό και Έλενα Βενιζέλου, σας ενημερώνει ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με την διακομιδή νεογνών στα νοσοκομεία.
Ο τωρινός τρόπος διακομιδής είναι επικίνδυνος και στηρίζεται στην συμμετοχή γιατρών παιδιατρικών κλινικών στο πρόγραμμα εφημερίας του ΕΚΑΒ, κάτι το οποίο δημιουργεί χαώδες πρόβλημα στην λειτουργία των μονάδων, καθώς όλες λειτουργούν με τουλάχιστον 50% ακάλυπτες οργανικές θέσεις. Υπάρχει απόφαση του ΣτΕ που έχει κρίνει αυτόν τον τρόπο λειτουργίας παράνομο, καθώς οι γιατροί αναγκάζονται σε υπερεργασία υπερβαίνοντας το νόμιμο όριο των εφημεριών ανά μήνα.
Η διακομιδή νεογνών είναι μια πάρα πολύ σημαντική και ευαίσθητη διαδικασία, η οποία πρέπει να εκτελείται από εξειδικευμένο προσωπικό με καθορισμένους τούς ρόλους όλων των συμμετεχόντων. Το ΕΚΕΠΥ είναι υπεύθυνο για την διοικητική καί επιχειρησιακή οργάνωση της διακομιδής, και οι γιατροί θα βρίσκονται πάντα στην διάθεσή του για να βοηθήσουν με τον προσδιορισμό των αναγκαίων επιστημονικών κριτηρίων.
Ζητάμε από το υπουργείο Υγείας την άμεση λύση του προβλήματος με προσλήψεις εξειδικευμένου μόνιμου ιατρικού προσωπικού με ταχύτατες διαδικασίες.

Ανακοίνωση – καταγγελία του απερχόμενου ΔΣ της ΕΙΝΗ

 

xatzikosta_nosokomeio_ioanninon

 

  • Καταδικάζουμε την ανακοίνωση, που δημοσιεύεται στο ygeia. net και με την οποία γίνεται προσπάθεια να πεισθούν οι συνάδελφοι ότι η εκδικασθείσα τον Ιανουάριο του 2018 µισθολογική προσφυγή των ιατρών κλάδου ΕΣΥ του Γενικού Νοσοκοµείου Ιωαννίνων «Γ. ΧΑΤΖΗΚΩΣΤΑ» έγινε ολικά δεκτή µε την 188/2018 απόφαση του Τριµελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου Ιωαννίνων.
  • Η απόφαση που πάρθηκε αφορά μόνο τους τρείς συναδέλφους που με έξοδα της ΕΙΝΗ προσέφυγαν ενδεικτικά εκ μέρους όλης της ένωσης και κατά συνέπεια δεν δικαιώνονται ολικά όλοι οι γιατροί της ΕΙΝΗ, αλλά μόνο οι τρείς προσφεύγοντες. Η συγκεκριμένη απόφαση εναρμονίζεται με την 431/26-2-2018 απόφαση της Ολοµέλειας του ΣτΕ, που αποκαθιστά αναδροµικά το µισθολόγιο των προσφευγόντων ιατρών, ως προς τις τακτικές και πρόσθετες αποδοχές τους και κατά συνέπεια σε καμιά περίπτωση δεν αποτελεί ολική δικαίωση, αλλά προπάθεια να δημιουργηθεί η ψευδεπίγραφη εντύπωση για δικαίωση όλων των γιατρών από τους συνδικαλιστές που στηρίζουν την κυβερνητική πολιτική στο χώρο της υγείας και έχει φέρει τους νοσοκομειακούς γιατρούς στη σημερινή κατάσταση.
  • Αντιστρατεύεται την προσπάθεια της ΟΕΝΓΕ που αφού απευθύνθηκε σε δικηγόρους, εκτίμησε τα πράγματα και κατέληξε ομόφωνα στη συνεδρίαση του Γενικού Συμβουλίου στις 29.03.2018 να ασκηθεί τριτανακοπή κατά της επίμαχης απόφασης και να καλυφθεί το σύνολο των εξόδων από την Ομοσπονδία. Την Παρασκευή 27.04.2018 κατατέθηκαν στο ΣτΕ μέσω της Ο.Ε.Ν.Γ.Ε τρία δικόγραφα τριτανακοπής. Το ένα, που αφορά τα Νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας της Αθήνας – Πειραιά έχει 2.338 τριτανακόπτοντες. Το δεύτερο και το τρίτο, που αφορούν τα υπόλοιπα Νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας όλης της χώρας έχουν 2.321 και 2.387 αντίστοιχα τριτανακόπτοντες. Συνολικά 7.046 συνάδελφοι από όλη τη χώρα.
  • Είναι σημαντικό και ταυτόχρονα ελπιδοφόρο ότι μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, χιλιάδες συνάδελφοι μέσω των Ενώσεων, μελών της Ομοσπονδίας μας, αλλά και μεμονωμένα, δήλωσαν συμμετοχή στην άσκηση τριτανακοπής.

Συνάδελφοι ο αγώνας για την αποκατάσταση των μισθών μας δεν εξαντλείται στη δικαστική διεκδίκηση για την οποία ήδη κινούμαστε δικαστικά. Καμία αυταπάτη ότι αρκεί μία απόφαση δικαστηρίου που θα μας δικαιώνει  για να ανακτήσουμε τις απώλειες που είχαμε τα χρόνια της κρίσης. Μόνο ο οργανωμένος, μαζικός, συλλογικός αγώνας μπορεί να φέρει αποτελέσματα.

Συνεχίζουμε πιο αποφασιστικά, πιο μαχητικά μέχρι την τελική δικαίωση. Δεν κάνουμε βήμα πίσω!

Αφήνουμε τα λιβελογραφήματα σαν την παραπάνω ανακοίνωση στην κρίση κάθε συναδέλφου!

Το απερχόμενο ΔΣ της ΕΙΝΗ

Για την δυσλειτουργία των ανελκυστήρων στο Γενικό Νοσοκομείο Αγίου Νικολάου

asanser

Από το ρεπορτάζ του Μιχάλη Ατσαλάκη στη σημερινή «Ανατολή» με θέμα την δυσλειτουργία (ή ορθότερα, τη μη λειτουργία) των ανελκυστήρων στο ΓΝΑΝ:

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ η κατάσταση των ανελκυστήρων στο Νοσοκομείο

Ένα απαράδεκτο φαινόμενο καταγράφεται επί σειρά ετών στο Νοσοκομείο Αγίου Νικολάου με την κακή λειτουργία των ανελκυστήρων. Η λειτουργία τους είναι προβληματική, όπως έχει επισημανθεί δε­κάδες φορές, αλλά τα γεγονός πως το πρόβλημα δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί προκαλεί ποικίλες α­ντιδράσεις, μαζί με την ταλαιπωρία πολιτών που επισκέπτονται το νοσοκομείο, ενίοτε ασθενών και εργαζομένων. Επανειλημμένως στο πρόσφατο παρελθόν έχουμε επισημάνει την απαράδεκτη και προ­βληματική λειτουργία των ανελκυστήρων του Νοσοκομείου. Πολλές φορές κάποιοι από τους ανελκυ­στήρες τίθενται εκτός λειτουργίας. Παρά τις όποιες προσπάθειες γίνονται για αποκατάσταση, η συνέχιση της προβληματικής λειτουργίας τους έχει βρεθεί το τελευταίο διάστημα στο επίκεντρο των συζητήσεων, εξαιτίας γεγονότων που παραπέμπουν σε συνθήκες που δεν συνάδουν με την ορθή λειτουργία ενός ιδρύματος με τη σημασία και το μέγεθος του ΓΝΑΝ.

Για κάθε χρήση
Αυτή την περίοδο δεν λειτουργεί ο μικρός ανελ­κυστήρας του προσωπικού στην παλιά πτέρυγα ενώ στη νέα πτέρυγα δεν λειτουργεί ο ανελκυστήρας προ­σώπων και ο ανελκυστήρας ακαθάρτων με αποτέλεσμα τα απορρίμματα και ο ακάθαρτος ιματισμός να μεταφέρονται από ανελκυστήρες που μεταφέρουν ασθενείς, επισκέπτες και εργαζόμενους.

Η πατέντα
Εκείνο όμως. που ξεπερνά κάθε φαντασία αλλά όχι και την ευρηματικότητα των εργαζομένων είναι η πατέντα που έκαναν οι εργαζόμενοι για ένα από τα ασανσέρ που λειτουργούν στο παλιό κτίριο. Ένας από τούς δυο ανελκυστήρες φορείων, λοιπόν, της παλιάς πτέρυγας δεν μπορεί να κάνει στάση στον τρίτο όροφο του κτιρίου, γιατί είναι χαλασμένη n πόρτα. Αυτό δημιουργεί πολύ μεγάλο πρακτικό πρό­βλημα και παράλληλα, επηρεάζει και τη λειτουργία και του έτερου ανελκυστήρα. Τι σημαίνει αυτό; Ανα­γκάζονται οι τραυματιοφορείς όταν θέλουν να με­ταφέρουν ασθενή από τον τρίτο όροφο, να κατεβαί­νουν με τα πόδια στον δεύτερο ή στον πρώτο όροφο
να πατούν το κουμπί κλήσης για να μετακινείται ο ανελκυστήρας που περνά από χαλασμένη πόρτα και να μπορεί μετά, να κινηθεί ο άλλος ανελκυστήρας στον τρίτο όροφο!

Κάνει σκαλοπάτι
Ακόμη, ο ένας ανελκυστήρας φορείων της β΄πτέ­ρυγας του Νοσοκομείου στο νέο κτίριο, όταν φτάνει στον δεύτερο όροφο πολλές φορές δεν σταματά στο ίδιο επίπεδο με το πάτωμα του ορόφου, αλλά ψηλότερα με αποτέλεσμα να δημιουργείται σκαλο­πάτι το οποίο είναι πολύ δύσκολο ως ακατόρθωτο να το περάσει κρεβάτι που μεταφέρεται ή φορείο με ασθενή. Επίσης, δυσλειτουργία υπάρχει και στις πόρτες όλων των ανελκυστήρων του παλαιού κτι­ρίου, ενώ δεν υπάρχει και η απαιτούμενη άδεια και πιστοποίηση λειτουργίας, όπως αναφέρει σε σχετικό του έγγραφο ο Σύλλογος Εργαζομένων του Νοσοκο­μείου.

Μεγάλα προβλήματα
«Αυτή η κατάσταση με την προβληματική λει­τουργία των ανελκυστήρων δημιουργεί μεγάλα προ­βλήματα στο προσωπικό του Νοσοκομείου και ιδι­αίτερα στους τραυματιοφορείς που καθημερινά με­ταφέρουν με τους ανελκυστήρες δεκάδες ασθενείς με φορεία και αμαξίδια. Παράλληλα δημιουργείται μεγάλη δυσκολία για το εργατικό προσωπικό που μεταφέρει καθημερινά δεκάδες φορτία με υλικά και φάρμακα από τις αποθήκες και το φαρμακείο που βρίσκονται στο υπόγειο προς τις κλινικές που βρί­σκονται στους ορόφους., αναφέρει ο Πρόεδρος των Εργαζομένων Γιώργος Μανουσάκης, για το συγκε­κριμένο πρόβλημα, σημειώνοντας πως δεν πρόκειται για υπερβολικές, αλλά για πραγματικές καταγραφές.

Για μας, τα πράγματα ως ΕΝΙΛ, είναι απλά. Η όλη κατάσταση είναι αδιανόητη και πέρα από τις όποιες «πατέντες», πέρα από την ευρηματικότητα των εργαζομένων, κλπ, η λύση είναι μόνο ΜΙΑ. Καλούμε την Διοικηση του Νοσοκομείου και την 7η ΥΠΕ, για άμεση επιδόρθωση ή αν αυτή δεν είναι εφικτή (που μάλλον δεν είναι), για την αντικατάσταση των ανελκυστήρων του ΓΝΑΝ.