Παρέμβαση σε Τριτανακοπή: Στάση Νοσοκομείου-ΚΥ Ιεράπετρας

Από την συνέλευση των Ιατρών Νοσοκομείου-ΚΥ Ιεράπετρας (kyierapetras@gmail.com), πήραμε το παρακάτω ε-mail, το οποίο αφορά τη στάση των γιατρών του Γ.Ν.-Κ.Υ. Ιεράπετρας στην διαδικασία της τριτανακοπής. Δημοσιεύεται στο blog της ΕΝΙΛ ως έχει, στα πλαίσια του ελεύθερου διαλόγου και πληροφόρησης.

(Ε.Ν.Ι.Λ)

Προς: ΟΕΝΓΕ

Θέμα: Παρέμβαση σε Τριτανακοπή: Στάση Νοσοκομείου-ΚΥ Ιεράπετρας

Με το παρόν θα θέλαμε να σας αναφέρουμε την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των Ιατρών του Νοσοκομείου-ΚΥ Ιεράπετρας να μην συμμετέχουμε στην παρέμβαση υπέρ των τριτανακοπτόντων.

Οι ιατροί του Νοσοκομείου -ΚΥ Ιεράπετρας θα συμμετείχαν σε διαδικασία τριτανακοπής αλλά όπως ενημερωθήκαμε, από το γραφείο του δικηγόρου που εκπροσωπεί την ΟΕΝΓΕ, σε αυτή την διαδικασία δεν έχουμε το δικαίωμα να συμμετοχής.

Ο λόγος είναι, όπως πληροφορηθήκαμε, ότι οι λίστες των ονομάτων των ιατρών από την Ιεράπετρα και από κάποια άλλα Νοσοκομεία και παρά το γεγονός ότι είχαν προσφύγει για τα αναδρομικά καταβάλλοντας το χρηματικό ποσό των 50 ευρώ, δεν διακινήθηκαν από την ΟΕΝΓΕ προκειμένου να έχουν το δικαίωμα συμμετοχής σε τριτανακοπή.

Έτσι βρισκόμαστε στην δυσάρεστη θέση να διαπιστώνουμε πως, στο παρελθόν, η ουσιαστική προσφυγή αφορούσε 4 άτομα από κάθε Ένωση τα οποία και δικαιώθηκαν, και στο παρόν να είμαστε αποδέκτες εκ’ νέου άνισης διάκρισης και μεταχείρισης.

Θα θέλαμε να σας επισημάνουμε πως αισθανόμαστε πως ο τρόπος με τον οποίο η ΟΕΝΓΕ συμπεριφέρεται δεν εμπίπτει στις αρχές της ισονομίας και της ίσης εκπροσώπησης ενώ προάγει τον διχασμό στο ιατρικό σώμα, μειώνει την αξιοπιστία του Σωματείου και εξηγεί την μικρή συμμετοχή του ιατρικού σώματος σε συνδικαλιστικές διαδικασίες.

Η συνέλευση των Ιατρών Νοσοκομείου-ΚΥ Ιεράπετρας

Κείμενο ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΠΛΗΡΕΞΟΥΣΙΟΥ για άσκηση παρέμβασης και υποστήριξή της με παράσταση στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΟΕΝΓΕ (Α.Π. 9061, 03.09.2018), οι προσφεύγοντες γιατροί με τριτανακοπή στην 431/2018 απόφαση του Σ.Ε., χωρίστηκαν σε δύο κατηγορίες: στους τριτανακόπτοντες και στους παρεμβαίνοντες υπέρ των πρώτων.

Όσο αφορά την ΕΝΙΛ, στην πρώτη κατηγορία εντάχθηκαν οι συνάδελφοι που υπηρετούν στα νοσοκομεία του Αγίου Νικολάου και Σητείας και στην δεύτερη, αυτοί που υπηρετούν στα νοσοκομεία Ιεράπετρας, Νεάπολης και στο Κέντρο Υγείας Τζερμιάδο. (Ο διαχωρισμός έγινε από την ΟΕΝΓΕ).

Το κείμενο ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΠΛΗΡΕΞΟΥΣΙΟΥ για άσκηση παρέμβασης και υποστήριξή της με παράσταση στο Συμβούλιο της Επικρατείας, έχει ως εξής:

(….) Παρέχουμε, ως ιατροί κλάδου Ε.Σ.Υ, την εντολή και πληρεξουσιότητα στο δικηγόρο Αθηνών Ιορδάνη Προυσανίδη του Αναστασίου, με αριθμό μητρώου του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών 4947, κάτοικο Αθηνών (οδός Πανεπιστημίου αρ. 59 και Εμμανουήλ Μπενάκη αρ. 5 ΤΚ 10564) να ασκήσει στο όνομά μας παρέμβαση υπέρ των συναδέλφων μας και των με αριθμό κατάθεσης 1120/2018, 1125/2018 και 1127/2018 τριτανακοπών τους κατά της 431/2018 απόφασης της Ολομελείας του. Να μας εκπροσωπήσει με παράστασή του στο όνομά μας στη συνεδρίαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, στις 5 Οκτωβρίου 2018 ή σε όποια άλλη μετ’ αναβολή συνεδρίασή του. Να διορίζει και άλλους δικηγόρους της επιλογής του με τις ίδιες εντολές.

Για τις εφημερίες του γ’ τριμήνου του 2018

Μετά από επικοινωνία με τους υπηρεσιακούς παράγοντες της Οικονομικής Διεύθυνσης του υπουργείου Υγείας και του ΓΛΚ ενημερωθήκαμε πως οι εφημερίες Γ΄ τριμήνου 2018 θα εκταμιευτούν στα Νοσοκομεία το πρώτο 10ημερο του Σεπτεμβρίου και συνεπώς η καταβολή στους γιατρούς θα πραγματοποιηθεί στις 27 του ίδιου μήνα.

Συναδελφικά

Δημ. Βαρνάβας

Μήνυμα συμπαράστασης

Άγιος Νικόλαος Λασιθίου, Τετάρτη 25 Ιουλίου 2017.

Το Δ.Σ. της ΕΝΙΛ, οι υγειονομικοί του Νομού Λασιθίου εκφράζουν την αμέριστη συμπαράστασή τους στους συνανθρώπους μας που επλήγησαν από τις φονικές φωτιές στην Αττική.  Ευχόμαστε ταχεία και πλήρη ανάρρωση στους νοσηλευόμενους και σύντομη επιστροφή στους οικείους τους.

Θερμά συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων.

 

 

ΟΕΝΓΕ: Ενημέρωση από την συνάντηση με την ηγεσία του Υπ. Υγείας

ΕΝΩΣΗ ΙΑΤΡΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΡΟΔΟΥ ΚΑΙ ΚΥ

Αθήνα 7 Ιουλίου 2018

Α.Π: 8962

Θέμα: «Ενημέρωση από την συνάντηση της Εκτελεστικής Γραμματείας της ΟΕΝΓΕ με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας (5/7/2018)».

Την Πέμπτη 5/7/2018 πραγματοποιήθηκε συνάντηση της Εκτελεστικής Γραμματείας της ΟΕΝΓΕ με τον Υπουργό Υγείας. Στη συνάντηση ήταν παρόν και ο Γ.Γ. του Υπουργείου Υγείας κ.Γιαννόπουλος. Τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν:

1. Για τους επικουρικούς γιατρούς

Παρά τις διαβεβαιώσεις της ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας, όλο το προηγούμενο διάστημα, ότι έχει εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη πληρωμή των συναδέλφων επικουρικών και ότι δε θα απολυθούν πριν τη λήξη της θητείας τους, το πρόβλημα παραμένει. Δώσαμε για μία ακόμη φορά, συγκεκριμένα στοιχεία, σε ποιά νοσοκομεία και Κ.Υ οι συνάδελφοι είναι απλήρωτοι λόγω μη έγκρισης των ενταλμάτων από τους αντίστοιχους επιτρόπους του Ελεγκτικού Συνεδρίου, τονίσαμε ότι ελλοχεύει ο κίνδυνος το πρόβλημα να γενικευτεί με αφορμή την έγκριση των ενταλμάτων πληρωμής των εφημεριών και απαιτήσαμε να δοθεί άμεσα λύση. Ωστόσο, εκτός από γενικόλογες υποσχέσεις, τόσες εβδομάδες μετά τη δημοσιοποίηση της απόφασης του κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η πολιτική ηγεσία δεν είπε τίποτα συγκεκριμένο για τον τρόπο που θα λυθεί το πρόβλημα των επί μήνες απλήρωτων συναδέλφων. Επανέλαβε τα ίδια με τις προηγούμενες φορές για «προκήρυξη 1.200 μόνιμων θέσεων για το λοιπό επικουρικό πλην γιατρών προσωπικό» ως 31/5/2018, ενώ απέρριψε συγκεκριμένη πρόταση που είχε καταθέσει η Ο.Ε.Ν.Γ.Ε. και στο παρελθόν, για προκήρυξη ισάριθμων μόνιμων θέσεων στις αντίστοιχες ειδικότητες και στα αντίστοιχα νοσοσκομεία και Κ.Υ. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας υπεραμύνθηκε για μία ακόμη φορά της επιλογής της διαιώνισης της εργασιακής ομηρίας και της επέκτασης των ελαστικών εργασιακών σχέσεων. Ο Υπουργός Υγείας είπε χαρακτηριστικά: «πληρώνουμε το τίμημα της ενίσχυσης του συστήματος Υγείας». Μόνο που «το τίμημα» δεν το πληρώνουν οι Υπουργοί ούτε η κυβέρνηση αλλά οι συνάδελφοι που είναι απλήρωτοι και που απολύονται μετά από χρόνια δουλειάς στο δημόσιο σύστημα Υγείας. «Το τίμημα» το πληρώνουν οι ασθενείς που θα στερηθούν τις πολύτιμες υπηρεσίες τους. «Το τίμημα» το πληρώνουν οι χιλιάδες άνεργοι συνάδελφοι μας που επειδή δεν γίνονται μαζικές προσλήψεις μόνιμων γιατρών φεύγουν στο εξωτερικό.

2.  Για την κλαδική συμφωνία

Ο Υπουργός είπε ότι δεν είναι σε θέση, επί του παρόντος, να πει κάτι παραπάνω για μισθούς και μόνιμες προσλήψεις γιατί η κυβέρνηση «είναι σε φάση που προσπαθεί να σχεδιάσει τη μεταμνημονιακή περίοδο» επιχειρώντας για μία ακόμη φορά να καλλιεργήσει στάση αναμονής. Ωστόσο, και μετά από τα επίμονα ερωτήματα μας, αναγκάστηκε να παραδεχτεί τελικά, ότι σύμφωνα με το Υπουργείο Οικονομικών το «κόστος συμμόρφωσης με τις αποφάσεις του ΣτΕ που αφορούν ειδικά μισθολόγια υπολογίζεται στα 1,1 δις» και δεν υπάρχει προς το παρόν «συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των αποφάσεων». Παρέπεμψε δηλαδή στη «δευτέρα παρουσία» την ικανοποίηση του αιτήματός μας για άμεση επαναφορά των μισθών μας στα επίπεδα του 2012, την ώρα που πάνω από 3 δις ευρώ δαπανώνται κάθε χρόνο για τις δολοφονικές επιχειρήσεις του ΝΑΤΟ. Τη στιγμή που, σύμφωνα με τα στοιχεία που ο ίδιος ο Υπουργός έδωσε, τα κενά σε γιατρούς με βάση τους πετσοκομμένους οργανισμούς του 2012 είναι 4.500, οι μόνες θέσεις που θα προκηρυχθούν είναι 400 τον Ιούλιο για την Π.Φ.Υ. και οι υπόλοιπες το Σεπτέμβρη για ζωτικές ανάγκες των νοσοκομείων, λες και οι υπόλοιπες κενές θέσεις δεν είναι ζωτικής σημασίας να καλυφθούν άμεσα με μόνιμους γιατρούς. Όσο για το 2019, το μόνο που έχουμε να περιμένουμε είναι για κάθε ένα συνάδελφο που θα αποχωρεί ένας να προσλαμβάνεται, δηλ.διαιώνιση των τραγικών ελλείψεων στην Υγεία, την Παιδεία κ.λ.π.

Τα μόνα από τα αιτήματα της κλαδικής συμφωνίας για το οποίο δεσμεύτηκε ο Υπουργός και αυτό κάτω από τη δική μας επιμονή ήταν ο επανακαθορισμός των άγονων με ενιαία κριτήρια (γεωγραφικά, πληθυσμιακά, επιδημιολογικά) και τη δυνατότητα μετάθεσης σε συναδέλφους που υπηρετούν σε μονάδες Υγείας στην παραμεθόριο και που τεκμηριωμένα πληρούν τις προυποθέσεις για να χαρακτηριστούν ως άγονες (π.χ. στο Ν.Λέσβου, στο Ν.Κιλκίς κ.λ.π.) και όχι μόνο στις άγονες περιοχές Α’.

3.Για τις Υπουργικές αποφάσεις περί ειδικοτήτων και εξειδικεύσεων.

Η πολιτική ηγεσία ενημέρωσε ότι τα δύο σχέδια Υπουργικών αποφάσεων που είχαν διαρρεύσει στις αρχές του περασμένου Μαΐου, δεν έχουν προωθηθεί ακόμα για ΦΕΚ. Η ΟΕΝΓΕ επανέλαβε τις θέσεις της, τις οποίες έγκαιρα και αναλυτικά είχε στείλει εγγράφως στην πολιτική ηγεσία. Ο Υπουργός είπε ότι αυτή τη στιγμή δεν είναι σε θέση να απαντήσει συγκεκριμένα πάνω σε αυτές τις αιτιάσεις μας αλλά πως θα τις μελετήσει. Ωστόσο, όπως επιβεβαιώθηκε και από τη συζήτηση, η κυβέρνηση σχεδιάζει την προώθηση σοβαρών αλλαγών που αφορούν την ιατρική εκπαίδευση, με υπουργικές αποφάσεις, χωρίς να έχει προηγηθεί συζήτηση για το περιεχόμενο τους με την Ο.Ε.Ν.Γ.Ε.

4. Για τις δικαστικές διώξεις ενάντια σε γιατρούς λόγω ιατρικών συμβάντων.

Η πολιτική ηγεσία επανέλαβε τα ίδια ακριβώς που είχε πει για το θέμα πριν δύο μήνες και έγινε εμφανές πως τίποτα συγκεκριμένο από αυτά (πχ «μηχανισμός από εμπειρογνώμονες για προδικαστική εκτίμηση» και λοιπά) δεν έχει υλοποιηθεί αλλά ούτε καν σχεδιαστεί παρά τις από μηνών σχετικές εξαγγελίες του Υπουργού. Ο Υπουργός επανέλαβε ότι η εγκύκλιος Χουλιαράκη και η «βαριά αμέλεια» για την οποία προβλέπεται σύμφωνα με την εγκύκλιο καταλογισμός αστικής αποζημίωσης, δεν αφορά μέχρι στιγμής περιπτώσεις ιατρικών συμβαμάτων αλλά μόνο περιπτώσεις δόλου, ωστόσο όπως ήταν άλλωστε φυσικό, δεν μπόρεσε να αποκλείσει ένα τέτοιο ενδεχόμενο για το μέλλον.

Στη συνάντηση θέσαμε επίσης και μια σειρά άλλα ζητήματα: την ηλεκτρονική παραγγελία για την προμήθεια φαρμάκων στα νοσοκομεία, την απαράδεκτη καθυστέρηση στην έκδοση συντάξεων με αποτέλεσμα να μην έχει εκδοθεί καμία απολύτως σύνταξη σε γιατρό του ΕΣΥ από τον Μάιο του 2016 και πολλές εκατοντάδες συνάδελφοι να αναγκάζονται να επιβιώνουν τα τελευταία 2,5 χρόνια μόνο με την ισχνή προσωρινή σύνταξη και άλλα. Από την πλευρά της η πολιτική ηγεσία μας ενημέρωσε ότι δε θα κατατεθεί στα θερινά τμήματα της Βουλής το πολυνομοσχέδιο το οποίο θα περιλαμβάνει ρυθμίσεις για οργανισμούς Νοσοκομείων, αναδιάταξη ΥΠΕ, ρυθμίσεις για το ΚΕΣΥ και ρυθμίσεις για την ιατρική εκπαίδευση, τα οποία μετατίθενται για το Φθινόπωρο.

Συναδέλφοι και από αυτή τη συνάντηση της Ε.Γ. της Ο.Ε.Ν.Γ.Ε αποκαλύφθηκε η «φούσκα» της Κυβέρνησης περί «καθαρής εξόδου από τα μνημόνια» σε ότι αφορά την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων μας. Αποκαλύπτεται για μία ακόμη φορά ότι πρόκειται για ένα προπαγανδιστικό περιτύλιγμα στην προσπάθεια τους να μας εξαπατήσουν και να πλασάρουν το μαύρο για άσπρο. Είναι χαρακτηριστικό ότι τη στιγμή που μείωσαν την κρατική χρηματοδότηση κατά 350 εκ. ευρώ για το 2018, το μόνο που υπόσχονται, όπως μας ανακοίνωσε ο Υπουργός, είναι η αύξηση των λειτουργικών δαπανών κατά 50 εκ. ευρώ ανά έτος για τα επόμενα 4 χρόνια…

Γιατί αφού «τελείωσε η εποπτεία», «τελείωσαν τα Μνημόνια», «αποκτήσαμε την εθνική μας ανεξαρτησία» όπως κομπάζει η Κυβέρνηση δεν επαναφέρουν τους μισθούς μας, δεν καταργούν τις ελαστικές μορφές απασχόλησης, δεν κάνουν μαζικές προσλήψεις μόνιμων γιατρών ώστε και οι συνάδελφοι επικουρικοί να έχουν μόνιμη και σταθερή δουλειά και να καλυφθούν τα χιλιάδες κενά που υπάρχουν; Ρητορικό το ερώτημα.

Τέρμα πια η κοροϊδία. Συνεχίζουμε! Μονόδρομος η μαζική, ενωτική, διεκδικητική, αγωνιστική δράση των Νοσοκομειακών γιατρών και των υπόλοιπων υγειονομικών για την ικανοποίηση των αιτημάτων μας.

Όλοι / Όλες στην Πανελλαδική στάση εργασίας της ΟΕΝΓΕ τη Δευτέρα 16/7/18 (11.30πμ με λήξη βάρδιας) και στη συγκέντρωση στο Υπουργείο Υγείας την ίδια μέρα στις 12.30μμ.

Στάση εργασίας την Πέμπτη 14 Ιουνίου

Συμμετοχή στη στάση εργασία την Πέμπτη 14 Ιουνίου 2018

Το Δ.Σ. της ΕΝΙΛ, καλεί τα μέλη της, σε συμμετοχή στη στάση εργασίας που προκηρύσσει η ΑΔΕΔΥ, την Πέμπτη 14/06/18, 12.00μ.μ. έως 15.00μ.μ. στα πλαίσια της της ψήφισης του Πολυνομοσχεδίου.

Για το Δ.Σ.

Βασιλαράς Ηλίας (πρόεδρος).

Καραταράκης Κώστας (γραμματέας).

Η ΟΕΝΓΕ συμπαραστέκεται στους δύο συναδέλφους που δικάζονται

 

11d965_efc57333d1a1450bbf1125b9f294d919mv21

Αθήνα 11 Ιουνίου 2018

Α.Π: 8884

Η ΟΕΝΓΕ συμπαραστέκεται στους δύο συναδέλφους που δικάζονται αυτές τις μέρες στο Εφετείο Χανίων και καλύπτει την 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση που έχει προκηρύξει για την Τετάρτη 13/6/18 η Ένωση Γιατρών ΕΣΥ Ν. Χανίων.

Η Ένωση Νοσοκομειακών Ιατρών Αχαΐας για την ηλεκτρονική συνταγογράφηση στο Τ.Ε.Π

11d965_66899913136a46b29fe91fa5c07f9e1b~mv2

06.06.2018

Πρόσφατα πληροφορηθήκαμε –χωρίς να έχει προηγηθεί καμία επίσημη διαδικασία- ότι το τμήμα Πληροφορικής του ΠΓΝΠ έχει αναλάβει την «εκπαίδευση» των γιατρών του Νοσοκομείου για ηλεκτρονική συνταγογράφηση στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών. Δεν αφορά στις παρακλινικές εξετάσεις και τη φαρμακευτική αγωγή που συστήνονται στον ασθενή σε εξωτερική – τακτική βάση, αλλά αυτές που κρίνει ο γιατρός ότι πρέπει να διενεργηθούν στο ΤΕΠ.

Για παράδειγμα, για έναν ασθενή που προσφεύγει στο Τμήμα Επειγόντων στη διάρκεια μεγάλης εφημερίας, ζητείται από το Τμήμα Πληροφορικής ο γιατρός να συνταγογραφεί ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ μέσω της δύσχρηστης πλατφόρμας ΗΔΙΚΑ – με χρέωση στους δικούς του κωδικούς – όλες τις απαραίτητες εξετάσεις (γενική αίματος , ούρων, ακτινογραφίες κτλ). Πέραν των παραγγελιών μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος Medi Labi με τα γνωστά barcodes .  To Τμ.Πληροφορικής ενημερώνει ότι μόνο ο επιμελητής εφημερίας μπορεί να συνταγογραφεί και να παραγγέλνει εξετάσεις και όχι οι ειδικευόμενοι που εφημερεύουν.

 Θεωρούμε απαράδεκτη και εκτός τόπου και χρόνου την ενέργεια αυτή του τμ. Πληροφορικής και της Διοίκησης του Νοσοκομείου.

 Πρώτον,  δεν υπάρχει ο απαραίτητος εξοπλισμός (π.χ. στο Νευρολογικό/Νευροχειρουργικό ΤΕΠ δεν υπάρχει καν υπολογιστής εδώ και καιρό, στο Χειρουργικό είναι απαρχαιωμένος, στην Αναζωογόνηση δεν υπάρχει εκτυπωτής).

Δεύτερον, δεν υπάρχει η πολυτέλεια του χρόνου. Δεν περισσεύει ούτε δευτερόλεπτο για άχρηστες γραφειοκρατικές διαδικασίες που δεν έχουν καμία σχέση με την υγεία του ασθενούς και την παρεχόμενη ιατρική περίθαλψη. Ο ολοένα και αυξανόμενος όγκος δουλειάς από τη μία και η περαιτέρω υποστελέχωση από την άλλη(ελλείψεις τραυματιοφορέων, νοσηλευτικού προσωπικού), δεν επιτρέπουν στους γιατρούς των Επειγόντων να ψάχνουν για εκτυπωτές και υπολογιστές με καλή σύνδεση στο Internet. Το ιατρικό προσωπικό, στη γενική εφημερία του νοσοκομείου ή θα ασχολείται με τους ασθενείς που προσφεύγουν στο ΤΕΠ και τα προβλήματά τους ή θα συνταγογραφεί μπροστά από έναν υπολογιστή.

Τρίτον, αποτελεί κατάπτυστη υποτίμηση της εργασιακής και επιστημονικής μας αξιοπρέπειας. Ποια επιστημονική λογική επιτάσσει στο γιατρό να μετατρέπεται σε διοικητικό υπάλληλο λόγω των οικονομικών διαφορών μεταξύ ΕΟΠΥΥ και Δημοσίου; Και μάλιστα εις βάρος της υγείας των αθενών;

Διαβεβαιώνουμε τη Διοίκηση του Νοσοκομείου ότι ως νοσοκομειακοί γιατροί δεν πρόκειται να συναινέσουμε σε καμιά τέτοιου είδους απαράδεκτη διαδικασία. Ούτε στο ΠΓΝΠ ούτε σε κανένα άλλο νοσοκομείο της περιοχής μας.

Καλούμε τη Διοίκηση του ΕΟΠΥΥ – που στέλνουν διαρκώς έγγραφα προς συμμόρφωση στις Διοικήσεις των Δημόσιων Νοσοκομείων-  να παραβρεθεί στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών σε ημέρα γενικής εφημερίας έστω για λίγο και να μας εξηγήσει πώς μπορεί να γίνει πράξη το σχέδιό της.

Καλούμε την 6η ΥΠΕ και το Υπουργείο Υγείας να παρέμβουν και να υπερασπιστούν το ιατρικό έργο και την υγεία των ασθενών,  επιστρέφοντας ως ανεφάρμοστη την απαίτηση του ΕΟΠΥΥ.

Υπενθυμίζουμε στους συναδέλφους ότι δεν προκύπτει ΠΟΥΘΕΝΑ από τον δημοσιο-υπαλληλικό κώδικα, τον κώδικα ιατρικής δεοντολογίας και τη σχετική νομοθεσία η υποχρέωσή μας για ηλεκτρονική συνταγογράφηση εσωτερικών παραπεμπτικών για παρακλινικές εξετάσεις. Επιφυλασσόμαστε παντός νομίμου διακαιώματος.

Σχόλιο: Η συγκεκριμένη διαδικασία γίνεται εδώ και χρόνια στο Γ.Ν. Λασιθίου, με τραγελαφικές πολλές φορές συνέπειες: Πχ. το σύστημα να αρνείται εισιτήριο σε ασθενή, επειδή δεν είναι καταχωρημένος ο ταχυδρομικός κώδικας της κατοικίας του, τα barcodes να μην θέλουν να εμφανιστούν (το ερώτημα, «θα το βγάλει το barcode ή δεν θα το βγάλει;», να έχει αντικαταστήσει το ερώτημα «γιατί είναι ταχυπνοϊκός ο ασθενής;») ή ακόμα περισσότερο, να εξαρτάται η όλη ομαλή λειτουργία του ΤΕΠ από την καλή κατάσταση του εκτυπωτή και της σύνδεσης στο δίκτυο, με τον υπάλληλο τεχνικό, να βρίσκεται στην πράξη σε μόνιμη εφημερία ετοιμότητας, 24/7/31.

 

ΕΙΝΑΠ για τις διακομιδές των νεογνών

menn

Οποιαδήποτε διακομιδή ασθενούς, με οποιοδήποτε μέσο, αποτελεί μια σημαντική και ευαίσθητη διαδικασία, η οποία απαιτεί υψηλού βαθμού επιχειρησιακή ικανότητα, σε συνδυασμό με άμεση και ολοκληρωτική εφαρμογή του γνωσιακού background των οργανωτών και εκτελεστών της. Η παραπάνω αρχή, ισχύει ακόμα περισσότερο στην διακομιδή των νεογνών, όπου η φροντίδα τους, αποτελεί απαράβατο και ιερό κανόνα σε όλες τις πολιτισμένες κοινωνίας σε κάθε ιστορική περίοδο. Άκρως ενδιαφέρουσα η ανακοίνωση του ΔΣ της ΕΙΝΑΠ για το ζήτημα της διακομιδής νεογνών στα νοσοκομεία, (πρόβλημα το οποίο απασχολεί και το ΓΝΑΝ, με πρόσφατο το παρά λίγο τραγικό συμβάν του τραυματισμού της συναδέλφου αναισθησιολόγου, σε ανάλογη επιχείρηση).

Αθήνα, 06/06/18

Το ΔΣ της ΕΙΝΑΠ, και μετά από καταγγελία που δεχτήκαμε από αντιπροσωπεία των νοσοκομείων Παίδων Αγλαΐα Κυριακού, Νίκαια, Αλεξάνδρα, Αττικό και Έλενα Βενιζέλου, σας ενημερώνει ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με την διακομιδή νεογνών στα νοσοκομεία.
Ο τωρινός τρόπος διακομιδής είναι επικίνδυνος και στηρίζεται στην συμμετοχή γιατρών παιδιατρικών κλινικών στο πρόγραμμα εφημερίας του ΕΚΑΒ, κάτι το οποίο δημιουργεί χαώδες πρόβλημα στην λειτουργία των μονάδων, καθώς όλες λειτουργούν με τουλάχιστον 50% ακάλυπτες οργανικές θέσεις. Υπάρχει απόφαση του ΣτΕ που έχει κρίνει αυτόν τον τρόπο λειτουργίας παράνομο, καθώς οι γιατροί αναγκάζονται σε υπερεργασία υπερβαίνοντας το νόμιμο όριο των εφημεριών ανά μήνα.
Η διακομιδή νεογνών είναι μια πάρα πολύ σημαντική και ευαίσθητη διαδικασία, η οποία πρέπει να εκτελείται από εξειδικευμένο προσωπικό με καθορισμένους τούς ρόλους όλων των συμμετεχόντων. Το ΕΚΕΠΥ είναι υπεύθυνο για την διοικητική καί επιχειρησιακή οργάνωση της διακομιδής, και οι γιατροί θα βρίσκονται πάντα στην διάθεσή του για να βοηθήσουν με τον προσδιορισμό των αναγκαίων επιστημονικών κριτηρίων.
Ζητάμε από το υπουργείο Υγείας την άμεση λύση του προβλήματος με προσλήψεις εξειδικευμένου μόνιμου ιατρικού προσωπικού με ταχύτατες διαδικασίες.